La inversió de Foment a l'estació de Renfe escalfa el debat

Membres de la PAHC han entrat al debat econòmic entre els candidats de Manresa per protestar pels problemes d'habitatge que hi ha a la ciutat

per Jordi Torras, Manresa, 14 de maig de 2015 a les 15:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 14 de maig de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Els representants dels partits moderats per Pere Casals. Foto: Jordi Torras


El debat econòmic de la Cambra de Comerç de Manresa amb els candidats a l'alcaldia amb representació a l'Ajuntament ha posat de manifest que el servei de Renfe està al punt de mira. Un dels moments més calents s'ha viscut quan la número dos del PP, Ester Sevilla, ha destacat la inversió de 5,8 MEUR a l'estació per part de Foment. L'actual alcalde ha replicat que "fa 17 mesos que s'esperen aquests diners", mentre que des d'ERC s' ha retret als populars que "encara no s'ha complert, com la majoria de pressupostos que es fan a Madrid". El desdoblament de la C-55 ha estat un altre dels temes destacats del debat i també la situació del comerç al nucli antic, amb diferents propostes per revitalitzar-lo.


Durant el debat amb els candidats a l'alcaldia de Manresa, organitzat conjuntament per la Cambra de Comerç i el Grup Taelus, diverses persones de la PAHC han fet notar el seu rebuig mostrant pancartes per la situació de l'habitatge a la ciutat i han entregat un escrit amb possibles solucions amb l'objectiu que aquest arribi al Parlament de Catalunya.

L'acte ha començat amb l'exposició de les propostes que tenen els sis grups municipals amb representació al consistori sobre les infraestructures. El candidat de CiU, Valentí Junyent, ha manifestat que el seu grup treballa pel desdoblament de la carretera C-55 i la revisió de tarifes al peatge de la C-16 "per millorar la connexió amb Barcelona". Junyent ha recordat que "s'està desdoblant la ronda de Manresa" i que "s'està a punt de posar la mitjana a la C-55 fins a Castellbell". 

De la seva banda, el candidat del PSC, Felip González, ha dit que "si no tenim aquestes vies en condicions no serem competitius" i considera que es necessita "la unió amb partits i ciutadania". En aquesta línia ha remarcat la importància de la constitució del lobby per pressionar sobre la C-55 i la C-16 "on hi ha gairebé tots els candidats" i s'ha mostrat d'acord en què "s'ha d'anar a la una". Per part d'ERC, Pere Culell ha manifestat que el Consorci Viari "no ha sigut capaç d'instar a la Generalitat a alliberar el peatge" i creu que ha mancat una "falta de lideratge" en aquest tema.

El candidat de la CUP, Jordi Masdeu, ha volgut posar de relleu la importància de prioritzar la millora de la línia de tren per damunt de les infraestructures viàries, ja que, segons ell, "si es prioritzen les millores en el transport per carretera, el tren morirà". Per Masdeu, la millor manera de moure's és "mitjançant el tren" i ha recordat que "cal millorar les infraestructures com el túnel de Montcada i reduir a menys d'una hora el trajecte fins a Barcelona". Alhora ha manifestat que s'ha de fer "que la gent que treballa a la capital catalana es quedi a Manresa a viure". 


La inversió a l'estació de la Renfe
La infraestructura ferroviària també ha centrat gran part del debat d'aquest dijous. En aquest punt, Ester Sevilla, número dos del PP, ha dit que "no és veritat que el govern central hagi abandonat Catalunya" i que "el problema és que aquí es prioritzen altres temes". Sevilla ha recordat que Foment té previst invertir 5,8 MEUR de l'estació de la Renfe i aquest ha estat un dels punts que més ha encès el debat. 

L'actual batlle, Valentí Junyent, ha avisat que "aquests diners no els hem vist" i el candidat d'ERC, Pere Culell, ha retret que "no es compleix, com passa amb la majoria de pressupostos que es fan a Madrid". Per la seva banda, el candidat socialista Felip González, ha dit que " fa 17 mesos que no se sap res d'aquesta inversió", mentre que Sebastià Llort, de PxC, ha manifestat que "si s'inverteix a l'estació, però no s'arregla la durada del trajecte, no millorem res".

Revitalitzar el nucli antic
Davant possibles mesures per potenciar el comerç la ciutat i més concretament al nucli antic, Valentí Junyent (CiU) creu que "a la Unió de Botiguers i Comerciants (UBIC) només hi ha d'haver una interlocució" per evitar que l'Ajuntament hagi de negociar amb totes les onze Associacions de Comerciants. A més, ha reconegut que "tenim mancances", però que els manresans "han de defensar amb orgull el nostre comerç". 

Ester Sevilla (PP) creu que "s'ha de millorar la mobilitat" al nucli antic i proposa que hi hagi més rotació d'aparcament "oferint els quinze primers minuts gratuïts a la zona blava". Una proposta que també comparteix el candidat de PxC, Sebastià Llort, qui diu que aquesta situació "la pateixen els manresans i la gent que ve de fora". 

Al seu torn, Jordi Masdeu, de la CUP, ha avisat que "cal fer una ciutat atractiva" i que Manresa "només tindrà un comerç de primera si cuida a la seva gent". Masdeu creu que "si la gent del barri no és el potencial client, difícilment es pot mantenir una zona comercial". De la seva banda, Pere Culell (ERC) no s'ha mostrat a favor d'ampliar la trama urbana consolidada "per tal d'afavorir el comerç i no dificultar-lo". 

El candidat del PSC ha explicat que per aconseguir més activitat econòmica "s'ha de mirar a llarg termini" i ha manifestat que els propers anys els fons europeus vindran per l'especialització industrial i la innovació. González creu que s'ha d'anar per aquesta línia "perquè la ciutat té potencial".

 

Participació