El Moianès serà comarca amb el 80,44% dels vots a favor

Tots els resultats, poble a poble

Destaca el 95,45% de vots afirmatius a Granera i l'ajustat resultat a Collsuspina, on ha guanyat el 'sí' per només onze vots

La participació ha estat d'un 47,36%

| 22/03/2015 a les 23:09h
Arxivat a: Política, organització territorial, Moianès, procés participatiu
Aquesta notícia es va publicar originalment el 22/03/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

L'alcalde de Moià, Dionís Guiteras (en primer terme a la dreta), aplaudeix l'alcalde de l'Estany, Salvador Tresserra, quan aquest arriba a la seu del consorci del Moianès. Foto: Júlia Pérez


El Moianès ha fet aquest diumenge una passa decisiva per esdevenir la 42a comarca de Catalunya. Ha guanyat el 'sí' en els deu municipis que integren al Consorci amb el 80,44% dels vots, davant el 16,35% pel 'no'. A poblacions com Granera, els vots a favor han arrasat, arribant al 95,45%. Però també s'han vist marges estretíssims, com és el cas de Collsuspina, el municipi amb més participació (68,48%) i on 95 veïns han optat pel sí, i 84 pel no. A Moià, el 93,03% dels censats s'han mostrat a favor de la nova comarca, davant el 3,21% que s'han pronunciat en contra. És en aquest municipi on s'han trobat tots els alcaldes després de l'escrutini per valorar -i celebrar-, els resultats.

Per municipis, a Calders ha guanyat el 'sí' amb el 83,88% dels vots davant el 'no' que ha obtingut el 15,22%. A Castellcir els vots afirmatius s'han imposat amb un 90,80% davant un 8,81%. Pel que fa a Castellterçol, s'han mostrat a favor de la constitució del Moianès el 71,18% dels votants, i en contra el 26,06%. A Collsuspina, hi hagut un estret marge de 50,26% i el 44,44%. Molt més àmplia ha estat la diferència a l'Estany, amb el 86,67% de vots pel 'sí' i el 8% pel 'no'. Però encara ho ha estat més la de Granera, la localitat amb el cens més petit (74 persones amb dret a vot) i on s'ha registrat un 95,45% de vots a favor del Moianès, i 4,55% en contra.

A Moià també ha estat majoritari el 'sí' amb un 93,03% dels vots emesos, mentre que el 'no' ha obtingut el 3,21%. A Monistrol de Calders, s'han registrat el 65,20% de vots a favor, i el 30,77% en contra. A Sant Quirze Safaja s'ha imposat el 'sí' amb el 87,74% dels vots davant el 'no' (10,32%). Finalment, Santa Maria d'Oló hi hagut un 53,36% de paperetes amb el 'sí' i un 43,54% senyalades amb el 'no'. En el recompte global, s'han comptat un total de 93 vots en blanc, el que representa l'1,81%, i 72 vots (1,40%) que consten com a 'Altres'.

Participació del 47,38%
Un total de 5.146 persones, el que representa 47,38% dels censats han votat durant aquest diumenge en la consulta sobre la creació de la que seria la 42a comarca de Catalunya: el Moianès. El municipi que ha registrat més participació ha estat Collsuspina, amb el 68,48%, mentre que Sant Quirze Safaja és el poble municipi on ha votat menys gent, amb un 31,31% de participació. D'altra banda, a Moià, han votat un total de 2.180 persones, el que representa un 45,74% del cens. Els col·legis han tancat puntualment a les vuit del vespre i ara tot resta pendent de l'escrutini que desvelarà els resultats finals.

Sobre el total del cens, el 38,10% dels veïns amb dret a vot han votat 'sí' a que el Moianès esdevingui nova comarca, i el 7,74% han votat que 'no', per a una participació total del 47,36%.
 
