El Moianès serà comarca a finals d'any

El Parlament de Catalunya preveu la seva aprovació a finals d'octubre o primers de novembre

Posteriorment es farà una consulta no vinculant entre els veïns de la nova comarca

| 25/09/2014 a les 09:17h
Arxivat a: Política, Moianès, Consorci Moianès
Aquesta notícia es va publicar originalment el 25/09/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Moianès serà comarca abans de final d'any. Foto: Consorci del Moianès

El Moianès serà oficialment comarca abans de finals d'any, segons ha pogut saber Manresainfo.cat. En aquests moments governació està finalitzant tots els tràmits per a que la proposta sigui aprovada en el Parlament de Catalunya a finals d'octubre o primers de novembre.
 
Després d'estires i arronses durant anys, el Moianès serà comarca i els seus municipis deixaran de dependre de les comarques del Bages, Vallès Oriental i Osona per passar a tenir estructura pròpia. La desaparició del Consorci del Moianès a final d'any serà suplida estructuralment pel nou Consell Comarcal que, segons ha comentat l'alcalde de Moià, Dionís Guiteras, ja naixerà amb l'Assemblea d'Alcaldes com a òrgan de govern, i no amb l'estructura dels altres consells, que tenen consellers comarcals segons la distribució de forces polítiques en els ajuntaments.
 
Una vegada la creació de la nova comarca sigui aprovada en el Parlament, està previst fer una consulta no vinculant per ratificar la decisió. En aquest sentit el calendari ha fet que no sigui possible fer la consulta abans de l'aprovació parlamentària, que, si no hi ha cap novetat d'última hora, serà aprovada amb el vot de tots els grups de la cambra catalana.

COMENTARIS

És il·legal no entra a la constitució
Nevis, 25/09/2014 a les 12:20
+7
-0
Com diria el gran Nuñez..."No es pot permitir eh!".
Gent de Moià vagareu per l'hiperespai durant segles i deixareu de ser Catalans. No tornareu a Catalunya fins que totes les restants comarques us deixin per unanimitat i els del Bages no us deixarem mai i bla,bla,bla,bla...
adeuuuuuuuu
Anònim, 25/09/2014 a les 13:23
+7
-5
Ostia gran noticia, 4 dies I arruinats, bueno mes arruinats, si es posible I podeu ajuntar algun altre poble millor que millor. Iepaaaa
I el dret a decidir ?
Moianès.SI - Moianès.NO, 25/09/2014 a les 13:49
+10
-5
ón és en aquest cas el dret a decidir ?. Els alcaLdes ja ho tenen pastalejat i el poble NO POT DIR RES ???
jA COMENÇEM BÉ. oN ÉS LA DEMOCRÀCIA DEL MOIANÈS ???

Els que no estiguin endeutats, que no els hi passi res si te Moià el gran deute...
QUIN TUF !!
NN, 25/09/2014 a les 14:29
+8
-4
Pensem el que volem molt bé,
Volem pagar el deute de Moia ?
Volem anar per carreteretes de fireta ?
Volem canviar el model sanitari ?
Volem mantenir sous inmantenibles ?
Volem més gent a les poltrones ? ( COM SI NO EN HI HAN PROUS JA)

Pensem ho bé, ens cal un canvi d el sistema, no més comarques.........
Dionís eres un crak!!!!!!!!!!!!!!!!
Anònim, 25/09/2014 a les 14:59
+6
-3
Dionís no hay otra alternativa? Los futuros mandamás ya sabemos quien son y tu tan pancho, eres un crack.
Aquests politics son uns jetas
Anònim, 25/09/2014 a les 15:16
+11
-3
Consulta no vinculant despres d'haver-ho aprovat...
Que malament que va tot
I ens voleu dur a l'independencia?
Rioja
Rioja, 25/09/2014 a les 18:40
+1
-5
Es tant ridicul, el fet de tenir una comarca cova de 10.999hab, com una comunitat autonoma de 180.000hab. Rioja, el seu president diu que els "indepes" moriran, deuran venir ell a matar-nos, ei campeón vine de cara i que guanyi el millor.
On és la democràcia?
Anònim, 25/09/2014 a les 20:00
+12
-4
Fa una anys a Santa Maria d'Oló es fa fer una consulta per veure si es volien quedar al Bages o formar part del Moianès. El resultat fou un aclaparador SI per quedar-se al Bages. Avui l'actual ajuntament (en mans d'ERC) ignora el resultat d'aquesta consulta i imposa al poble a entrar a la nova comarca. Molt dret a decidir i democràcia parlant de Catalunya però quan hi ha interessos pel mig ignoren al poble. Santa Maria d'Oló està a 15 min de Vic i 20 min de Manresa amb l'Eix. Anar a Moià per qualsevol cosa implica fer una carretera de rally durant 40 min. Ho sento però els d'Oló no volem pagar els deutes dels de Moià!! Ens volem quedar al Bages!!
No podem quedar-nos quiets !!
XF, 25/09/2014 a les 21:17
+8
-3
Olonenc tens tota la raó, el que passa és que hi interessos
amb noms i cognoms del nostre poble, precisament volen ser del moianes per tal de aconseguir seient. Si l'alcalde que tenim és tan demòcrata, te que fer una consulta vinculant i llavors sabrem el que diu el cuitada. El que diuen ells que estan a dalt ja ho sabem, eh !! alcalde.
A VOTAR JA !!
Anònim, 25/09/2014 a les 22:24
+4
-3
Ningú està d'acord amb la decisió UNILATERAL de tots els alcaldes que molt bé deu anar bé per ells, DONCS NO, EL POBLE VOL UNA CONSULTA VINCULANT I ÉS EL QUE PAGA TOTS ELS IMPOSTOS, PERQUE UNS I ALTRES PUGUIN MEDRAR. Per tant el que paga té que decidir el que vol...

