Lacetània premia els millors treballs de batxillerat i cicles formatius

Els treballs guardonats, que es lliuraran aquest dijous a les set de la tarda, busquen donar resposta a necessitats reals de la vida quotidiana i del món de l'empresa

Redacció
10 de març del 2015
Actualitzat a les 11:01h
La Fundació Lacetània entregarà aquest dijous els seus premis als millors treballs fets per alumnes de batxillerat i cicles formatius dels centres que formen part de la Fundació. A l'acte, que tindrà lloc a partir de les set de la tarda al saló rosa de l'Institut Lacetània, es reconeixeran un total de 9 projectes, 3 de cicles formatius de grau mitjà, 3 de cicles formatius de grau superior, i 3 de batxillerat. Es tracta de treballs en què els alumnes han posat en pràctica els coneixements adquirits al llarg dels seus estudis i han buscat donar resposta a necessitats o situacions habituals, tant de la vida quotidiana com del dia a dia empresarial.

Els guanyadors
La indústria dels videojocs és el tema del treball guanyador en la categoria de cicles formatius de grau mitjà. El seu autor, Oriac Bonvehí, de l'Escola d'Art de Manresa, ha desenvolupat la identitat corporativa d'una empresa de videojocs fictícia a partir de l'anàlisi de les principals empreses del sector. En aquest treball, l'alumne ha creat el logotip de l'empresa i n'ha fet les aplicacions en els diferents suports, des de la papereria fins als anuncis publicitaris.

El guanyador en la categoria de cicles formatius de grau superior ha estat un treball centrat en la creació d'una màquina portàtil desbobinadora i bobinadora de bobines de cel·lulosa. El projecte pretén resoldre la problemàtica d'un hospital per manipular bobines de tamany industrial. L'alumne de l'Institut Lacetània Daniel Vital, autor del projecte, ha dissenyat una màquina que permet desbobinar i tornar a enrotllar la cel·lulosa de manera automàtica, així com tallar-la per obtenir peces més petites i manejables.

El primer premi en la categoria de batxillerat, per la seva banda, ha estat per un projecte artístic que ha servit per reflexionar sobre la possibilitat de treure l'art dels museus i portar-lo als espais públics. En aquest cas, l'alumne de l'Institut Pius Font i Quer Martí Campabadal ha projectat la creació d'una escultura per al pati del seu institut. Després d'una fase de recerca d'informació, en la qual ha comptat amb l'assessorament de l'escultora manresana Àngels Freixanet, el projecte ha culminat amb l'execució de l'escultura en 3D i en la realització d'una simulació virtual de l'escultura en l'espai exterior de l'institut.