Els santpedorencs posen un notable alt a la recollida porta a porta

L'Ajuntament va encarregar una enquesta entre la població sobre diversos serveis municipals

Redacció
23 d'octubre del 2014
Actualitzat a les 11:54h
La població de Santpedor posa un notable alt al conjunt de serveis municipals que presta l'ajuntament. Així ho constata l'informe de valoració resultant de l'enquesta sobre els serveis urbans que el consistori va realitzar aquesta primavera, entre els dies 20 i 23 de maig, en el marc de la Festa de la Flor que realitza l'ajuntament per tal d'agrair la participació de la població en la recollida porta a porta.

Les persones enquestades aproven els serveis amb un 7,9 de mitjana sobre una puntuació màxima de 10. La valoració és més elevada entre la franja d'edat dels 18 als 24 anys, amb un 8,5 de nota, i dels majors de 64, que eleven la puntuació fins el 8,6. Per gènere, els homes són molt més generosos a l'hora de puntuar la prestació de serveis i atorguen un 8,3, front el 7,8 de la població femenina. 

L'enquesta ha estat desenvolupada per la consultoria de serveis ambientals gironina Spora a iniciativa de la regidoria de Medi Ambient, Via Pública i Serveis Urbans i està estructurada en cinc grans blocs: serveis generals, servei de parcs i jardins municipals, neteja viària, deixalleria i recollida porta a porta. 

El servei més ben valorat, amb un 8,5 de mitjana, és la recollida porta a porta que, una dècada després de la seva implantació "és un sistema completament interioritzat i amb el qual la població s'hi sent còmoda". Els santpedorencs i santpedorenques també es mostren d'acord amb les freqüències de recollida actual, així com amb els horaris en que es porten a terme. Entre les propostes de millora detectades "algunes persones afirmen que els agradaria que s'augmentés la freqüència de recollida de la fracció orgànica". 

Amb una nota mitjana de 7,5, les persones enquestades també valoren notablement el grau de manteniment dels parcs i jardins del municipi i el servei de neteja viària. Malgrat la bona percepció d'aquest darrer servei, els resultats de l'enquesta posen de manifest el disgust d'un 6% del enquestats amb la proliferació d'excrements d'animals domèstics al carrer en una dotzena de punts del terme municipal. Aquest fet coincideix amb la problemàtica detectada prèviament per l'ajuntament a partir de la qual s'ha dissenyat una campanya de informativa i de prevenció que coordinaran conjuntament Policia Local i regidoria de Sanitat. La campanya consistirà en la distribució gratuïta de kits per a la recollida d'excrements que la policia local entregarà en diferents accions a peu de carrer a tots els propietaris de gossos, durant el pròxim mes de novembre. La campanya es portarà a terme amb la participació dels establiments veterinaris de Santpedor que, paral·lelament, distribuiran els kits entre els clients que visitin les consultes. 

Pel que fa a serveis com la deixalleria municipal, obtenen una qualificació més elevada. Amb un 8,5, aquest servei compta amb una valoració igual d'elevada que el servei de recollida porta a porta. Finalment, la majoria dels enquestats valora el nivell d'informació que el consistori dóna sobre els serveis a la ciutadania, amb una mitjana de 8,5 sobre 10. 
Arxivat a