Municipi Cens Part. %Par. %Sí No %No Ab. %Ab.
L'Estany 353 225 63,74 195 86,67 18 8,00 9 4,00
Santa Maria d'Oló 909 611 67,22 326 53,36 266 43,54 11 1,80
Moià 4.766 2.180 45,74 2.028 93,03 70 3,21 41 1,88
Calders 812 335 41,26 281 83,88 51 15,22 1 0,30
Monistrol de Calders 606 273 45,05 178 65,20 84 30,77 4 1,47
Granera 74 44 59,46 42 95,45 2 4,55 0 0,00
Castellterçol 2.007 871 43,40 620 71,18 227 26,06 16 1,84
Sant Quirze Safaja 495 155 31,31 137 87,74 16 10,32 3 1,94
Castellcir 563 261 46,36 237 90,80 23 8,81 1 0,38
Collsuspina 276 189 68,48 95 50,26 84 44,44 7 3,70
Total 10.861 5.144 47,36 4.138 80,44 841 16,35 93 1,81
 

COMENTARIS

oeeeoeeee
Anònim, 23/03/2015 a les 07:36
+16
-29
Moianessos la heu ben cagada, sembla mentida, aquesta colla ha arruinat u poble ara arruinarant una comarca, a per cert comenceu a anular hores de visita al bages que el vostre hospital de referencia sera el de moia, jajajaj , tots el pobles perderan serveis que hauria de tenir la capital de comarca, en aquest cas un puebluchu que de mala mort trist I avorrit
Moianès
Anònim, 23/03/2015 a les 07:47
+10
-14
Un 38,10% vota SI a la nova comarca... Oleeeee....la resta està per assumptes més importants...
Muts
Anònim, 23/03/2015 a les 08:55
+16
-9
caram heu quedat ben muts. Visca la comarca del Moianès !!!
Monistrol és del Moianès
Gemma Colet, 23/03/2015 a les 09:17
+26
-9
A Monistrol de Calders s’ha imposat clarament el sí.
Fa dues setmanes la tendència era el vot negatiu i per tant que Monistrol de Calders no formaria part del Moianès o això és el que el consistori creia. D’aquí a que es comprometessin a que la consulta, no vinculant, ho seria. Bé, ara ha estat un clar sí a la comarca i després de veure l’Alcalde fent saltirons a Moià, quant a Monistrol no ha estat capaç ni tant sols de pronunciar un sol parlament a favor de la creació de la comarca, ens queda preguntar-nos si el nostre Ajuntament complirà amb la promesa i els vots dels monistrolencs seran vinculants.
Vull felicitar a les noies del Consorci del Moianès per l’extraordinari esforça i la fabulosa feina que han estat fent sense descans aquestes dues setmanes, sobre tot, però que porten desenvolupant des de fa més de 20 anys. I en especial a la Bet Pascual, que amb el seu esforç i dedicació ha aconseguit donar-li el tomb a la tendència negativa que es respirava a Monistrol de Calders.
Bet aquesta victòria és teva.
Pel tontet del oeoeoeoeo
Anònim, 23/03/2015 a les 09:26
+21
-5
Espavilat, continuarem baixant a Manresa, com sempre!!
Farem un Frankfurt al farolillo, comprarem al Mango, i anirem al cinema a veure Torrente 6.
a oeeeoeeee
Anònim, 23/03/2015 a les 09:28
+17
-9
Està clar que no has entès res de res del que s'ha estat explicant i argumentant a cada un dels 10 pobles. Sort que la gran majoria (un 80,44%) sí ha entès el missatge i aposta pel futur del territori.
Más de lo mismo
Anònim, 23/03/2015 a les 10:03
+9
-2
La ignorancia en su máximo esplendor se ha manifestado.
Som comarca.
Anònim, 23/03/2015 a les 10:20
+9
-6
Gràcies. El Moianès serà una realitat. A tots els que heu votat mil gràcies. Tan el si com el no, el Moianès serà una comarca oberta i solidària. Per tant benvinguts al Moianès. (:
si-si-si
Anònim, 23/03/2015 a les 10:34
+16
-6
Moltes felicitats per a tots els que heu fet possible aquesta participació només en 3 setmanes i canviar la tendencia d'alguns pobles amb una bona explicació
Dionís
josepm, 23/03/2015 a les 10:38
+9
-10
Dionís t acabo d escoltar a RAC 1, per fi has dit una cosa ben certa, al moianès tots ens conèixem amb noms i cognoms. Quina veritat. Felicitats a La Casta us heu sortit amb la vostre. Estarem ematens.
enhorabona !
Anònim, 23/03/2015 a les 10:45
+13
-7
El Consorci i la seva bona feina ham estat la base i fonament de la nova Comarca.
crec també de justícia avui recordar a qui més a fet per arribar aquesta fita : en JOSEP MONTRÀS
jajajaj
Anònim, 23/03/2015 a les 10:46
+8
-12
Aneu a manresa al mango aneu jajajaj, el problema vindra a veure com pagueu la festa de la comarca aquesta el que volieu ja ho teniu ara seguiu amamantant els fossils a les seves poltrones que us han utilitzat amb la comedia de la comarca, sou un poble arruinat i ara a mes mes independent del bages per lo tant ja sabeu a les verdes i a les madures, que vosaltres el que voleu es marxar de casa pero que la mama us renti i us planxi la roba, i aixo esperomi desitjo no funcioni aixi, ara els dels poblets como olo que vagin a fer tramits adkinistratius a la capital de la nova comarca ahhh que es prenguin biodramina per les curves, i a veure si començeu a enllestir la red viari hospital i demes serveis, aixi de aquesta manera deixareu de tocar els pebrots als demes. Quan acabeu de pagar el deute que teniu ja podeu començar amb que avui començeu a generar, cuanta ignorancia deumeu.
