Joana Ortega es compromet a impulsar el Moianès l'endemà de la consulta

La vicepresidenta ha afirmat a RAC1 que "tenim preparat ja el projecte de llei i si hi ha una majoria que l'avali aquest projecte, el portarem al Parlament, i hi ha consens polític per tramitar-ho amb lectura única i de manera ràpida"

| 16/03/2015 a les 14:01h
Arxivat a: Municipis, Moianès, territori
Aquesta notícia es va publicar originalment el 16/03/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Els alcaldes del Moianès i la vicepresidenta del Govern, Joana Ortega, en una imatge d'arxiu. Foto: Estefania Escolà


Diumenge que ve els deu municipis del Moianès decidiran en una consulta si formen la comarca número 42 de Catalunya. La vicepresidenta del Govern de la Generalitat, Joana Ortega, es compromet a impulsar la llei de la nova realitat comarcal l’endemà mateix, si el sí guanya la votació. En declaracions a RAC1, la vicepresidenta de la Generalitat diu que la nova comarca serà una realitat a partir de les eleccions municipals del 24 de maig, si així ho volen els veïns: "tenim preparat ja el projecte de llei i si hi ha una majoria que l'avali aquest projecte, el portarem al Parlament, i hi ha consens polític per tramitar-ho amb lectura única i de manera ràpida". 

La consulta, com el 9N, serà un procés participatiu, no vinculant, i el convoquen els alcaldes perquè així els ho va demanar Joana Ortega. La vicepresidenta espera que la participació sigui massiva, per legitimar el Moianès, però davant de la incògnita de què votaran pobles com Monistrol de Calders o Santa Maria d’Oló, deixa clar que es respectarà el resultat "haurem de veure quina és la situació del municipi, de quina manera es manifesta el ple; el que no es pot obligar és que un municipi formi part d'una comarca si els seus ciutadans no ho volen".

Després del Moianès, Ortega també ha acordat la data perquè els veïns del Lluçanès decideixin si volen tenir comarca pròpia: votaran el 26 de juliol. La vicepresidenta diu que els alcaldes mateix han preferit en aquest cas deixar-ho per després de les municipals.

COMENTARIS

Campanya pel si
Anònim, 16/03/2015 a les 18:18
+8
-4
Oló i Monistrol, no tan sols hi han aquests 2 pobles, també
hi ha gent dins l' ajuntament de Moià què tampoc entenen
el pk de fer una comarca i quan parles amb ells, et comenten
el que molts hem dit i és que serà el modus vivendi de determinada gent i sino temps al temps.
ei
Anònim, 16/03/2015 a les 19:54
+5
-6
"Es vol fer un consell comarcal despolititzat on els consellers comarcals no cobrin, i apropar els serveis als pobles".
Això ho van dir ahir a l'acte se sta ma d'olò.
En què es basa el comentari anterior...de fet com sempre (he sentit, m han dit, hi ha un que diu...) coses totalment veraces, hi tant!

Jo estic a favor de la comarca perquè fer-la implica moltìssimes possibilitats pels deu pobles, molts serveis que perdrem(que ara teníem amb el consorci) , o que no tindrem (i podriem tenir com a comarca).
Gestionar els recursos en la proximitat no te preu! Qui sap millor que nosaltres mateixos què volem i necessitem.
Pobles que ara no representen res al seu consell comarcal tindran la mateixa veu i vot que els altres 9 pobles que formaran(desitjo) la comarca.

Voleu més raons per votar si? ...
Les tinc eh! Jeje!
al de la campanya pel si
Anònim, 16/03/2015 a les 19:57
+2
-6
A qui et refereixes quan dius "gent de dins l'ajuntament de moià"? Treballadors? Partits?....en principi tots els partits estan a favor de la nova comarca, els treballadors no ho se!
casta
Anònim, 16/03/2015 a les 20:10
+3
-8
No entenc com tots els que estan en contra de la comarca del moianès fan servir els mateixos arguments que utilitzen els espanyols vers la independència de catalunya.
-que anireu pitjor
-que això s ho ha fet l'alcalde de moià solet (els espanyols dirien el Mas).
-que no us deixaran tirar les escombraries a osona (això vindroa a ser un sìmil amb no pertànyer a la UE) això ho van dir en una taula rodona a Moià.
-que això és un invent dels polítics per cobrar més
-que si uns roben, els de la comarca del moianès també robaran

Què us sembla?
A més tant els favorables a la independència com els favorables a la comarca tenen arguments positius i de prosperitat.
Podríem arribar a dues conclusions de signe contrari 1-que no som tant diferents als espanyols, per tant no cal que demanem la independència. 2-que som tant positius que tot ens anirà millor amb la independència de catalunya i amb una nova comarca!

Jo voto per la segona opció! ;)

Salut i comarca
Deuen ser els de CIU... que ja s'ha vist que no la volen perquè no serà seva.
Anònim, 16/03/2015 a les 20:10
+4
-2
Ja hi som !
La comarca és per tots els que vivim al Moianès i els beneficis de la comarca també seran per a tots. Redimonis perquè us costa tant d'entendre?
"LA CASTA" Parlem ?
Anònim, 16/03/2015 a les 21:27
+6
-2
Ostres, quins arguments tan bons que teniu els del si, he quedat meravellat, com diu el comentari de les 18:18 temps al temps.
FOSC
Anònim, 18/03/2015 a les 18:35
+2
-1
El Dionis ha provocat expresament el tancament del Consorci, tot i esperant que tothom es posaria a cridar; i que ha passat? dons res.
Una més de les prepotencies d'aquest senyor, i ja en van... entenc que a els altres pobles hi hagin reticencies en el sentit de crear la comarca. Soc de Moià i no ho veig gens clar.
PROVOCAT PEL DIONÍS?
Anònim, 19/03/2015 a les 00:19
+1
-1
Fosc, que el Dionís ha provocat expressament el tancament del Consorci????? S'ha hagut de tancar el consorci perquè ho mana una llei de governs locals aprovada per Madrid. No és un caprici, és una ordre estatal.
I prepotencia? Jo no visc a Moià però em conec el tema. Tal i com estaba el poble de galdós la legislatura pasada trobo que heu fet sort de tenir un alcalde valent, amb les coses clares i amb prou filosofia per intentar arreglar tal desgavell.
I no ha passat res amb el tancament del Consorci? Ja no funciona la ludoteca que anava a diferens pobles, no es fan cursos de reciclatge, els projectes turístics marca Moianès han quedat aturats, ningú no vehicula les necessitats de les empreses i els treballadors disponibles, hi ha festes dels municipis que están quedant penjades.... Si que passa, si.