CONSULTA VINCULANT JA !! I ELS ALCALDES AL SERVEI DEL QUE DIGUIN LES URNES...
VOTAR
El Moianès, 25/09/2014 a les 22:49
+4
-2
El Moianès vol VOTAR: o Moianès.SI o Moianès.NO

El ciutadà que paga els impostos vol tenir el dret a DECIDIR.
No demanem votar el 9N ? Doncs començem per la nova Comarca: o MOIANÈS SI o MOIANÈS NO.

Els alcaldes acatar el que diguin les urnes. Què és aixó de NO vinculant ? el poble no pot dir res ??? Fa màsses anys que paguem i callem per tenir deutes...
Els moianesos no poden opinar del què volen ?
moianès, 25/09/2014 a les 23:42
+5
-2
Després de tant omplir-nos la boca del dret a decidir, ara resulta que els habitants de la sub-comarca del moianès no pot opinar. Els alcaldes ja parlen en "democràcia" (¿?) per tots. Flac favor feu a la mateixa, no és estrany que el ciutadà, cada dia estigui més lluny de tots el polítics...
Si en una cosa tant simple i de tant poca gent, els que paguen impostos no poden opinar SIGUENT VINCULANT, perquè cony paguem ? per més deutes ??
moia df
Anònim, 26/09/2014 a les 00:41
+1
-1
hahaha dons que sajuntin amb els de castellterçol
oeoeoe
Anònim, 26/09/2014 a les 13:51
+3
-2
Per el bages una despessa menys, no voleu comarca doncs vinga comarca I deute, no val tornar ehhh......
Consulta
Anònim, 26/09/2014 a les 15:02
+10
-4
Si el model de gestió del Consorci del Moianès (que passarà a ser el nou Consell Comarcal) fos ja insostenible, no haurien deixat fer la comarca.

No estaria de més aportar algun que altre argument junt amb les desafortunades opinions que es poden llegir. Us queixeu molt de l'Estat veí però veig esteu fent el mateix vosaltres a l'hora de posicionar-se en contra de la comarca...
Resposta a anònim 15:02
Anònim, 26/09/2014 a les 16:20
+5
-1
Suposo que ets alcalde o estas esperant cadira. No ens parlis de sostenibilitat, el deute de Moia quan puja ....? visca la sostenibilitat. Els d' Oló van votar que no volien pertànyer al moianes i resulta que tan si com no volen que en siguin, per què ??, no fa falta ser gaire llest per saber-ho. La gent estem molt cansats d' aguantar aquesta casta que ens ha manat
fins avui i demanem un canvi i aquest canvi comença per fer les coses ben fetes i no calen tants consorcis o consells comarcals, amb esforç i treball es podríen tenir els mateixos serveis i igual qualitat i no tantes poltrones.
Resposta anterior
Anònim, 26/09/2014 a les 19:07
+2
-2
Al del comentari de les 16.20.

Ni sóc alcalde ni espero cadira. Al menys, no faltis el respecte sense saber amb qui estàs parlant.

El deute de Moià el paga la gent de Moià, una cosa no té a veure amb l'altra. Qui t'ha dit q el deute de Moià el pagaran la resta dels pobles?

