L'escola Vedruna de Cardona guanya al Mobile Learning Awards

En la modalitat Mobile History Map

Alumnes de 3r d'ESO de l'escola Vedruna Carme de Cardona.
Alumnes de 3r d'ESO de l'escola Vedruna Carme de Cardona. | Escola Vedruna
Redacció
02 de març del 2015
Actualitzat a les 12:02h

Alumnes de 3r d'ESO de l'escola Vedruna Carme de Cardona. Foto: Escola Vedruna


L'escola Vedruna Carme Cardona ha estat guardonada amb el 1r premi en el concurs dels Mobile Learning Awards 2015 en la modalitat Mobile History Map. Aquest concurs premia l'ús de dispositius mòbils a les aules i és una iniciativa impulsada per la Fundació Mobile World Capital Barcelona en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i  Global System for Mobile Communications Association (GSMA).

Un dels camps de treball de MWCB és mEducation que treballa en el desenvolupament d'mSchools, un programa educatiu pioner destinat als alumnes de secundària amb la finalitat que treballin a l'aula amb tecnologia mòbil i les seves aplicacions en l'entorn social i econòmic. L'objectiu del programa és millorar el rendiment acadèmic, assolir la competència digital i impulsar l'esperit emprenedor dels alumnes.

Els alumnes de 3r ESO del centre educatiu Vedruna Carme Cardona han treballat en el projecte Mobile History Map que consisteix en la georeferenciació i la creació de continguts culturals relatius d'elements patrimonials emblemàtics de Catalunya, en el cas de Cardona la canònica de Sant Vicenç, mitjançant les tecnologies digitals i el programari específic d'aquest projecte, amb l'objectiu que tothom qui vulgui pugui accedir-hi a través de l'app MHM.

Els nois i noies de 3r ESO, dirigits per la professora Sandra Sallas i la col·laboració de l'Àngela M. Colell, van treballar en grups i van presentar 15 aportacions referents a la canònica de Sant Vicenç distribuïdes en els àmbits següents: Art, Història, Guerra de Successió, Arts escèniques i Gastronomia. La proposta de cada grup consistia en fer 3 aportacions complertes (text, imatges, vídeo i àudio) i en un mínim de 3 idiomes dels previstos per l'app MHM (català, castellà i anglès). Aquests continguts s'incorporen sobre el mapa de l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICC). Podeu descarregar-vos l'aplicació accedint a http://mhm.mobileworldcapital.com

En el procés de creació dels continguts els alumnes han recopilat dades al llarg de dos mesos de treball i han comptat amb l'assessorament de professionals de Cardona, experts en els diferents àmbits de recerca, història, art, el món audiovisual, arts escèniques i gastronomia, que han col·laborat en les aportacions realitzades en format audio i vídeo pels alumnes. Alhora, un grup de treball s'ha dedicat a dissenyar exclusivament pel projecte una pàgina web on hi ha recollida àmpliament la informació de les aportacions a l'app que per normativa del concurs havien de ser molt sintetitzades http://cardonavedruna.wix.com/cardonacanonica. El contingut del treball ha estat validat pels professors i confirmat pel Centre de Recursos Pedagògics (CRP) abans de ser publicat a l'app MHM.

El rigor del treball i l'accés des de web i mòbil fan de MHM una eina de consulta útil, fiable i oberta sobre el patrimoni català i en el cas de Cardona, de la canònica de Sant Vicenç disponible a tots els usuaris contribuint, a la divulgació del patrimoni artístic i històric de Cardona.

Fruit d'aquest treball, el jurat de la tercera edició del Mobile Learning Awards 2015 va resoldre atorgar el passat 26 de febrer a Barcelona el 1r premi de MHM al projecte de la Canònica de Sant Vicenç de Cardona. El premi, que consistia en el lliurament d'una impressora 3D i sis tauletes, fou lliurat pel vicepresident del Mobile World Capital Barcelona Agustín Cordón, en presència de la consellera d'Ensenyament Irene Rigau i el director de MWC John Hoffman.

El centre educatiu Vedruna Carme Cardona aposta per la integració de les noves tecnologies i els dispositius mòbils en el procés d'aprenentatge dels alumnes. De la mateixa manera, les noves tecnologies fan més propera la relació entre escola, alumne i família, creant un clima de cooperació, col·laboració i aprenentatge que permeten assolir l'èxit.
Arxivat a