jeques amb betes
Acollinit, 23/03/2015 a les 10:57
+16
-9
Si el Guiteras ja era un Jeque sense ser res més que un alcalde, prepareu-vos ara. De xulo ja no en podrà ser més. Un gran cacic per a una petita comarca.
Oló
Olonenc, 23/03/2015 a les 11:14
+11
-6
En vistes del resultat, ja sabem que l'alcalde d'Oló no es torna a presentar a les properes municipals.
Nou " Consorci"
Anònim, 23/03/2015 a les 11:44
+11
-3
Esperem que la creació del nou consell comarcal serveixi perquè gent vàlida i preparada tiri endavant aquesta entitat i que no sigui una recol.locació de les antigues "jefas" del consorci.
al jajaja
Anònim, 23/03/2015 a les 12:08
+2
-4
ai, no hi pensava, però també baixarem a Les Vegas, a fer una copeta!
gràcies però això és de tots
Bet, 23/03/2015 a les 12:14
+8
-7
Gràcies al comentari de la Gemma Colet! Però aquesta victòria és meva i de tota la gent del Moianès perquè hi sortirem guanyant segur! Han estat 2 setmanes molt intenses i dures on hem lluitat per canviar la tendència negativa i al final ho hem aconseguit!
És una victòria de 20 anys de feina ben feta, dels que un dia van tenir la idea de mancomunar els serveis per fer front a problemàtiques a les que sols no podien, gràcies a tots els ajuntaments que han passat, i gràcies a voluntaris que com vosaltres, Gemma, heu ajudat a transmetre el missatge i a fer que aquest moment sigui possible!
Crec que ha guanyat el sentit comú i la feina ben feta!
Gràcies!
Al jajaja i alguns ressentits
Anònim, 23/03/2015 a les 12:47
+3
-7
Parles de fareu, anireu. o sigui q tu no ets del Moianès oi? Dons mira les teves opinions serveixen de reeeeeees!.
Aquests salvapàtries que estaran amatents dons vinga arremangueu-vos prou criticar, prou blablablaaa i a treballar.
Si el Dionís vol sr xulo dons mira ho pot ser. Amb quatre anys ha endreçat Moià i ha aconseguit la comarca. Mal pesi a tots els que el desmareixen.
Orgullos del meu Alcalde
Orgullos de pertanyer al Moianès
Ah i n'hi ha que tenen molt mal perdre !!
Salut i força ala comarca del Moianès
Tics antidemocràtics de la casta del Moianès
Observador, 23/03/2015 a les 13:01
+12
-3
La campanya i la posterior celebració ha posat de relleu els tics antidemocràtics de la casta que governa els municipis del Moianès (CiU/ERC).
Només hi ha hagut campanya per al SI,com en els referèndums franquistes. Tots els partits polítics estaven d'acord amb el SI.
eL NO important a Collsuspina, Oló, Monistrol i Castellterçol ha sorgit de la reacció de gent conscienciada en contra dels seus "representants" polítics.
L'aplaudiment a l'alcalde de Collsuspina quan va entrar ahir a Can Carner i el numeret de la celebració saltant en rotllana tots els alcaldes, demostra un profund menyspreu per les minories, molt notables en diversos pobles, que han tingut la valentia d'anar a expressar la seva disconformitat, votant no.
Molt eloqüent el vot aclaparador de la gent de Moià, que possiblement creuen que seran capital d'alguna cosa i els portarà negoci i diners per resoldre el monumental deute que arrosseguen.
A OLÓ ES TOT TAN CLAR?
OLONENC, 23/03/2015 a les 13:45
+12
-2
Poder votar ja ha estat una victoria, perquè ells no ho preveien tal i com va dir el Guiteras a oló. Enhorabona a tots aquells que hi han anat.
Han estat uns resultats obtinguts a base de "treball": trucant als botiguers un X un, dient als avis que si no hi haguès consorci no hi hauría centre de día, utilitzant a la canalla de l'escola de manera partidista per fer propaganda a favor del SI, presionant a la gent via teléfon des de l'ajuntament.....
Jo no em sento gens content de com s'ha aconseguit aquesta victoria a Oló.
No ho veig amb tan optimisme; els resultats no han estat tan clars.
De cada 10 persones que han anat a votar, 5 voten SI, 4 voten NO i 1 en blanc.
O dit d'un altre manera, únicament 3 de cada 10 persones que podíen votar, han votat SI.
Jo se que amb el representant del nostre poble no hi ha res a fer, signarà l'adhesió i ho farà perquè li manaràn fer-ho; però em demano si els altres regidors us podeu sentir prou legitimats per signar un canvi tan important com es l'adhesió del nostre poble d'Oló a la comarca del moianès; jo de vosaltres m'ho pensaria.
Demaneu que tot sigui tal i com ens han promès, perque portareu per sempre més a les vostres espatlles la decisió que preneu, una decisió que portarà noms i cognoms.
Preguntes
Anònim, 23/03/2015 a les 13:48
+10
-2
Sí, que sí tots molt contents. Ara algun periodista valent hauria de fer alguna pregunta interessant com per exemple:

