La por a la pèrdua de serveis rebaixa el to optimista sobre el Moianès

Monistrol de Calders, Santa Maria d'Oló i Collsuspina són els pobles amb més detractors

| 06/03/2015 a les 14:52h
Arxivat a: Municipis, territori, Moianès
Aquesta notícia es va publicar originalment el 06/03/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Vista d'ocell de part de la comarca del Moianès. Foto: Estefania Escolà


Els 10 municipis del Moianès decidiran el proper 22 de març si volen esdevenir comarca. El 'sí' a Moià és gairebé unànime, però la situació canvia als pobles petits, on hi ha ciutadans que ho veuen amb recel. Monistrol de Calders, Santa María d'Oló i Collsuspina són els que concentren més detractors. Tenen por de perdre serveis com la sanitat o l'educació, ja que creuen que Moià els pot acabar centralitzant i temen haver d'anar-hi sovint amb unes infraestructures viàries dèbils. En canvi, els defensors del 'sí' ho tenen clar: esdevenir comarca és l'única manera de salvaguardar el Consorci del Moianès, una mancomunitat dels 10 municipis de la qual tothom, tant partidaris com detractors, n'està orgullós

El Rafael Arcos és veí de Santa Maria d'Oló (Bages) i un clar defensor de la comarca del Moianès. Té clar quin serà el sentit del seu vot i també el motiu. En declaracions a l'ACN, ha explicat que quan va obrir la carnisseria que regenta al centre del poble, no va rebre cap suport del Consell Comarcal del Bages, però sí tot l'acompanyament necessari des del Consorci del Moianès. Ara, n'està totalment agraït i votarà 'sí' per defensar-ne la continuïtat. 

El futur del Consorci del Moianès, una mancomunitat que aglutina els 10 municipis i que fa més de 20 anys que funciona, depèn de la creació de la comarca. Des del gener, l'entitat funciona sota mínims com a conseqüència de l'entrada en vigor de la Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local (LRSAL) aprovada pel PP. Defensar el futur del Consorci és un dels principals motius del 'sí'. Fins i tot, els partidaris del 'no' en volen la seva continuïtat. 

Més enllà d'una qüestió d'identitat, els partidaris del 'sí' defensen les conseqüències econòmiques i la creació d'un model de comarca "diferent", on els deu municipis tindran veu i vot. "Ara formem part d'una gran comarca i som l'últim mico. No ens hem sentit gens cuidats i estic segura que amb el Moianès la distribució dels diners serà més equitativa", explica la Teresa Valeri, de Santa Maria d'Oló. El mateix opina en Paco Vallecillos, de Moià, qui assegura que "aquí estem deixats de la mà de Déu". 

Precisament a Moià és on hi ha més convençuts, però la situació canvia als pobles més petits, on hi ha ciutadans que veuen amb recel la creació del Moianès perquè tenen por que la capital, Moià, acabi centralitzant serveis com la sanitat o l'educació, i temen haver de desplaçar-s'hi sovint amb unes infraestructures que no sempre són les millors. "A mi a Moià no se m'hi ha perdut res", explica en Pere Jubany, de Santa Maria d'Oló. "La carretera està plena de revolts i és molt dolenta i ara amb l'Eix Transversal tardem 10 minuts fins a Manresa o Vic", recorda. 

Por a l'abstenció i que els falsos mites afavoreixin el 'no'
L'any 2003 Santa Maria d'Oló va celebrar un referèndum popular per decidir si volien formar part de la comarca del Moianès. Hi van participar 526 veïns dels 998 habitants que aleshores tenia el poble i el 'no' va guanyar amb el 87% dels vots, mentre que els partidaris del 'sí' només en van aconseguir el 10%. Ara la situació ha canviat i sembla que són més els qui defensen la creació del Moianès. Tot i això, encara hi ha ciutadans enrocats en el 'no'. 

Teresa Valeri ha explicat que els ciutadans de Santa Maria d'Oló han pogut assistir a diverses reunions amb els alcaldes on se'ls ha explicat els avantatges que suposa formar part del Moianès. Entre els principals arguments hi ha una redistribució més equitativa dels recursos que, segons Rafael Arcos, "si l'ajuntament els sap repartir bé, en sortirem tots beneficiats". 

Per la seva banda, Maria Àngels Nieto, també d'Oló, apunta que les reunions han arribat "tard" a falta de poques setmanes per anar a les urnes. La desinformació, segons ella, és una de les principals raons que faran que prefereixi "quedar-se com està". Pere Juvany va una mica més enllà i desconfia dels beneficis que aportarà la nova comarca. Aquest jubilat, veí de Santa Maria d'Oló, vol que algú li posi en una balança els suposats beneficis que aportarà als ciutadans una annexió dels deu municipis i què els suposaria continuar pertanyent al Bages. "Quan tinguem aquesta informació, llavors podrem decidir", ha explicat.

L'abstenció i "els falsos mites" posen en perill la creació de la comarca, segons la veïna de Moià, Iolanda Gordo, qui assegura que "no és veritat que els habitants dels pobles més petits acabin perdent serveis". "Els nanos de Monistrol de Calders podran continuar anant a l'institut d'Artés o al metge Manresa. Aquí no muntarem cap hospital", explica. El Consorci del Moianès està elaborant un decalatge per desmuntar "falsos mites" i espera que això pugui comportar un augment de la participació i el nombre de partidaris del 'sí'. 

Més de 12.500 habitants cridats a decidir el seu futur el proper 22-M
El procés participatiu tindrà lloc el 22 de març amb la pregunta 'Vols que els municipis de: Calders, Castellcir, Castellterçol, Collsuspina, Granera, l'Estany, Moià, Monistrol de Calders, Santa Maria d'Oló i Sant Quirze Safaja formin part de la nova comarca del Moianès?'. Hi podran votar els majors de 16 anys de les deu localitats i s'instal·laran meses a tots els municipis -una per a cada mil vots-. A més, es crearà un organisme de control amb un representant de cada població. 

Pel que fa a la lectura dels resultats, cada municipi ho llegirà de manera independent, però s'espera que, en cas de donar-se un resultat negatiu en una de les poblacions, això no suposi la paralització de tot el procés.

Primer acte de campanya
Aquest divendres a Castellterçol es donarà el tret de sortida per la campanya a favor del 'sí' sota el lema 'DeSídim Moianès. La comarca un pas endavant pel territori' es convoca a tots els ciutadans a un acte que començarà a les vuit del vespre al Centre Espai Escènic. La presentació de la campanya comptarà amb la presència de la diputada del PSC i alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, el diputat i secretari general adjunt d'ERC, Lluís Salvadó, el diputat i secretari general adjunt de CiU, Lluís Corominas, el diputat d'ICV, Jaume Buch i el filòsof i polític Toni Comín.