D'altra banda, saps què és el Consorci del Moianès? Si només n'has sentit a parlar et recomano q busquis una mica d'informació q no costa gaire. O bé pregunta a qualsevol empresari o persona q hagi obert un negoci a Oló mateix i d'hagi deixat assessorar pel Consorci, a veure què te'n diuen.

Amb el Moianès s'hi guanya en molts aspectes, una altra cosa és que no ho vulguis veure. Entenc q em diguis q es vulgui fer la comarca sense consulta vinculant, a mi també m'agradaria i trobo just. Si això és el q t'incomòde ho accepto, però al menys no t'inventis i comencis a escriure comentaris amb fets que no saps si són certs o no.
Anònim
Anònim, 26/09/2014 a les 19:10
+3
-3
I per cert, si tants dubtes et genrera crec q s'està duent a terme un cicle de xerrades a tots els pobles per resoldre el q no queda clar. Què tal si t'hi presentes i els hi ho preguntes directament? Per Oló segur q hi passen.
Siguis d'on siguis...
Anònim, 26/09/2014 a les 20:08
+2
-1
Sr Anònim de les 19:07 i de les 19:10, aquí ningú parla o ningú vol parlar del Consorci i els consorciats, l'únic que demana el poble, és tant sencill com votar i llavors veurem el ciutadà cap on es posiciona i ja està, pro NO que es pugui votar després dels fets consumats, pq aixó no treu cap a res...
Resposta 19:07
Anònim, 26/09/2014 a les 20:26
+2
-0
Primer et diré que no soc d'Oló si ho fos no tindria cap
problema en dir-ho, només conec el cas. Pel que fa al consorci
del moianes és el mateix que el qualsevol consell comarcal, amb l' única diferencia que pot estar millor o pitjor portat. No es que impliqui tenir d'una manera o altre més recursos, simplement que es un tema de gestió i de fer les coses ben fetes i equitatives. Per últim, els consells comarcals estan plens de ombres mes que de sols, com tot el que es administració publica. Menys poltrones i més treball. Estic tip de pagar a funcionaris i polítics molt poc eficients.
Anònim
Anònim, 26/09/2014 a les 20:55
+2
-2
Anònim 20:26, i per això carregues contra el Moianès?
OLO PER TOTS
OLONENC, 27/09/2014 a les 06:23
+6
-0
Referent al tema de l’inclusió d’Oló a la comarca del moianès (no parlem de la creació de la comarca), hi ha un bipartidisme al poble que es pot palpar en el dia a dia a botigues, bars, tertúlies a la plaça.., i que notem totes les persones que ens hi movem i tenim relació directe amb la gent; es un sentir que va néixer quan des de l’Ajuntament es va prendre la decisió d’adscriure de forma unilateral el poble d’Oló a la comarca del moianès sense consultar-ho a ningú.

Des de l’ajuntament d’Oló saben que no tothom pensa com ells, i es va deixar molt clar anys enrere (amb aquest resultat l’Ajuntament del moment no va sortir del Consorci perquè es parlava poc de ser comarca, però l’actual ha vist com es passava de Consorci a comarca i ha tingut 8 anys per sortir-ne i no ho ha fet).
La gent veu que no s’han fet les coses correctament : s’ha portat una política de passar de puntetes per damunt del tema del Moianès, d’anar fent per sota mà, dient que quan la gent se’n doni compte ja ho serem, posant la paraula moianès en tots els àmbits. Si creus amb alguna cosa l’has de defensar amb personalitat i criteri, deixant de cantó les influències externes i els objectius polítics personals, mirant als ulls a la gent, explicant a tothom obertament quins beneficis ens pot aportar i a quin cost, fent-ho sortir al programa electoral de cada legislatura amb la cara ben alta, donant opció a que tothom es pugui expressar en un sentit u altre.
Com a olonencs, no tenen res contra la creació de la comarca del moianès, però sense Oló. Per a molta gent d’Oló, pertànyer a una comarca es més que l’existència d’un consorci, o que un tema polític o d’estalvi econòmic com els volen fer veure: la gent d’Oló no volen donar l’esquena a cap dels pobles del nostre voltant, però volen ser del lloc on tenen més relació des de fa anys amb la gent, del lloc on van al metge, on porten els fills a música, a l’escola, a practicar esports, on van a comprar, a mercat, on es poden desplaçar còmodament perquè els pobles son a prop nostre i de bon anar, amb gent que visita Oló quan hi ha algun esdeveniment i al revés.
No en tenen prou del vostre argument “no patiu que no haurem d’anar al metge a Moià, ni a l’institut a Moià”, pensen que això es ara, no sabem com serà demà. Es més fàcil compartir amb pobles que son a 10 minuts nostre i ben comunicats perquè a la llarga els impediments històrics, físics, sentimentals.... que ens separen faran que Oló sigui l’oblidat del moianès (ja ho podem constatar ara, amb formació a Oló). Pensen que per Oló seria contraproduent ser del moianès perquè hi tenim poca relació i tampoc tenim ni el tarannà ni el potencial turístic que es vol impulsar des de el moianès pels altres pobles; a Oló som i hem estat un poble de gent treballadora pels condicionants que hem tingut, i potser el que necessitem es treballar perquè el poble no segueixi perdent llocs de treball fixos d’empreses locals que es veuen obligades a traslladar-se fora per no poder expandir-se a Oló, ni que hi hagi tanta gent que es veu obligada a anar a treballar a fora a pobles i ciutats del Bages i Osona.