-Com s'ha finançat la campanya pel sí? Amb diner públic o privat?
-Qui va pagar el sopar d'alcaldes i regidors dels últims 20 anys?
-Per què no hi ha hagut cap acte del no veient que en alguns pobles no ha estat gens menyspreable aquesta opció?
-Per què la informació de tots els tríptics i actes era clarement pel sí i no hi ha hagut neutralitat en la informació?

Això els moianesos no s'ho pregunten. Sortiran guanyant segur. El mateix pensaven amb el Montràs i ara mira.
Moià
Anònim, 23/03/2015 a les 14:33
+2
-1
Super capital Moià, aparteu del mig Vic i Manresa!
A tots el "picats"
Anònim, 23/03/2015 a les 14:36
+5
-4
Ei nois, si us pica.........rasqueu-vos


MOIANÈS ÉS COMARCA


esta clarisim
d'oló, 23/03/2015 a les 15:16
+10
-9
Esta clarisim que el unic municipi que en sortira guanyant es Moià,ja que será capital de comarca,el deute de l'ajuntament de Moià el pagarem entre els 10 pobles,Dionis ja pots estar content i tots els habitants de la vila també,com ens heu enganyat,espereu ara a l'hora d'anar al metge,o fer algún tramit de papers que haurem d'agafar les curves i na fent,i si no temps al temps.
Que cansat...
Anònim, 23/03/2015 a les 17:07
+5
-3
No m' ho puc creure, quin mal perdre. Quanta ignorància, us sona la paraula democràcia? Per cert els del NO on són? Qui són? Felicitats aviat serem comarca.
els del NO
Anònim, 23/03/2015 a les 17:51
+5
-4
Els del NO som ciutadans anònims com tu, però que intentem tenir criteri propi i no depenem del criteri que intenten mamarcar-nos els polítics que controlen els nostres pobles (CiU/ERC)
Sóc un ressentit.
Josepm, 23/03/2015 a les 18:18
+4
-3
Alguns comentaris de LA CASTA fan riure, però si, us puc confirmar que estic ressentit i empipat pel resultat, encara que estava tot cantat i beneït. Els que parleu tan de democràcia, aquesta vegada no se on estava, ja que la campanya només ha estat pel si. Sap greu que els nostres impostos estiguin tan mal administrats per tal que uns quants tinguin el seu "xiringuito", la feina del consorci o consell es pot fer perfectament amb personal dels ajuntaments ben avinguts, llavors si que es funcionaria de manera austera i eficient. AI NO !!!, QUE EL CONSELL SEGONS ALGUN IL.LUMINAT TE COST O. ja, ja i ja. ESTAREM AMATENTS.
campanya del no
Anònim, 23/03/2015 a les 19:08
+6
-4
Segons tu josepm qui l'havia de fer la campanya del no? Els que promovien el SI?
Ai noi, no entenc res...
A cas quan es presenta algú a les eleccions comença a predicar els seus defectes!
La gent que estava a favor del NO per què no s'han organitzat i han fet campanya amb raons, criteris i arguments?
Potser perquè s'hi guanya més que no pas es perd?
I la democràcia és el que es va fer ahir, que el poble parlés i ho ha fet! I l'àmplia majoria dels que van anar a participar han dit que si, doncs posem-nos a treballar tots junts perquè el nou consell comarcal funcioni i doni servei.
I si noi, fins ara estava molt mal administrats però si has estat atent a la campanya i has tingut ganes d'escoltar i entendre, potser sabràs que a partir d'ara ho estaran una mica millor d'administrats!
