Si vols comprar bé, no et moguis del carrer (del Bruc)

Els comerços adherits al carrer dels Bons Aliments s'han presentat al públic amb una recepta molt particular

Els protagonistes del carrer dels Bons Aliments.
Els protagonistes del carrer dels Bons Aliments. | Pius X. Cisa
Aina Font Torra
28 de novembre del 2014
Actualitzat a les 0:23h

Primer una trobada amb els mitjans per explicar el projecte. Després, una benvinguda a totes les persones encuriosides per descobrir què s'estava coent dins el local del "We love cooking". I és que com ja avançava Manresainfo fa un parell de dies, el carrer del Bruc està tornant a guanyar vida comercial. Si bé fa dos o tres anys les botigues que hi havia es podien comptar amb els dits d'una mà (gairebé), amb menys de dos mesos l'activitat mercantil ha fet una volta de campana situant el carrer en qüestió en un potencial focus de comerç. I no un comerç qualsevol: la gran majoria de botigues que el componen, a part de tenir en comú que es basen en el món de l'alimentació, tenen l'accent posat en la proximitat i en el tracte proper. Així doncs, i amb un veïnatge tan prometedor, cinc establiments del carrer del Bruc van decidir tirar endavant una iniciativa que ha vist la llum avui, amb la seva inauguració. Una iniciativa de cooperació i ajuda comuna. Es tracta de Fruits Secs Rius, Pastateca, Grup Elde, MengemBages i Ibèrics Bruc, que declaren tenir uns valors que els uneixen que van més enllà de la proximitat.

"Nosaltres ens estimem el producte", ha explicat Jordi Manero, de Grup Elde, que ha afegit el plus que suposa per la clientel·la el fet de saber que qui està darrere el taulell sap de què parla. "A mi si em demanen què porta algun dels tipus de pasta que venc, de seguida ho podré respondre", ha comentat Ada Oliveras, propietària del Pastateca, que també ha parlat de la confiança que això genera al comprador. En la mateixa línia s'ha manifestat Àngel Rius, propietari de Fruits Secs Rius, que ha al·ludit al terme "complicitat" per definir la relació idònia que s'hauria de crear entre comprador i venedor.

Una retroalimentació necessària
"És molt important que els comerços que tens a prop del teu, venguin", ha sentenciat Martí Torras, d'Ibèrics Bruc. I és que això és el que volen intentar les cinc botigues. Formar part d'un tot i donar a conèixer els negocis veïns als clients que hi vagin a comprar. "Si algú ve a la botiga a comprar ametlles, jo li parlaré de l'obrador de Pastateca i de les coses que es poden comprar allà", ha manifestat Rius. 

Per il·lustrar el seu desig de cooperació, els cinc comerços van encarregar al cuiner Stéphane Poussardin que creés una recepta que inclogués ingredients dels establiments en qüestió (en el cas d'Elde, evidentment, el que s'hi posava eren els estris per cuinar). El plat, que van batejar com a Timbal del Bruc, s'ha presentat avui en primícia davant de tots els curiosos que l'han volgut tastar. Es tractava d'una recepta amb un protagonisme clar de la carn, però, que, amb la barreja de la resta d'aliments, els gustos quedaven harmonitzats i la proteïna passava a ser un element amb la mateixa importància que la ceba tallada a dauets o el parmesà ratllat amb la beixamel. 

Hi haurà més timbals
"Això només és el començament", ha declarat Carles Jódar de MengemBages. "De moment hem presentat aquest Timbal, però en vindran més", ha conclòs. I és que només ha calgut veure les cares d'il·lusió dels diferents propietaris dels establiments, que repetien i es congratulaven d'haver topat amb uns veïns amb tanta empenta per crear projectes com el que aquesta tarda de dijous han presentat.