El mon no s’acaba al moianès, hi ha molts pobles que no estan adscrits a cap consorci i en molts aspectes estan millor que nosaltres. Ara mateix el mes important per la gent d’Oló es aconseguir que parem de parlar d’aquest tema i ens centrem tots en Oló; i per això s’han de fer les coses de forma clara i correcta, i això passa si es vol, per informar de nou a la gent sobre els pros i contres, i deixar que tornin a votar però de forma vinculant com vol l’alcalde d’Oló. Això es el que voldrien la gent, i d’aquesta manera, surti el que surti s’haurà d’acatar per tothom. D’altre manera, molta gent d’Oló, viurà en un poble que serà del moianès, però mai es sentiran del moianès.

Però aquest procés segueix generant dubtes i la gent se’n dona compte: ens assabentem de la conclusió del procés per ser comarca, segons comenta l’alcalde de Moià, de casualitat per una filtració a la premsa, sinó no ens en assabentem. Però gràcies a la proposta de la Vicepresidenta de la Generalitat i a la pressió mediàtica (no per voluntat dels alcaldes) potser la gent podrà votar.
Potser, perquè ara volen lligar aquesta consulta a la Llei de consultes aprovada per el Parlament per el 9N (tot i que hi ha condicionants que se’ls escapen) i sabem segur es recorrerà per l’estat espanyol i quedarà aturada, per tan i per desgràcia perilla que no votem ni 9N ni moianès, i potser també perquè per suposat volen que no sigui vinculant (per què hem d’anar a votar?); sembla mentida que a Oló fa poc el poble ens ha donat una lliçó de democràcia i de pensar coherent, i no n’aprenem.
Siguis d'on siguis...
Anònim, 27/09/2014 a les 09:05
+3
-0
Sr Anònim de les 19:07 i de les 19:10, aquí ningú parla o ningú vol parlar del Consorci i els consorciats, l'únic que demana el poble, és tant sencill com votar i llavors veurem el ciutadà cap on es posiciona i ja està, pro NO que es pugui votar després dels fets consumats, pq aixó no treu cap a res...
Et felicito olonenenc.
Josepm, 27/09/2014 a les 10:49
+3
-3
Crec que ho has clavat, els interessos d'alguns, alcalde actual, ex-alcaldes de fa temps amb interessos a Moia, etc, etc no poden estar per sobre dels de la majoria i la majoria ja va parlar fa uns quants anys. Ho tornem a fer de
votar ?, cap problema, això si vinculant. Alcalde hi estas d'acord ??. Ho dic perquè no em crec aquest últim punt ja que tots els alcaldes deieu compartir el mateix i únic objectiu.
Siguis d'on siguis...
Anònim, 27/09/2014 a les 12:37
+0
-0
Sr Anònim de les 19:07 i de les 19:10, aquí ningú parla o ningú vol parlar del Consorci i els consorciats, l'únic que demana el poble, és tant sencill com votar i llavors veurem el ciutadà cap on es posiciona i ja està, pro NO que es pugui votar després dels fets consumats, pq aixó no treu cap a res...
Sort que sempre sou els mateixos i ja se us veu el plumeru
jo mateix, 27/09/2014 a les 12:51
+1
-2
Que burros tots plegats !
Pensant que feu la punyeta a alguna alcalde, sou capaços de sabotejar el naixament d'una comarca que ens beneficiaria a tots. Dons què hi farem!!!! apa continueu dient bestieses que això us portarà el pà a casa!
però siusplau no amagueu les vostre ires sota la paraula referendum, que l'esteu embrutant!!!!
Molt gasto
xevi, 27/09/2014 a les 12:55
+3
-1
Els d' Oló no volem anar a Moia, gastaríem masa en pneumatics, ja que la carretera es molt dolenta i no crec que hi hagi diners per fer-ne una de nova. Al alcalde i al Puigcercos aquest orblema no el tindrán ja que em sembla que estan patrocinats per Pirelli, pressuntament esclar.
aborriu sempre els mateixos !
molt fetxe i poc senynim, 27/09/2014 a les 13:09
+2
-6


