​Navàs planifica el seu potencial turístic

A l'hotel rural de la Garriga de Castelladral, es va presentar el Pla de Turisme de Navàs

Redacció
14 d'octubre del 2014
Actualitzat a les 9:49h
Aquest dilluns, a l'hotel rural de la Garriga de Castelladral, es va presentar el Pla de Turisme de Navàs, el primer treball que fa un anàlisi transversal i estudia l'impacte socioeconòmic que poden tenir sobre el territori recursos com el patrimoni, la gastronomia, l'enologia, l'oleoturisme, la natura, les sensacions, el paisatge i la cultura al servei d'una marca potent que ha de tenir l'ecologia com a centre d'interès turístic. Una marca que apunta a vendre's sota el lema "El caràcter d'una terra" que és la porta d'entrada al Berguedà i gaudeix d'una proximitat privilegiada amb recursos turístics de primer nivell com Barcelona, Montserrat o Cardona.

La presentació es va fer davant de diferents agents representatius del sector de Navàs i de municipis veïns amb els que hi ha voluntat d'interactuar.

El regidor de Turisme, Joan Fernández, va definir el Pla de Turisme de Navàs com un primer pas, una guia a seguir i un full de ruta on els sectors públic i privat hauran de treballar colze a colze.

L'alcalde, Jaume Casals, va fer una avaluació positiva dels recursos potencials i va demanar convicció: "els primers que ens hem de creure que tenim potencial som els propis navassencs", va sentenciar. I va recordar que el municipi de Navàs podrà accedir per primera vegada als ajuts Leader de la Unió Europea, que es destinen al desenvolupament de zones rurals en declivi.

El treball de camp del Pla de Turisme, realitzat per Goretti Vila, parteix des d'on es troba i què té el municipi per deixar clara la situació estratègica de Navàs com a porta del Berguedà i la proximitat a centres d'oferta turística de primera categoria. Així mateix, detalla els recursos turístics i els no turístics que també hi juguen un paper clau, com ho són la gastronomia, l'enoturisme, el paisatge, les sensacions i la cultura, esdevenint, així, una oportunitat de negoci. Com a punt feble destaca la manca d'oferta d'allotjaments, pocs productes identificables, poca promoció i millores en la senyalització.

Referent a la promoció, la regidoria de Turisme, ja està treballant en un tríptic que vol ser un primer pas en la promoció de recursos i oferta turística.