COMENTARIS

És molt facil
Josepm, 06/03/2015 a les 16:01
+22
-24
El consorci del moianès segurament és útil, també en podem tenir els nostres dubtes, però deixem-ho aíxí, no entrarem en si cal tanta gent com hi treballa ara o no cal. Per altre banda si que es discutible el tema comarca, per moltes raons, moltíssimes. El que esta clar, és que tots els que ens feran campanya només parlaran dels avantatges i no dels inconvenients que son molts però això ja ens ho trobarem.
Tots els partits hi estan d'acord !!
Anònim, 06/03/2015 a les 17:34
+19
-22
Fins i tot han portat un filòsof a vendre la moto!!

I es natural, tindran moltes més cadires a repartir !!

ja veurem
L'indecís, 06/03/2015 a les 18:10
+19
-21
Sembla ser que tindrem una gran campanya pel "Sí" on només hi ha avantatges per crear el Gran Moianès. Així doncs tindrem molta desinformació per part del Consorci del Moianès, on hi ha els més interessats en mantenir les seves butaques. Seria interessant tenir algun referent del "No" per poder equilibrar la balança i saber on ens fiquem, però segurament no hi serà.

També veig estrany que el Moianès es pugui formar sense algun dels pobles si en un d'ells guanya el "No". Sincerament, això si que seria un bon despropòsit.


COLLA DE VOLTORS
Andreu fart de politics, 06/03/2015 a les 18:44
+20
-15
Si no es fa un hospital comarcal tot això és un conte xinès per no perdre les butaques els talents del consorci.
A aquests elements el que no tenen és principis ni dignitat. Aquesta institució va ser creada per donar aixopluc als elefants no elegits a les municipals.
"...por de tu, por de mi, por dels homes que no volem la nit"
Anònim, 06/03/2015 a les 20:18
+5
-19
En català correcte hauríem d'escriure tenir por de i no pas tenir por a.
tela
Anònim, 06/03/2015 a les 20:45
+3
-27
Digueu me un pro per estar en contra del moianès! No valen els de caràcter biliar com els de mes amunt.
a l'és molt fàcil
Anònim, 06/03/2015 a les 21:08
+1
-21
Em sembla que vas molt equivocat, o 5persones treballant al consorci et semblen moltes?
Actualment hi treballen 5 persones, la resta es van haver de fer fora perqu3 sels acabava el plà d'ocupació (normalment de 6mesos) en què estaven contractats.
O sigui que, sabent que el criticar és gratuït, només em diria que abans de xer afirmacions gratuites t'informis bé.
atur
Anònim, 06/03/2015 a les 21:18
+1
-24
Només pel fet que l'atur al moianès és la meitat de la resta de catalunya, vull que el moianès sigui comarca.
Voleu la comarca
Anònim, 06/03/2015 a les 23:49
+13
-16
per tenir dret a les partides de diners que comporta.

Ja sabem que passa amb el binomi diners-politics.

Els unics beneficiats sereu la casta, els demés a pringar com sempre.

Si a tot Catalunya cada deu pobles i 10000 habitants volguessin fer comarca.... no sé.
Per què vosaltres si i els demés no?
Ara que surtin els del Pont de Vilomara, Mura i Rocafort....demà Callus, Suria i Sant Joan..

Igual solucionavem l'atur (de la casta).
Sobreexplotació laboral
Anònim, 07/03/2015 a les 00:33
+4
-16
A veure no fem demagògia amb l'atur del Moianès.
A part del gran nombre d'autònoms molt superior a altres indrets, cal tenir en compte la població del Moianès que cada dia va a treballar a fora (Manresa, Vic, Barcelona, el Vallès.etc.)
Dit això caldria parlar de la sobreexplotació laboral, que aquesta si que és molt més alta. Això és un tema tabú i no hi ha estadístiques, però es de domini públic els sous de misèria en relació als horaris laborals.
Segons estadístiques un 32 % de la població treballa fora de la comarca i dels llocs de treball de la comarca (dels que cotitzen) un 56 % són autònoms.(Font Idescat)
sobre explotació?
Anònim, 07/03/2015 a les 09:46
+1
-17
Al de la sobrexplotació laboral: el que vulguis, també sabràs que a Moià hi ha moltíssims "petits empresaris" i suposo que també saps que aquests han d estar com a autonoms.
Dones aquestea dades i et quedes tant ample. Això només ho podriea afirmar si comparessis moià amb un altre poble de les seves característiques.
rectifico
Anònim, 07/03/2015 a les 10:26
+4
-14
En el comentari sobre la precària situació laboral del Moianès he anotat que 56 % dels qui cotitzen a la seguretat social són autònoms.
En realitat volia dir que suposen el 56 % comparats amb els assalariats. Una de cada tres persones que treballen és autònom.
Tela marinera !!
Josepm, 07/03/2015 a les 14:05
+6
-15
Et dirè un pro a ser del moianès, jo sóc d'Oló, la Ctra. per anar a Moia és una autovia de 4 carrils que la gent corre massa i hi han molts radars i a mi em fa pànic. Va, seré generos, et dirè un altre pro, perquè el consell comarcal del moianès serà diferent als altres consells que no serveixen per res i hi treballa molta gent al "ritmo de la noche ", vinga va, espero la teva resposta. Et dirè un altre, avui em sento molt generos, a la majoria de comarques els empresaris riuen de com funcionen els famosos i indispensables consells comarcals. Bé el Dionis i Cia seràn diferents ?? Vinga que som grandets i no ens xupem el dit alguns.
autonoms
Anònim, 07/03/2015 a les 15:26
+1
-13
Ser autònom no està relacionat amb la precarietat laboral.
S'hauria d'estudiar cada cas en concret, com bé diu l'anònim de més amunt, tot amo de petita empresa (botiguer, ramader, paleta, fuster...etc) que tingui negoci propi, és per força autònom. I això no vol dir que tingui males condicions laborals, més aviat tot el contrari.
al del tela marinera
Anònim, 08/03/2015 a les 00:26
+6
-7
I què que hi ha una carretera desastrosa fins a moià, no hi hauràs pas d anar més que ara! Escola, CAP, hospital...això ho seguiràs fent allà on hi vas ara!
Doncs la segona raó te la contestes tu mateix, si, es vol fer diferent a com són ara els consells comarcals! De fet la nova llei (que volen fer dea de la gene )dels ens locals, els consells seran com el que ara es vol fer al moianès! Sense tants polítics xupan del pot i més tècnics (que són els que en saben) treballant hi!
Ah, i segjr que oló tindrà més representació al consell comarcal del moianès que el que té ara al del bages, i per tant podrà prestar més serveis i estaran més pensats pels habitants d olò. Recorda que es vol funcionar un poble un vot, no com ara que el partit que té més vots és el que té majoria. O sigui que ara estan decidint sobre els teus impostos unes persones d un partit de manresa!
Tu mateix, jo prefereixo la proximitat!
un poble un vot
Anònim, 08/03/2015 a les 09:58
+4
-3
Un poble un vot. Aquest és l'objectiu d'una nova llei?

Un pas enrere cap el feudalisme. Queda instaurat el caciquisme dels alcaldes a nivell comarcal.

La democràcia fa por als qui tenen el poder.
xD
Anònim, 08/03/2015 a les 20:20
+7
-5
Que sou caps cuadrats ?? no ho enteneu encara?? o ho haura d'explicar cada ajuntament un per un ,home esta clarisim que anirem millor,tot es fa per millorar
Què és tot això? :')
Anònim, 08/03/2015 a les 21:10
+6
-1
Sóc del Bages Sud i em sembla molt fort que tal i com està el país vinguem amb tonteries de fer una nova comarca, jo avia'm més igual que vulguin fer-se una comarca si tant els interesa però almenys una comarca seria si almenys hi hagués una ciutat com a capital o un poble proper els 10000 habitants com Sant Vicenç de Castellet o més de 15.000 habitants per la comarca ho trobaria lògic però no sé que vols que et digui,encara que des de aquí abaix no conec a casi ningú del nord ja que no acostumen a fer-se molt per Manresa o no baixen mai i no sé com són les coses per allà adalt per això desconec la situació però trobaria més lògic que si fessin una comarca nova doncs que hi siguessin més municipis del bages nord dins pel que fa el volum de població ja que més o menys l'ambient i la gent és similar "crec" cosa que no pasa al Bages Sud, que és un ambient molt i molt diferent on hi ha molta població vinguda de regions d'Espanya i jo com a un jove del Bages puc assegurar que la ciutat de Manresa limita els dos ambients entre el Sud i el Nord perquè aquí abaix hi ha molts i molts "quillos" com la gent anomena i l'ambient és molt castellanoparlant a diferència de la resta del Bages i aquí si que hi han molts problemes a les festes o al carrer entre bandes quilles amb baralles series i no com aquí adalt o molts i molts joves des de l'adolescència estan enganxats al tabac i a drogues o la diferència de costums i tradicons entre la gent castellana(la gran majoria) i la catalana i encanvi estem orgullosos de ser del Bages i pel que fa la meva opinió abans seria creïble fer una comarca al Bages Sud per la gran diferència amb la resta que només uns quants municipis del Bages on conec per exemple una família que hi viu i on té tota la seva família al Pont de Vilomara i degut aquest fet de que volen fer una comarca deixaran de ser de la comarca on ells han nascut i viscut. Però ara, a mi més igual el que es fa per allà adalt la veritat perquè els d'aquí abaix el ser tant diferents doncs no ens relacionem amb tant al nord i crec que amb l'episodi que estem a Catalunya no cal remoure tants temes.
al un poble un vot
Anònim, 08/03/2015 a les 23:28
+4
-5
Què prefereixes, que un partit que guanyi amb majoria a moià tingui quasi bé majoria de consellers comarcals? (És el que passaria amb l actual sistema dels consells comarcals) i que pogués fer i desfer sense que pobles com granera(potser tindrien un conseller) no puguessinniopinar?
Caciquisme feudal....tela, aquest llenguatge pro "CUP" , que jo sàpiga cada alcalde s ha elegit democratjcament al seu poble, no diguis tonteries! I si no tens cap raó de pes per demanarel vot contrari al moianès, no t inventis sopars de duro vestits de paraules malsonants.
bla...bla..bla però cap argument ! ni un !!!!!
moianesa Clara, 09/03/2015 a les 09:03
+1
-6
Mare meva quanta xerrameca gratuïta. Encara no he vist ni un argument consistent pel NO, ni un... que si els revols de la carretera, que si les poltrones dels consells comarcals etc.etc. Si reconeixeu que el Consells Comarcals no funcionen perquè us hi voleu quedar? si el Consorci és reconegut per tothom per la seva gestió perquè no pot ser el nostre model de gestió.
Per primera vegada estic veient els que es diuen "progres" estan estancats en l'immobilisme. Vaja això és el que vaig veure ahir a les faixes.
Per cert estaria bé que la gent que opina fos del Moianès. Perquè això ja és com si per a la independència de Catalunya hagués de votar la resta d'Espanya.
A Josepm telamarinera
buf que sou cansinos !, 09/03/2015 a les 09:17
+1
-5
Ostres tot i posant-te tant generós no has aconseguit donar cap argument pel no. Ben al contrari estas deixant clar que pertànyer a uns consells com els que tenim no ens és gens bò.
Dons fotem el camp!
panflet
Anònim, 09/03/2015 a les 09:19
+4
-2
El panflet que s'ha fet per demanar el si a la comarca, no deixa de ser això un panflet. Només els hi ha faltat possar que amb la nova comarca lligarem els gossos amb llonganisses.
sostenibilitat.
Anònim, 09/03/2015 a les 09:53
+5
-1
Consorci Moianès
20 treballadors per gestionar 800.000 €. Fa falta dir quelcom més ?
Tristor
Anònim, 09/03/2015 a les 10:10
+5
-5
Tristor en veure com un acte que havia de ser per parlar d'avantatges i inconvenients de la comarca, va ser buit de contingut per uns ponents amb un nul coneixement de què parlaven. Falsos mites, repetir falsos mites que ja s'havien desmentit...
Va ser el primer acte de campanya electoral, tots contra l'alcalde, com si fos ell qui s'hagués inventat el procés participatiu que es fa depressa i corrent
al sostenibilitat
Anònim, 09/03/2015 a les 10:52
+1
-4
Saps de què parles o repeteixes el que et diuen?
Perquè si començes a parlar de dades les hauries de dir correctament.
Si, el consorci gestiona uns 800.000 euros, però el que no és cert és qie hi treballin 20 persones...n hi ha 5 de contractades pròpiament dit pel consorci, que fan feines administratives i tècniques. Totes les altres que hi havia contractades eren(dic ERA perquè ja no hi són, al no poder rebre subvencions) estaven contractades per plans d ocupació(normalment de sis mesos de duració).
També podries afegir que d aquests 800.000 euros que gestionava, només 100.000 els posaven els 10 ajuntaments dsl moianès. Els altres 700.000 es treien de sunvencions (cost 0 pel ciutadà). I recordar qje tot això es feia sense ser comarca!
Només amb aquesta dada ja votaria amb els ulls tancats a favor de la comarca. A part de moltes més raons que hi ha: gestió de proximitat, despolititzar el consell comarcal, augment i mancomunaciò dels serveis (que cada poble vulgui...).
Avantatges n hi veig molts.....coses en contra...de moment la més raonable que m han dit ha estat la llunyania i desconexiò de poblea com sta ma d oló (però això no ha de ser cap problema, els lligams actuals no els perdreu pas, i a moiàno hi haureu d anar pas mes que ara!
Siguem sincers tots plegats
Si a la COMARCA DEL MOIAES, 09/03/2015 a les 11:46
+2
-5
Exacte ni un argument en contra ni a favor per part de bona part dels tertulians. Ho sento però mal paper de les CUP.
La noia molt visceral i pocs arguments, a sobre donant raons als de Collsuspina perquè marxin del cementiri d'elefants del Consell comarcal d'Osona.
El noi de Monistrol absolutament desinformat i amb mites gens consistents.
Els únics que parlaven amb raó de coneixement i per tant amb veritats constatables en Dionís i la Marta. llàstima que la Maria no s'atreveixi a donar més suport i es mantingui amb aquesta ambigüitat interessada de CIU.
Senyors de la CUP qui realment està cremant en somort el somni de la Comarca del Moianès són els de CIU. Aquests no debaten ni fan ostentació de dubtes, aquests mouen els fils des del poder per sortir-se amb la seva.
Senyors de la CUP esteu sent els millors aliats de Convergència, què hi farem la política sempre està per davant dels interessos dels ciutadans, fins hi tot dels que diuen que volen canviar les coses...
doncs no
Anònim, 09/03/2015 a les 11:47
+8
-4
sóc del Bages, volen que sigui del Moianès. L'Ajuntament del meu municipi diu que el nostre poble diu SI,...a mi mai m'han demanat res...els discursos del SI no tenen consistència,divaguen,.. ,els que volem dir NO no rebem respostes...només parlen del consorci i el consorci...jo no he sentit coses clares ni cap a una banda ni cap a l'altre ; com es finançarà,com s'organitzarà, quina balança hi ha entre positiu i negatiu, crearem més llocs polítics amb nous sous i noves carteres ? ara que s'acosta el dia dels vots ens ho volen explicar, però, com algú ja ha dit més amunt, ningú explica lo negatiu que pot haver-hi, Jo votaré NO, perquè no em convencen de fer un SI
al doncs no
Anònim, 09/03/2015 a les 12:56
+0
-1
Dius que ni els favorables a la comarca,ni els contrarist han donat arguments...doncs perquè no votes en blanc? O potser ja fa dies que estas a favor del NO i tan t'és les raons favorables que et donin que tu votaras que no!