PD: campanya del NO n'hi ha hagut molta, com per exemple difondre mentides sobre temes metges, instituts, deute de Moià, ... si això encara no ha quedat clar amb la ma de cops que ho han repetit...
Al de la CAMPANYA DEL NO
Josepm, 23/03/2015 a les 19:53
+4
-1
Vinga! ves corrent a agafar la poltrona del "XIRINGUITO", si bades molt encara te la pendrán, això es molt típic de LA CASTA.
ESTAREM AMATENTS.
A els del no, a josepm i als que no paeixen bé
Anònim, 23/03/2015 a les 19:59
+1
-3
O sigui q per tenir criteri propi has de dir no sempre que els polítics diuen si. Ah i clar tots som casta, això sí que és novedós però si no treballeu per el ideals, si és que en teniu dons apaxugueu amb els que si que es mouen.
No hi ha hagut campanya pel no perquè no hi ha arguments, molts desitjaven el no per questions purament polítics però no s'hi han atrevit, com a molt han sembrat confusió amb mentides i difonent falsetats, tòpics que ja fan pudor.
Tothom vol administrar la seva própia casa abans que ho faci el vehí. O no ?
Crec que tenim progres que els fa por el canvi, prefereixen l'estatus que ells mateixos critiquen.
moianes
Anònim, 23/03/2015 a les 20:34
+5
-3
El unic que hi veig positiu es que el deute ara sera reparatit entre 10, per el demes un amamantar fossils prepotents.
No,bona fe, casta...
Manolo, 23/03/2015 a les 21:12
+3
-4
Realment costa escriure un comentari sensat llegint totes les bestieses que es publiquen.
Són en sèrio? són per desfogar-se?

Els que encara fan circular els falsos mites, ja poden parar, la gent no és tonta. Encara que algú poc informat ho pugui pensar, aviat ho veurà clar.

Com podíem fer campanya pel No si volíem defensar el Sí? (aplica el mateix raonament al procés català. Ex Rajoy ha de fer campanya pel Sí???)

Amb la nova comarca hi ha un defecte que s'ha explicat i molt. Haurem de funcionar amb la vella cotilla dels consells comarcals que tots teniu i que són súper-infeficients. S'ha redactat un document de bones pràctiques on s'exposa que es seguirà treballant com fins ara, encara que hi hagi 19 consellers comarcals.

I ens ho seguirem pagant tot, com fins ara. Al no tenir els serveis dels CC del Bages, Vallès, Osona, ens els hem pagat (doblement) nosaltres.
Cost de gestió d'un CC
Rentada de cervell
Anònim, 24/03/2015 a les 10:29
+2
-5
Amatents, casta, amatents , casta, amatents, casta.......i anar repetint!!! Vinga, que la paraula CASTA està de moda, que tot el que no m'agrada n'anomeno CASTA, que qualsevol cosa que proposi algun partit està mal feta perquè són la CASTA, CASTA CASTA CASTA CASTA CASTA......ja foteu riure alguns!
I segur que el que em contestaran els mateixos serà: -Tu calla que ets amic de la CASTA, -Un altre que tindrà la poltrona perquè és CASTA.....
Ufffff, m'encanten aquests comentaris, que sembla que hagin agafat el discurs de Podemos o de "part" de la CUP (dic part perquè n'hi ha que no fan aquest populisme), i que facin un copiar i pegar a tot. Qualsevol cosa la responen igual, LA CULPA ÉS DE LA CASTA! PATêTIC!!!