Que fort!!! tots aquests que poseu excuses, que si Moià està endeutat... i us poseu a la boca la democràcia (el poble és sobirà i ha de votar..)En el fons esteu desitjant que no es faci la comarca, perquè? vosaltres ho sabreu. Intueixo que és per animadversió a certes persones que hi han treballat a fons durant molts anys (o us penseu que ara caurà del cel)Vinga home, tal com està el país, (el nostre i el veí que ens mana) ens convé poder seguir gestionant un model mancomunat que ha funcionat durant vint anys, us agradi o no ha estat al servei de tots els pobles del Moianès i ha dinamitzat la vida econòmica, què voleu seguir a les Coves del Toll? Apa ja ! demòcrates ocasionals i manipuladors de la democràcia. Accepteu que per manar heu de fer mèrits.
Jo si vull la comarca
Anònimus, 27/09/2014 a les 14:59
+4
-5
L'únic argument que doneu ès clarament d'animadversió a persones Concretes , però no doneu ni un argument que demostri que no ens cal comarca. Què ens convé més carregarnos a l'alcalde de torn o mirar el millor pel futur dels nostres fills? . Si podem tenir més i millors serveis pagant els mateixos impostos perqué hi hem de volguer renunciar?
Aneu dient volem votar, som demócrates... I no respecteu les autoritats que hem escollit (alcaldes). En els fons s'us veu el plumero.... Sigueu valents digueu que no voleu la comarca però digueu clar perquè.
Jo si que vull que les coses es decideixen des de casa o aprop de casa no a través de persones i organismes que ens queden massa lluny.
Si deixem escapar aquesta oportunitat per tonteries de si aquest politic em cau bé o no, poc favor ens fem a nosatres mateixos.
Masses estaments...
Anònim, 28/09/2014 a les 10:05
+3
-0
Massa burrucràcia... en aquest pais es tindria que começar a eliminar estaments que sóls creen més burrocràcia, diputacions, consells comarcals i històries, sense parlar del senat una bona quantitat de congresistes, consellers i molt millor aniriem i menys despesa tindriem... O almenys demanar el vot al ciutadà del què vol, ja que aquesta clase política com més estaments hi hagin més vé hi và... Per tant molta comarca del Moianès i encara no sabem perquè i com i què ens té d'aportar per saber què cal votar, si interessa al poble o sóls als polítics, pq si un d'Oló poc accedir fàcilment a Manresa, pq cony té de dependre de Moià, a on no hi han ni carreteres decentes ? i els de Monistrol i els de...
Amics polítics que la voleu: EXPLICAR BÉ EL PERQUÈ I EL POBLE A VOTAR I VOSALTRES A CREURE...
al de les 14:59
Anònim, 28/09/2014 a les 18:08
+5
-0
Vols un argument de pes: MENYS BURROCRÀCIA i tindrem menys despeses. Entesos ? I els d'Oló s'els en fot el MOIANÈS ja van votar NO, doncs perquè uns quants i vagin bé si el poble diu NO, NO CALEN MÉS HISTÒRIES. QUE VOLEU: més consells comarcals, més comarques i ,més xupóteros ? doncs ja en tenim prou. Amb molt menys no caldràn tantes despeses, per RES DE RES. I PER MEDRAR NO CALEN MÉS POLÍTICS, JA N'hi HAN MASSES...
no m'han pas demanat res....
Anònim, 29/09/2014 a les 13:19
+2
-0
Nascut aquí i vivint aquí.....mai m'ha demanat la opinió al respecte del moianès :però sembla que els alcaldes ja han decidit per tots...diuen que tothom diu que SI : qui és tothom ?? aprovaran abans de demanar ? potser l'ordre s'ha invertit... només cal respectar la opinió que tenim els ciutadans/es del territori...demaneu, respondrem , i llavors ja veureu què cal fer. Només es tracta d'això: de respectar la nostra opinió
Tot hom VOL VOTAR
Anònim, 29/09/2014 a les 23:16
+1
-0
Tot hom vol votar el 9N i pel Moianès també. Aquesta negativa per part dels alcaldes que componen el Moianès a qué vé ? Perquè NO VOLEN QUE VOTEM ?? