Meandre es desentén de l'actuació feta al Camí Vell de Rajadell

| 05/06/2015 a les 18:51h
Arxivat a: Municipis, Camí Vell Rajadell, Meandre, camins
Aquesta notícia es va publicar originalment el 05/06/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Estat actual del Camí Vell de Rajadell. Foto: Meandre


Arran dels diferents mails que Meandre ha rebut a la seva web, preguntant, si l'estat actual del Camí Vell de Rajadell és el resultat de l'execució del projecte que Meandre va guanyar en el procés de participació de l'Ajuntament de Manresa, l'entitat vol fer públics els següents punts:

- La deplorable i perillosa connectivitat actual per a vianants i bicicletes que van del Congost als itineraris de Collbaix i la Torre Lluvià, no té res a veure amb el projecte que Meandre va presentar i guanyar en el procés participatiu el mes de gener d'enguany.

- L'estat actual del què hauria de ser un camí rural és el resultat de l'execució de les obres d'arranjament del ferm de la Diputació de Barcelona. Malauradament, la manca de col·laboració entre la regidoria d'Urbanisme i Mediambient del Govern municipal ara en funcions, va implicar que els 25.000 euros guanyats per Meandre al procés participatiu els quals, havien de servir per adequar el camí per a vianants i bicicletes, no s'afegissin al projecte de la Diputació. Es va desaprofitar així l'oportunitat que l'obra ara executada s'implementés amb una via verda adequada per a vianants la qual cosa hagués implicat un millor resultat final i una menor despesa.

- L'execució del projecte de Meandre, resta actualment d'una possible aportació de 18.000 euros més. Aquesta possibilitat havia de ser discutida a l'últim ple de l'Ajuntament, però finalment, no va entrar a l'ordre del dia. Segons es ha informat serà discutida en el primer ple del nou Govern resultant de les últimes eleccions.

- Meandre demanarà al nou govern de la ciutat l'execució immediata del projecte, amb el benentès que l'estat actual del camí comporta un gran perill per la integritat dels vianants, corredors i bicicletes.

- Finalment, si Meandre decideix participar en nous processos participatius de la ciutat, exigirà una mínima serietat. Per l'entitat, el procés ha estat una mofa a la participació, més si tenim en compte que mentre un projecte guanyador ha quedat pendent, hi ha d'altres, que sense haver guanyat, ja han estat executats.
 

COMENTARIS

vergonya
Anònim, 05/06/2015 a les 19:19
+6
-5
Muntar el número de la participació ciutadana en un a votació on va participar molta gent (segurament més de la que pesaven per tan mal organitzat com estava) i després passar rotundament del que es va acordar en aquella consulta hauria de ser pecat capital. I d'això cap partit polític ha dit res de res. Vergonya!
Escoltar el poble és una obligació.
Jl Gozalbo, 05/06/2015 a les 20:54
+4
-3
Des de l'admiistració es malfia de la participació ciutadana. S'haurà de crear noves dinaàmiques i exigir garanties perquè no es mofin de nou del poble.
Ho sabeu
Anònim, 05/06/2015 a les 22:09
+14
-12
Meandre és un eina al servei d'erc, que amb l'excusa de vetllar pels interessos ambientals, el que fa es desgastar aquells governs o no hi ha erc. Però al final tot es desemascara.
Al servei de la bona gestió socioambiental
Ignasi Cebrian, 06/06/2015 a les 12:18
+10
-10
Els anònims que s'amaguen darrera aquesta etiqueta i que escriuen simplificacions de la realitat estan al servei de la ignorància, de la vagància i de la estupidesa (fer difícils les coses fàcils). Em sembla que Meandre NOMÉS està al servei de la bona gestió ambiental ( a vegades sentit comú): estarem amb tots els ciutadans, i això inclou els polítics dels partits que sigui, que defensin una bona gestió ambiental. Al senyor o senyora anònima li recomano que visiti la nostra web i, si vol donar la cara, el convido a parlar amb nosaltres i passar a l'acció. Senyor anònim: sense coneixement no hi ha criteri, o amb ignorància no hi ha criteri i aquesta és la seva bandera.
Jaume
Anònim, 06/06/2015 a les 19:12
+6
-6
Totalment d'acord amb qué escriure anònims és molt lleig i de covards. Jo també dec ser mig covard.
Ara bé, estic d'acord també en qué Meandre és una entitat que aprofita la gent de bona fe, per engegar accions partidistes i no pas de ciutat. De fet això ho fan els que estan manegant l'entitat. I d'això fa temps que me'n vaig adonar, per això mel's miro amb distància. Per què el nostre rodal no és de Meandre. És del ciutadans de Manresa, com a mínim. Malgrat no us agradi i us dirigiu com a propietaris d'aquest.
Una mica de serietat siusplau
Anònim per antonomàsia, 06/06/2015 a les 20:15
+10
-5
Trobo que Meandre esteu fent un paper penós. Quasi sempre només llegeixo notícies criticant a tort i a dret, i mai veig una visió positiva de les coses que es fan. I aixó fa entre veure una acció partidista.
Des de la distància, veig que hi ha hagut un procés participatiu i que n'heu guanyat 2 projectes. Felicitats! Primer perquè hi hagut un proces participatiu (que segur que és millorable, però ja és molt haver iniciat aquest camí venint d'on venim, on no se'n feien pas). Segon: ara teniu la responsabilitat de tirar un projecte endavant i fer-lo realitat. Segur que no és fàcil, però la realitat és aquesta, i jo nomès veig que escampeu crítica, i doneu la culpa als altres. I aixó ho trobo molt poc responsable.