També diusque has llegit més amunt que d arguments negatius ningú n explica, doncs també hi ha molts comentaris quenexpliquen molts de positius....aquests què...els ignores?

La gent dona arguments favorables al consorci perquè és el que coneixen, i és el que saben que funcionava moltbé! I si es diu que la representativitat política d aquesta novacomarca ha de ser com ladel consorci (cada pobleel mateix pes en les votacions, o sigui despolititzat), és una raó més per votar SI.

Com es finançarà, doncs molt fàcil, com tots elsaltres consells comarcals, amb els nostres impostos! Cada comarca té assignat un pressupost segons els habitants que té. En aquest cas es treuria la part que tocadels 10 pobles de lesseves respectives comarques actuals, i aquest seria el seupressupost.

SI al moianès
D'oló, 09/03/2015 a les 12:58
+1
-4
Jo dic SI i votaré SI,perqué,?
Doncs perqué el consorci tingui una continuitat,i no s'haurá de canviar en el tema sanitat ni transport,es un benefici per Oló.que consti que respecto els que creuen que NO,peró no comparteixo les seva decisió.
No ens van aclarir els dubtes
Anònim, 09/03/2015 a les 13:42
+3
-1
Vaig anar ahir a la taula rodona. Sóc de Moià com a la majoria dels que hi vam assistir.
No em pengeu etiquetes perquè no sóc de la CUP ni de cap partit polític, possiblement perquè crec que tinc criteri propi i em costa que d'altres en diguin que he de pensar.
Els qui teniem dubtes sobre la viabilitat del Consell Comarcal vam sortir encara amb més dubtes.
Les explicacions de la tècnica del Consorci van ser correctes. Des del punt de vista polític destacaria l'anàlisi que va fer la membre del Consell Comarcal d'Osona i els contrapunts molt ben expressats per l'únic representant d'un altre poble, el veí de Monistrol de Calders.
Vaig quedar astorat de la xerrameca i loquacitat habituals de l'alcalde de Moià que en un gest arrogant i antidemocràtic va arribar a afirmar que en el cas d'un resultat negatiu votaria en contra de l'opinió dels seus veïns.
La representat de CiU no hi va afegir res especial, però cal destacar que va dir que el seu vot en el ple respectaria el resultat del vot popular.
El que em va quedat clar: Per crear un cementiri d'elefants que l'haurem de pagar entre tots, perquè els diners no surten del no res, ens volen portar com a comparsa a votar el dia 22, quan la decisió ja està presa.
Ja s'ho faran! Algú després de veure tot el muntatge encara pensa que val la pena anar a votar?
Debatre és democràtic, no?
Dídac Rimoldi Camí, 09/03/2015 a les 13:57
+3
-0
M'agradaria molt poder intervenir en aquest debat quan especialment s'hem està al·ludint com a militant de la CUP de Moià i se'ns acusa de pactes polítics i no se quines tonteries més. Però com he dit sempre no responc anònims. Si algú vol que en parlem que posi el nom (el de veritat). Gràcies
al doncs NO
Anònim, 09/03/2015 a les 14:06
+2
-0
Tens tota la raó. No expliquen res de res. Sóls pel SI i no sé qué del consorci. Ara del Consorci NO INTERESSA que s'en omplin la boca. Que expliquin pros i contras de la COMARCA i encara ningú, ni ningú ha explicat si SI o NO quines avantatges i inconvenients tindrem. Si es poguès posar en una balança sabriem el què; de moment només fum i es veu una sortida que sóls la volen els polítics... per alguna cosa serà...I per molta gent tant li fot el Bages, com Osona com el Moianès. Ningún ens dona res sóls a pagar més...
A doncs no
A dons no, 09/03/2015 a les 15:39
+0
-3
No has assistit a cap reunió informativa? Perquè hores d'ara tot el que et demanes està ben aclarit. Però encar ets a temps a trobar la informació que et cal.
Tristor
Anònim, 09/03/2015 a les 17:27
+1
-3
Tristor en veure com un acte que havia de ser per parlar d'avantatges i inconvenients de la comarca, va ser buit de contingut per uns ponents amb un nul coneixement de què parlaven. Falsos mites, repetir falsos mites que ja s'havien desmentit...
Va ser el primer acte de campanya electoral, tots contra l'alcalde, com si fos ell qui s'hagués inventat el procés participatiu que es fa depressa i corrent
Al anònim de les 10:52
Anònim, 09/03/2015 a les 18:02
+2
-1
Permetem que em rigui de la teva resposta, si dels 800.000 euros, 700.000 tenen cost 0 pel ciutadà deu ser que ens els donen les monges de la caritat, ONGS. A mi em sembla que es paga amb els nostres impostos ?. Deu ser que els de la casta no pagueu impostos? No estem parlant aquí només de comarca, estem parlant també de model d'administració pública. Et puc assegurar que amb la qüestió del consell comarcal que es vol fer i per part de qui es vol fer, hi ha molt a dir. Els de la casta sabeu millor que ningú que als pobles tots en coneixem i sabem de quin peu calceu tots.
CUP Moianès
Toni, moià., 09/03/2015 a les 18:21
+2
-3
Bastant galdoses les raons donades pels representants de la CUP a l'acte d'ahir a les faixes. Un, militant de monistrol de calders, que després d'estar donant raons en contra tota la nit, arran d'una pregunta del públic va reconèixer haver notat més en pròpia pell les polítiques fetes pel consorci que les fetes pel bages. L'altre representant de la CUP (del consell comarcal d'osona) explicant lo malament que anava el consell d'osona, una bona manera de fer campanya pel SI als de collsuspina.

