Resposta històrica de Manresa

Més de 4.000 persones fan petita la plaça Major en resposta a la suspensió cautelar de la consulta del Tribunal Constitucional

, Manresa | 30/09/2014 a les 20:30h
Arxivat a: Política, 9N2014, consulta, procés català, ANC, Òmnium
Aquesta notícia es va publicar originalment el 30/09/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

La Plaça Major de Manresa s'ha omplert fins els topalls aquest dimarts. Foto: Pere Fontanals


Des que el TDK Manresa va guanyar la lliga de bàsquet l'estiu de 1998 que la plaça Major no registrava una concentració de gent tan intensa com la que s'ha viscut aquest dimarts al vespre en resposta a la suspensió cautelar de la consulta del 9-N per part del Tribunal Constitucional després que acceptés els recursos del govern espanyol contra la Llei de Consultes i el Decret de convocatòria per decidir el futur de Catalunya.


Si les cròniques de llavors parlaven de 7.500 persones concentrades a la plaça Major, en una vesprada d'alegria i estretor, no és gens exagerat dir que aquest dimarts més de 4.000 persones s'han concentrat per mostrat el seu rebuig a la situació d'alegalitat que el govern espanyol, amb el beneplàcit del Tribunal Constitucional vol imposar sobre el poble de Catalunya. Més de 4.000 persones que han aguantat una lleugera pluja en els primers minuts de la concentració, i que han aplaudit, animat i acompanyat cadascuna de les manifestacions que s'han fet des del micròfon vora les arcades del porxo de l'Ajuntament.

Més de 4.000 persones que han escoltat les intervencions de representants de l'Assemblea Nacional Catalana i d'Òmnium Cultural, però també dels membres de l'Esquerra Independentista que, en un discurs punyent, però més moderat que el que van pronunciar dilluns, han fet una crida a la desobediència i a aprofitar en nou marc polític "per canviar-ho tot".

La plaça Major plena i rius de gent entrant per Sant Miquel i Sobrerroca. Famílies senceres amb estelades, samarretes grogues, rialles i ganes de donar resposta "a la intransigència de Madrid". Entre ells, una bona part del govern municipal, amb alguns regidors, incrèduls, fent fotos amb els mòbils. I representants, també, dels partits que donen suport a la consulta.

Una concentració històrica a Manresa. Una resposta històrica al govern de Madrid i al Tribunal Constitucional. I els municipis del Bages no han sigut menys, amb centenars de persones concentrades.

COMENTARIS

Simplement felicitats.
LCD, 30/09/2014 a les 23:14
+9
-13
FELCICITATS MANRESA. Una foto millor que 1000 paraules.
Però em de fer "manis" en llocs més contundents.
Pere i les matemàtiques.
Llucifer, 01/10/2014 a les 01:28
+18
-2
Benvolgut Pere,

Tenim un problema; no voldria fer un escrit sentimentaloide. Observo a la capçalera de “Regió 7”, ressenya una concentració a l’entorn de 2000 persones, s’esmenten el doble aquí. No s’hauria de confondre allò que es vol contar amb allò que es compta. Menys encara a la professió periodística.

És més simple el càlcul. Com diu la Maruja Torres: “veure, escoltar, explicar”. Transcriure l’exposició de fets fins el límit de les pròpies capacitats objectives. Un dels dos redactors no ho fa o, diguem-ne, és poc acurat.

Moltes gràcies. Salutacions.
Hem guanyat
Jorfi Cruzz, 01/10/2014 a les 02:24
+6
-10
En total deprés de càlculs eren unez 35.000 persones a Manresa.

El total de Catalunya suma 2'5 milions.
nada mas?
Anònim, 01/10/2014 a les 07:24
+13
-12
van se els que voten a esquerra republicana...ningu mes......
Molt / poc
Anònim, 01/10/2014 a les 07:25
+17
-7
Si 7.500 persones es congreguen per haver guanyat la lliga de basquet (esport sense gaire seguiment a Manresa i en general) i només 4.000 per el tema independentista, no veig l'èxit de la convocatòria per enlloc.
A Manresa vivim 70 o 80 mil persones.
Mal informats!
Anònim, 01/10/2014 a les 09:20
+9
-4
Vaig ser a la plaça i no voto ERC. De fet el bàsquet és l únic esport que se segueix a Manresa.
Va ser un èxit
nasi, 01/10/2014 a les 09:45
+6
-9
Que un equip manresà de bàsquet guanyi la lliga és una cosa extraordinària que mou molt la gent. Recordo que a l'església dels Frares van tocar les campanes, quan va guanyar. És lògic que mobilitzés molta gent, no només de Manresa (75.000 habitants) sinó de tot el Bages (183.000 habitants).