Feu-vos grans i assumiu la vostra responsabilitat. Deixeu de plorar i tireu-ho endavant, que prou falta fa tenir aquesta via verda. Però deixeu d'utilitzar la plataforma de l'entitat per fer política, perquè esteu fent el ridícul i un mal servei al medi ambient.

Per cert, que el vostre projecte costi de MÉS 18.000€ als Manresans també és molt discutible. Si era de 25.000€ s'hauria d'ajustar a aixó, i sinó no fer-lo, o sumar-lo a la següent convocatòria si es tornés a guanyar, perquè estem parlant d'un increment del 72% !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Molt poc rigorós, almenys en la avaluació econòmica al presentar-vos al projecte. Hi hauria d'haver transparència i veure en què s'estan gastant els diners dels projectes adjudicats, perquè no ens trobem amb múltiples informes d'amics i coneguts...
Aclariment a l'ànònim
Jaume Torras T. Meandre, 07/06/2015 a les 21:38
+2
-9
El projecte de via verda va ser una proposta de Meandre que va guanyar el procès participatiu.
Amb això 25.000 euros del pressupost municipal, van passar a medi ambient per a fer aquesta via verda que Meandre considera necessària i raonable.
El responsable de dur a terme el projecte és l'Ajuntament. No Meandre.

Si l'anònim per antonomàsia considera penosa la tasca de donar a conèixer el patrimoni natural, estant al peu de canó caps de setmana, organitzant sortides, narracions de contes, cursos, projectes com el de Riera Viva i desprès, defensar aquest patrimoni amb arguments, al·legacions i alternatives, que ens digui que cal fer per que consideri que la nostra feina té un sentit. Estem oberts a tot i a que els anònims contactin amb nosaltres i a parlar de tu a tu.
anonimat és un dret que es pot exercir quan hi ha por a represàlies
Anònim, 08/06/2015 a les 09:53
+6
-4
Jaume Torras, estar al peu del canó i donar conèixer el patrimoni natural no legitima la manipulació partidista que estàs fent en aquesta entitat. Al país hi ha centenars d'entitats ecologistes que fan el mateix sense aquesta mala folla partidista que no fa més que empobrir, simplificar i tenyir de gris la nostra societat manresana.
Confessions d'un anònim cretí per antonomàsia
Anònim per antonomàsia, 08/06/2015 a les 17:55
+4
-2
Teniu raó sóc un patètic ignorant, gandul i estúpid. Aquí el partidista sóc jo, un autèntic cretí que la força se li en va per la boca. Un que no sap ni contar el nombre de projectes en que participa: 0. Un paranoic anònim que té tots els drets, però cap deure. També sóc un amargat i tinc por a cagar-la i per això utilitzo la xerrameca ficat-me en comentaris dels quals ignoro tot i més. Hauria de dedicar el meu temps a deixar el partit polític en el qual estic ficat, doncs només em deixa tenir pensament únic: criticar sense fer i pensar que els altres són uns aprofitats i cretins com jo. Bé no dic res més, però ens veurem en d'altres comentaris escampant merda, com cal. Sobretot en nom de la por, sobretot per la democràcia i transparència de la qual sóc un fervent admirador: començant pel meu nom.