No entenc el discurs de la CUP en aquest cas, fins hi tot quan es va presentar el projecte al parlament van fer declaracions (em sembla que era el Quim Arrufat) dient que s'havien d' agilitzar els tràmits per la creació de la comarca,, i ara la CUP Moianès sembla que hi estiguin en contra. (Per si algú de la CUP contesta ja em poso a buscar la noticia on ho deia, i penjo el link).
No ho entenc!
Al de "No ens van aclarir els dubtes"
Anonimatus, 09/03/2015 a les 20:25
+0
-3
Ostres dons estaves ben tancat/da de ment, perquè les coses van quedar ben clares pel si. El cementiri d'elefants és el què tenim ara en els consells comarcals i dius que t' hi vols quedar? Dons no t'entenc.
De totes maneres si no votes o no tens criteri o tant se tenenfot admete-ho.
Moià és molt Moià
Anònim, 09/03/2015 a les 20:35
+7
-2
Crec que els Consell Comarcals no haurien d'existir. Prou carregada està l'Administració: Ajuntaments, Diputacions, Generalitat, Delegacions de la Generalitat, Delegacions de l'Estat Espanyol... Es dupliquen moltes funcions i això costa molts diners als contribuents.

Passa, però, que emocionalment això de la Comarca del Moianès ens atrau i no hi podem renunciar. Som massa orgullosos per fer-ho.

Se'ns diu: els Consells Comarcals del Bages i de Osona no funcionen. La majoria no serveixen per a res... ara el del Moianès serà diferent. No serà que Moià és molt Moià?

Si per salvar un Consorci hem de crear una comarca, si algun dia he de salvar la comarca, crearem la Diputació del Moianès???
Tots els que voldrieu votar no,
Anònim, 09/03/2015 a les 20:38
+2
-2
Però penseu que no val la pena, que ja està tot decidit...
Aneu a votar NO !!!!
No us quedeu a casa!!!
Al que no sap queè és una subvenció!
Anònim, 09/03/2015 a les 21:01
+2
-1
Mira, hi ha una cosa que es diu subvenció. Saps què vol dir això? Presentes un projecte, i si te l'aproven et donen la subvenció, tu n'assumeixes una petita part i tota la resta la paga la generalitat, diputació...etc.
I perdona que t'ho digui però tots els que us heu apuntat a la moda de dir "casta"a tot el que no us agrada.....
Ah, i quan dius que aquests 700.000 euros es paguen amb els nostres impostos tens raó, però no són impostos directes dels moianesos, sinó impostos de tots els catalans(i segurament algun d espanyol), que per fer-ho bé ens els han donat a nosaltres.