4000 persones (si vols 3000) en una manifestació d'un dia per l'altre és un èxit.

Apart del tema extraordinari del bàsquet, quan hi ha aquesta gent a Manresa?

A la marxa de torxes. També per la independència.
Realitat
Anònim, 01/10/2014 a les 10:46
+1
-3
Qui diu que el Bàsquet Manresa no té afició senzillament no sap ni el 3% del que passa a Manresa.
I si fem medició ?
Anònim, 01/10/2014 a les 11:05
+0
-2
segon planols cadastre , la plaça
4.000 persones?
Anònim, 01/10/2014 a les 13:21
+13
-2
4.000 persones? Potser que compteu millor.
Quina credibilitat! Compteu!
Anònim, 01/10/2014 a les 13:28
+13
-1
Aqui es demostra la credibilitat que teniu, només heu de comptar la gent de la foto, com a molt hi han 2.600 persones.
Almenys Regió7 sap comptar més que vosaltres. Segur que això no ho publiqueu.
Sorpresa !
Anònim, 01/10/2014 a les 14:42
+12
-1
I a més hi eren tots, els molt catalanistes policies locals de la ciutat ! Ji,ji,ji,ji,ji
2+2 = 4 o 2+2 = 4000
Finselscoll., 01/10/2014 a les 18:00
+10
-0
Com estava avorrit i estic cansat de la manipulació de xifres.

M'he posat a sumar les persones en una foto global de la plaça.

1800 ---- i deixo un marge de 100 a dalt o a baix.

Minoria sorollosa sempre sembla mes que la majoria silenciosa.
quins problemes!
Anònim, 01/10/2014 a les 18:35
+2
-1
Fa gràcia que el debat giri en si érem 4.000 o bé 2600 0 bé 2.000. Que si Regió7 i que si NacioDogital i com diria l'ex-President Pujol, "Això no serveix per a res...."
catalanistes
Anònim, 01/10/2014 a les 19:17
+4
-2
Quan llegeixo la paraula "catalanista" fora de context, se'm posa la pell de gallina i ho dic pel comentari que signa com "sorpresa!". Revivim el rebuig social que alguns expressen dels anys 70? serà cert això de titllar de "xarnego" o ara "botifler" a tot aquell/a que no te una línea "pura" de cognoms catalans o als que han nascut fora d'aquí o als que es comuniquen amb la seva família amb la llengua que els hi dona la gana i no és "català"? Per l'amor de dèu és insultant el comentari que te a veure l'ofici amb la "catalanitat". Això és el que no ens deixa avançar com a país. Alerta si us plau no ho espatlleu tot. Català és tot aquell qui així es sent i la democràcia suposa respectar els ideals de tothom, independentistes o no, catalanistes o no. Juguem net si us plau
3 personas m2.
Anònim, 01/10/2014 a les 19:44
+5
-2
SI,SI , 3 PERSONAS POR M2 , MENTIRA ADEMAS YA QUE NO TRABAJAIS PARA SOLUCIONAR LOS VERDADEROS PROBLEMAS SOCIALES COMO EL HAMBRE , EL CRECIMIENTO DE VAGABUNDOS O LA DESNUTRICION DE NUESTRO HIJOS POR LO MENOS NO FARDEIS CON MENTIRAS DE VUESTRO ENCUETRO DE BORREGOS ,POR CIERTO UN EXITO ROTUNDO AUNQUE SEA LA MITAD DE VUESTRO RECUENTO Y UN TOTAL DEL 3% DE LOS CIUDADANOS DE MANRESA SE HA DE DECIR QUE FUE UN EJEMPLO , LASTIMA QUE EL DESTINO NO FUERA OTRO MAS NECESARIO A DIA DE HOY.
Anònim, 01/10/2014 a les 19:17
Anònim, 01/10/2014 a les 20:01
+1
-2
Sr.

més de quatre els hi hem sentit a molts d'ells, i més d'una vegada, en cert bar que freqüenten comentaris obertament anticatalanistes, per a dir-ho suau. Que algunes vegades ratllen més el feixisme.
4000?
Sergi Jorba, 03/10/2014 a les 12:21
+0
-0
Una vegada més els mitjans manipulant al personal. Recordeu que encara sabem contar i ni per casualitat hi ha 4000 persones.
Ja sabem que la quantitat no és important, però ja està be de mentir descaradament...o és el peatje per ser un mitjà subvencionat??