Comença l'aventura de la revista infantil Pipiripip

Aquest dijous es va presentar en roda de premsa el primer número de la publicació, que va dirigida a nens i nenes de fins a 10 anys

Aina Font Torra
01 de maig del 2015
Actualitzat a les 14:08h
Impulsors i col·laboradors de la revista presentant el primer número.
Impulsors i col·laboradors de la revista presentant el primer número. | AFT.

"A nosaltres ens agrada dir que som creadors que editem creació". Així és com la directora editorial i coordinadora de la revista Pipiripip, Annabel Sardans, va presentar el conjunt de persones que formen part i que donen vida a la publicació infantil. Una publicació "sense intermediaris", va afirmar Sardans , que es basa en "treballar com i amb qui volem amb la voluntat de sumar idees i esforços per dur a terme un treball més ric, autèntic i original". I és que de fet, són els mateixos impulsors de la revista els responsables i creadors de l'editorial Edicions Pipiripip, perquè, tal com van comentar ells mateixos, "no volem que hi hagi tants filtres ja que la nostra intenció és que el treball arribi fresc als lectors". "Nosaltres, a diferència de les editorials convencionals que per una banda busquen un escriptor i per l'altra un il·lustrador, mirem de posar en contacte tota la colla que treballem junts", va explicar Annabel Sardans, que va concloure que "és per això que diem que la gènesi del resultat acaba sent més creativa".

Transmetre creativitat i valors
"Aquí a Catalunya, de revistes pensades pels més menuts només hi ha el Piu-piu i el Tatano", va puntualitzar Sardans per explicar el per què de la franja d'edat de Pipiripip. I és que segons la cúpula directiva de la revista l'oferta no és gaire àmplia, i encara menys ho és aquella que pretén ensenyar valors als infants. Uns valors que des de la revista bagenca es potenciaran i es podran trobar a través d'històries i de contes.

Al llarg de les pàgines de la Pipiripip, doncs, s'hi podran trobar diverses seccions, totes amb el denominador comú del creixement i el coneixement personal. N'hi haurà algunes que no apareixeran en cada número i d'altres que seran fixes, com és el cas de la d'"Atents i relaxats", una secció en la qual es donaran eines de relaxació als petits de la casa i s'explicaran exercicis de mindfullness perquè aprenguin a tenir atenció plena. 

Pel que fa als contes que hi apareixeran, els infants podran ser partícips de les aventures de l'elefant Taro, conèixer qui són la Bet i en Bru o descobrir què s'amaga dins del gran hotel del Cedre Blau. 

Creadors, col·laboradors i subscriptors
Isaac Bosch, Martí Sellarés, Esther Almonacid i la mateixa Annabel Sardans són els pioners del projecte de la revista. Però a banda d'ells, també hi ha la figura dels col·laboradors, la majoria dels quals provenen de la Catalunya Central. Un detall que a ningú ha passat per alt, i és que el nom de la publicació no és perquè sí, ja que el mot pipiripip és típic d'aquesta zona del territori.

Amb la voluntat d'anar ampliant l'equip de col·laboradors, els impulsors del projecte són realistes: "ara, el que ens hem de proposar és aconseguir més subscriptors perquè la revista tiri endavant". De moment gairebé en tenen 150 –la gran majoria dels quals ho són perquè van participar en el projecte Verkami que van crear per arrencar motors i que els va permetre guanyar més diners dels que en un principi s'havien proposat- però afirmen que per anar bé, en un any n'haurien de fer 1500.