Qui diu que no té relaciò ni sentit parlar de consorci, doncs en té moltíssima de relació, ja que es vol que la nova comarca funcioni com l'antic consorci. I ja que aquest ùltim ha estat un model a nivell europeu....perquè hem de deixar que desapareixi. Som la polla, quan tenim alguna cosa que es pot canviar a fi de bé...
Que fort!
Anònim, 09/03/2015 a les 22:34
+1
-1
Aquest últim deu ser de la comarca del costat oi? Bona feina però no et farem cas
voy a votar Si
Anònim, 09/03/2015 a les 22:38
+2
-0
Soy vecino de Calders, y voy a votar Si porqué los políticos cuando mas cerca, mejor los podremos controlar.
Quan costarà la festa?
Anònim, 09/03/2015 a les 23:21
+2
-0
Algun il·lús encara es pensa que és de franc? L'haurem de pagar entre tots i per tant volem que ens ensenyin les factures.
CUP
Maria M, 10/03/2015 a les 00:15
+1
-1
Quina posició pren la CUP Moià ?
Riure o plorar
Anònim, 10/03/2015 a les 09:26
+2
-1
Molt infiltrat de les comarques veïnes... Però no us farem cas! Jo votaré que si per deixar de ser l'últim racó del Bages i poguer tenir pes a les decisions que m'afecten.
El meu consell comarcal serà el model del Consorci i a la nova Catalunya demanarem que tots els Consells en prenguin model.
Alguns pseudoprogres sembla que els cou, no ho entenc, perquè quedar-nos en el passat si podem millorar i tenir més proper les preses de decisions que ens afecten.?
quant costa?
Anònim, 10/03/2015 a les 09:28
+1
-1
A tots els que demaneu quant costarà fer la nova comarca.
Doncs no costarà res més que ara!
Per cada habitant toquen x diners que van al seu consell comarcal, ara aquests x diners que toquen per cada habitant dels 10 pobles aniran (si es vol) a la comarca del moianès.
Així de fàcil!
Molt a guanyar res aperdre !
Anònim, 10/03/2015 a les 10:05
+1
-1
Guanyem proximitat,que les decisions les prenguin els nostres representants directes, eficàcia comprovada a través del Consorci, administrarem nosaltres el pressupost ( el mateix o incrementat ) que ara administra gent que tenim molt lluny i no coneixen gaire o gens la nostra realitat...... Què hi tenim a perdre?
quant costa?
Anònim, 10/03/2015 a les 10:23
+0
-1
A tots els que demaneu quant costarà fer la nova comarca.
Doncs no costarà res més que ara!
Per cada habitant toquen x diners que van al seu consell comarcal, ara aquests x diners que toquen per cada habitant dels 10 pobles aniran (si es vol) a la comarca del moianès.
Així de fàcil!
CUP Moià
Dídac Rimoldi Camí, 10/03/2015 a les 10:33
+0
-0
La CUP Moià es decanta pel SI o per l'abstenció en general. Encara no hem pres una posició definitiva. Hi ha qüestions de tipus polític més que estructural que ens fan dubtar sobre la conveniència o no de donar suport al procés. Respecte la comarca tenim una contradicció entre el fet de crear noves administracions (pensem que l'ordenació territorial de Catalunya s'ha de revisar, pensant en les vagueries...) però que de moment segurament la millor opció és tenir una administració de proximitat és a dir CC del Moianès que ens faciliti l'organització de certs serveis al territori. Com comprendràs Maria, de igual manera es van expressar l'altre dia els grups polítics a la taula rodona, el procés genera incomoditats ja que és precipitat, amb manca de garanties democràtiques, amb una pregunta trampa i amb informació confusa que s'està donant sobre una futura llei de governs locals que no està aprovada ni semblaria que es tingui d'aprovar aquesta legislatura. Per tant tindrem una estructura comarcal com totes les altres, entre d'altres coses, com que resulta que des del 2012 els CC no estan cobrant una part important del que ha de pagar la generalitat el "fons de cooperació territorial", amb manca de partida pressupostària important d'un 15% o 20%. Espero que puguis entendre la posició, SI però no és tan fàcil i menys quan és parla de fer un invent nou per al que no se'ns a consultat als veïns si ens agradaria aquest invent nou (un poble un vot...), si pensem que és la millor manera de gestió... La actitud de jo se el que es bo per tu i tu ets un pobre veí que segur que si et deixo decidir prendràs decisions errònies, no la podem recolzar de cap manera. Nosaltres creiem en la capacitat de la gent per decidir si disposa de la informació necessària i es promouen espais de debat i construcció d'idees conjuntes i consensuades. Creiem en nous models on l'administració s'obre a la participació del veïns en la presa de decisions importants i estratègiques. De moment no hem sentit res en aquest sentit sinó més aviat en la direcció contrària. Seguim treballant, a veure si abans del 22 de Març podem publicar una posició definitiva al respecte! El que he exposat en general és la meva posició personal però no dista massa del de la resta de militants. Remarco una cosa, no hi ha arguments en contra, no estem en contra simplement tenim dubtes importants sobre certs aspectes!
Una cosa +
Dídac Rimoldi Camí, 10/03/2015 a les 10:38
+0
-0
He respost però la veritat es que amb un nom i la inicial del cognom es fa difícil saber amb qui es parla. Pregaria saber amb qui estic debatin o comentant la jugada. Gràcies de nou!
Aquests diners i la comarca
Anònim, 10/03/2015 a les 10:39
+2
-1
serviran per fer net amb el deute de Moià.
La resta de pobles son "el tonto útil"
Model equivocat
politòleg, 10/03/2015 a les 10:47
+4
-0
No cal que m'acuseu de ser de la comarca veïna, ja us dic que sóc de Manresa però com a politòleg penso que és una decisió equivocada. El futur de l'organització territorial de catalunya passa per crear les vegueries i suprimir les comarques, o bé deixar-les com a folklore. Seria un sistema més eficient que el de 41 comarques i podriem eliminar de pas les diputacions. 2x1. Crec que és un error crear-ne de noves, més encara quan la capital amb prou feines arriba als 6.000 habitants. Això si, des del respecte cap a la gent que té un sentiment de pertanyença pel moianès. Crec que el principal culpable del desgavell és la generalitat per no tenir les coses clares.
M'agradaria q la Cup digués Si
Maria M, 10/03/2015 a les 12:00
+2
-0
És interessant per una persona gran com jo, veure que el jovent s'implica amb política i abandona l'etern passotisme. M'agrada la Cup i els seus dirigents al Parlament. Peró m'ha sorprès tanta ambiguitat , dubtes estranys que no es resolen tant si diem si o no,. Dídac estàs parlant d'estructures territorial com les Vagueries etc. Però ara aquest no ēs el devat. El devat ēs si volem millorar els recursos del Moianės si volem estar mes propers a les necessitats reals. Per tant crec que heu de deixar idealismes per quant toqui i ser realistes amb el que hi ha.
Per altra banda tinc la sensació que us esteu movent mēs per discrepància política amb lAlcalda que altra cosa.

Si algun dia heu de ser qui ens mani espero que sigueumés pragmàtics, realistes i sincers amb la realitat.
Gràcies per contestar tant de bò al final dongueu al SI a la comarca, sense complexos i tot allò que creiem que s'ha de millorar serem nosaltres " no els de fora" els que ho podrem resoldre. La nostra assemblea serà més factible i propera.
confiança en una bona administració
Anònim, 10/03/2015 a les 15:20
+2
-0
En els afers públics no s'hi val a dipositar la confiança en els polítics, se'ls ha d'exigir i controlar.
Precisament al Moianès aquesta exigència hauria d'estar mes viva que enlloc, o és que tenim mala memòria i ja no ens enrecordem de Josep Montrås i del deute astronòmic que ens ha deixat?
Al poliltòleg
Anònim, 10/03/2015 a les 16:28
+1
-1
Si us plau, informa't abans d'opinar.
La manera de funcionament que volem adoptar per la nostra comarca, és el que es vol implantar en el nou model d'organització territorial.
Despolititzar-la i acostar-la al ciutadà.
El tema dels 6000HA fa riure
Al Dídac
Anònim, 10/03/2015 a les 16:37
+2
-1
L'únic que és precipitat és el procés participatiu, imposat pel departament de governació.
La demanda actual de reconeixement del Moianès neix fins i tot abans que tu entressis en política fa 12 anys.

