Els conductors del Bus urbà es queixen de les retallades de temps a la Línia 8

Asseguren que no poden seguir l'horari establert per l'empresa a la Perimetral i que això provoca enfrontaments amb els usuaris sense que ells en tinguin culpa

Pere Fontanals
07 d'abril del 2015
Actualitzat el 08 d'abril a les 9:47h
990_1428407324576_1416399484DSC_5256
990_1428407324576_1416399484DSC_5256 | AjM

La parada a Sant Joan de Déu es va estrenar el passat mes de desembre. Foto: AjM


"Han aconseguit que els dos col·lectius perjudicats, els conductors i els usuaris, ens enfrontem entre nosaltres sense tenir-ne cap culpa". Així s'espresa el delegat sindicat de CCOO a ManresaBus, Damià Navarro. I és que segons els delegats sindicals, el passat 1 de desembre van entrar en funcionament uns nous horaris de la L8 del bus urbà de Manresa, la Perimetral, "que en un 80% de les expedicions no podem complir-los".

Segons denuncien, amb l'estrena de la nova parada de busos de l'hospital Sant Joan de Déu es van treure les parades de Cal Gravat i de l'interior de la Balconada de la línia 8, i es va passar l'una hora i dotze minuts per a fer tot el trajecte a només una hora. "Ens han tret dotze minuts per unes parades que ens n'ocupaven cinc, de manera que hem perdut set minuts", aclareix Navarro. "Fins i tot la gerència de BusManresa ha reconegut que no hi ha temps per completar el circuit en una hora", apunta un altre dels delegats, Mariano Baquero.

Això provoca a diari "recriminacions dels usuaris que arriben tard a l'hospital, l'escola o, el que és més important, que perden el tren a l'estació de la Renfe". Fins i tot "a les 8 del vespre, sabent com estan els carrers de Manresa, només tenim vint minuts per anar de Sant Joan de Déu a la plaça de la Reforma parant a totes les parades", apunta un tercer delegat, Jaun Manuel Castro.

En les reunions que han tingut amb l'empresa no s'ha solucionat res. "El gerent ens diu que sí, que sí, que entén que és difícil de complir l'horari, però a l'endemà crida a un conductor al despatx per demanar-li que com és que va tard". Els delegats reconeixen que amb la direcció del Grup Sagalés sí que hi ha entesa a les reunions "però després, el gerent, no segueix les indicacions que li demanen des de dalt". Des de l'Ajuntament de Manresa "tampoc no es fa res". "Assisteixen a les reunions, però sembla que baixin d'un núvol", apunten, i quan els demanen alguna modificació "ens diuen que no hi ha pressupost".

Aquests nous horaris han provocat que els conductors "vagin amb molta pressió" quan els toca cobrir la L8, fins al punt que els delegats demanaran una avaluació de riscos laborals en matèria psicosocial i avisen que si la situació no es recondueix presentaran denúncia a la Inspecció de Treball. "Els usuaris van tard, els conductors van amb nervis i pressió, i tot plegat és un perill també a la via pública per a vianants i altres conductors", avisen. A més a més, aquestes presses potencien altres problemes que tenen: "la mala suspensió dels autobusos, la mala pavimentació dels carrers, que no hi hagi carril bus, ni regulació semafòrica adequada, ni volen moure contenidors ni zones de càrrega i descàrrega".