I si t'has de quedar tranquil, no és cosa del Dionís!

Fins ara totes les decisions del consorci s'han aprovat per unanimitat, i la creació de la comarca també.
Tu sabràs perquè no voleu despolititzar els CC.

Et vull dir també, que l'acte de la Cup de l'altre dia va ser terrorífic. Si volieu ajudar a claríficar dubtes, no ho vau aconseguir per incompareixència d'arguments.
Si volieu guanyar vots, em sembla que en vau perdre molts per la nula preparació dels vostres ponents
Al politòleg
Coleta, 10/03/2015 a les 16:44
+1
-1
Entenc doncs que les Comarques com:
Alta Ribagorça amb 4097 habitants (en total)
Pallars Jussà, 13607 h.
Pallars Sobirà, 7330 h.
Vall d'Aran, 10.090 h.
Priorat, 9756 h.
Terra Alta, 12310 h.
I sobre tot la comarca veïna del Bages, el Solsonès, amb tant sol 13621 habitants en total. No tenen dret a ser Comarques perquè són poca gent?
O potser el fet d'estar constituïts com a Comarca, fa que la falta de població es compensi amb els recursos ben gestionats per part dels seus Consells Comarcals?
El Moianès, no serà pas doncs la Comarca amb menys població de Catalunya. Potser el fet de que un Consell Comarcal basat sobre el model del Consorci del Moianès i que farà que la població d'aquests 10 municipis tingui els recursos molt més ben gestionats que no pas ara, cou a alguns.
Al Dídac.02
CUP-era, 10/03/2015 a les 16:52
+1
-1
"el procés genera incomoditats ja que és precipitat, amb manca de garanties democràtiques, amb una pregunta trampa i amb informació confusa que s'està donant"

Aquesta frase sembla treta dels arguments que donen tant el PSC com els d'Iniciativa sobre el procés Català.

Caram, sembla que la CUP té certes similituds als de la "CASTA".
Anònim et piques molt!
Anònim, 10/03/2015 a les 20:47
+1
-0
L'acte no el va muntar la cup, per cert.
Al Dídac
Anònim, 10/03/2015 a les 20:50
+0
-1
L'únic que és precipitat és el procés participatiu, imposat pel departament de governació.
La demanda actual de reconeixement del Moianès neix fins i tot abans que tu entressis en política fa 12 anys.

I si t'has de quedar tranquil, no és cosa del Dionís!

Fins ara totes les decisions del consorci s'han aprovat per unanimitat, i la creació de la comarca també.
Tu sabràs perquè no voleu despolititzar els CC.

Et vull dir també, que l'acte de la Cup de l'altre dia va ser terrorífic. Si volieu ajudar a claríficar dubtes, no ho vau aconseguir per incompareixència d'arguments.
Si volieu guanyar vots, em sembla que en vau perdre molts per la nula preparació dels vostres ponents
al coleta i anònim de les 16:28
politòleg, 10/03/2015 a les 21:39
+1
-0
Precisament el futur de l'administarció NO són la creació de noves comarques sinó la creació de vegueries més potents, eficients i racionals, i això passa per agrupar més població, i no fer més comarques diminutes. Perquè ja que ho apunteu, sí, no estic a favor de les comarques amb tan poc pes demogràfic ja existents i per això m'oposo a la creació de noves. Acostar al ciutadà una administració no té perquè voler dir necessàriament multiplicar-la i posar-ne una a cada poble. Sinó millorar-ne el funcionament, la comunicació amb el ciutadà, més trasparècia i "accountability" i un llarg etcètera. No crear comarques a dojo: després del moianès, vindrà el lluçanès, l'alta segarra, etc. Per últim, no cal crear una comarvca per salvar un consorci, hi ha altres figures jurídiques vàlides com ara la mancomunitat de municipis o els convenis igualment efectius.
Al Dídac
Anònim, 11/03/2015 a les 05:38
+0
-1
L'únic que és precipitat és el procés participatiu, imposat pel departament de governació.
La demanda actual de reconeixement del Moianès neix fins i tot abans que tu entressis en política fa 12 anys.

I si t'has de quedar tranquil, no és cosa del Dionís!

Fins ara totes les decisions del consorci s'han aprovat per unanimitat, i la creació de la comarca també.
Tu sabràs perquè no voleu despolititzar els CC.

Et vull dir també, que l'acte de la Cup de l'altre dia va ser terrorífic. Si volieu ajudar a claríficar dubtes, no ho vau aconseguir per incompareixència d'arguments.
Si volieu guanyar vots, em sembla que en vau perdre molts per la nula preparació dels vostres ponents
Canviu d'actitut
Anònim, 11/03/2015 a les 09:28
+0
-2
Esteu dinamitant la il.lusió de la gent i això a la llrga es paga en política.
(Va per tots aquests q s'omplen la boca de tonteries per boicotejar la Comarca) o sigui el marejar la perdiu de la CUP, l'ambiguïtat i entrebancs de CIU).
Perquè la Comarca és una necessitat no un caprici a veure si ho enteneu!
Consciència democràtica
Nou moianès, 11/03/2015 a les 17:52
+2
-0
Jo estava pel sí, però cada cop que veig com els talibans del sí apedregueu els del no o els que no ho tenen clar tinc més dubtes de la conveniència de tot això.

No m'agrada un Moianès on s'assenyala amb el dit els que pensen diferent. I no crec en contes de fades on no existeix cap inconvenient, sempre n'hi ha algun.

Encara queden dies per aclarir dubtes i per observar les actituds. Discrepar és democràtic.

Jo votaré a consciència.
Si o Si
Anònim, 11/03/2015 a les 18:54
+0
-0
Consciència democràtica: Sencillament és que no ens la podem jugar....
Sensa CC i sensa Consorci les tenim magres.
Som el cul de les altres comarques.
Què enteneu per democràcia?
Anònimus moianensis, 12/03/2015 a les 09:21
+1
-0
Democràcia no és poder triar entre dos cacics.
Democràcia no és fer certs rituals servint de comparsa al poder.
Democràcia no és només posar una papereta dintre d'una urna.
Participar vol dir decidir,no deixar que els poders fàctics decideixin per nosaltres.
Totes aquestes assignatures encara les tenim pendents al Moianès.
L'any 1384 Moià es redimí del jou del senyor feudal i passà a ser carrer de Barcelona. 631 anys després sembla que hem anat enrere i els feudals de torn ens volen utilitzar per legitimar els seus interessos.

El Moianès i Mr. Google
Anònim, 12/03/2015 a les 17:45
+1
-0
El territori que coneixem com el Moianès, és i seguirà essent el Moianès, tan si un Consell Comarcal com si no.

Un dels amos del món i com a mínim el que té més informació, Mr. Google coneix El Moianès. Només us cal entrar al Google Maps o bé al Google Eart i teclejar Moià, us apareixerà en majúscules el títol de EL MOIANÈS i moveu el mapa a dreta i esquerra veureu que enlloc hi surt EL BAGES o bé OSONA.

Voleu un reconeixement més important que aquest que no costa cap calé i que arriba arreu del món?

Les comarques actuals són un invent dels polítics que ens costa molts calés als contribuents catalans (més de 200 milions a l'any) i que és perfectament inútil i prescindible.

Si es volen aconseguir estalvis ha de ser a base de racionalitzar l'administració i mancomunar serveis entre pobles en funció d'afinitats i de necessitats compartides. La política de les subvencions és una manera com una altra de distreure el personal i tenir entretinguda la clientela i que no molesti.

Aquestes reflexions no pretenen canviar els resultats dels que es creguin el pensament únic i vagin a votar. Només hi ha una campanya oficiosa i oficial per a una opció el SI, la resta són només dubtes i anhels que algun dia el poble s'alliberi i aconsegueixi una autèntica democràcia participativa. La democràcia mediàtica, aquesta que en diuen "representativa" ho sento, però no em representa.
Arguments en favor de la comarca
Roser Galí Izard, 14/03/2015 a les 19:50
+0
-1
1. La comarca és l'eina per mantenir un instrument que ha estat molt eficient en la gestió de diner públic: el Consorci, que sinó desapareix.
2. El "nou" Consorci o Consell comarcal tindrà un reglament intern de funcionament que mantindrà l'estructura despolititzada (de partits) en favor de la territorial (municipis)
3. El "nou" Consell no podria, ni que volgués, pagar el deute de Moià. Els altres pobles no ho permetrien i no és l'objectiu
4. A nivell de Sanitat i Educació no canvia res, les pautes les marca directament la conselleria
5. En les futures vegueries el Moianès quedaria definitivament dividit
6. Els representants dels municipis no tenen perquè cobrar per la seva dedicació, i aquest és el compromís dels 10 alcaldes: si els consells comarcals actuals són una menjadora és perquè els partits ho han decidit així.
7. L'administració s'ha de racionalitzar, i el nou model que es proposa al Moianès seria el primer ens públic gestionat amb criteris no polítics i de servei als ciutadans, pres com a exemple en la llei d'ens locals que redacta el Parlament.
CIU
Anònim, 15/03/2015 a les 19:14
+0
-0
Que malament se l'hi posa a CIU la possibilitat de la nova comarca i com torpedegen a cada poble.
Aquesta formació és cada vegada pitjor i més decepcionant.
Per a la desinformada (?) Roser Galí
Anònim, 16/03/2015 a les 10:18
+1
-0
1 El diner públic el podria continuar rebent el Consorci si hi hagués hagut imaginació i voluntat política de mantenir-lo i adaptar el seus estatuts.
2 El Consell Comarcal és un òrgan polític (per a mi inútil però polític) i està regulat per la LLei de Consells Comarcals. Mentre no hi hagi una nova llei aquesta és la que regeix.
3 Res a dir sobre el deute de Moià, només atenció a que el dinar públic cal gestionar-lo correctament. Tenim un exemple del que ha passat a Moià i que ha hipotecat el poble per gairebé 20 anys.
4 Sanitat i Educació, dues àrees importants en les quals no hi tenen res a veure es inútils Consells Comarcals.
5 Predir que passaria en les futures vegueries es fer política ficció. Quants anys fa que es parla de vegueries i no s'han implantat per manca de voluntat política. Si hi hagués algun dia una divisió en vegueries el normal seria que tots aquests 10 pobles formessin part de la vegueria de la Catalunya Central.
6 Els partits que dominen els Consells Comarcals són més o menys els mateixos que dominen al Moianès. Perquè hem de pressuposar un comportament diferent aquí?
7 Racionalitzar l'administració vol dir eliminar totes les estructures inútils. Una de les més evidents és la de les comarques (Consells Comarcals). Dir que els polítics del Moianès ho gestionarien amb criteris no polítics, no se sosté per enlloc és simplement un oxímoron.


MANCOMUNAR SI, COMARCA NO.
OLONENC QUE HA ANAT A TOTES LES SESSIONS INFORMATIVES, 17/03/2015 a les 19:20
+1
-0
Tenia "claret vota SI", però desprès del debat de diumenge a Oló, ja no ho tinc tan claret.
Tan si com no volen lligar la creació de la comarca amb el consorci tancat, i no esta clar que estigui tancat per les raons que donen, sembla premeditat. També ens oblidem d'una diferencia capital : la gestió de la comarca serà dels politics dins un marc politic establert actualment que funciona més o menys be però es el legal. Estic veient que els d'Oló acabarem acatan les decisions de Moià perquè es qui té més habitants i per tan tindrà més representació política, per més bona voluntat que hi tinguin els d'ara. I això historicament Oló ja ho ha viscut varies vegades i n'hem sortit mal parats.
En quan a Oló, son moltes coses que ens diferencien del moianès i que no s'eixuguen nomès amb el presumible benefici econòmic; els d'Oló també som persones i tenim sentiments que ens decanten cap allà on millor ens trobem.
No ens posen fàcil el decidir; més quan públicament et diuen que Guiteras va presentar la moció de la creació de la comarca del moianès sabent que els d'Oló no tindiren dret a vot, tot i que l'Ajuntament havien dit que es votaría o quan ell mateix diu que fins i tot si surt que no ell com a Ajuntament potser signaria SI. Es que tal i com va dir a Oló el Dionís, perquè hi va haver la filtració de la noticia, que si no de cap de les maneres es preveia votar i horas d'ara ja estaría tot lligat. Per què tan d'amagat?
Jo ara no veig prou clar el procès i tampoc en particular a Oló. I crec que la gent ho veiem, perquè costa fer cambiar la decisió. A veure com va aquesta setmana que resta, votem i sigui el que sigui ens en oblidem perquè esta portant malviure al poble, un poble que des de fa uns anys ja no esta unit. I això em sap greu.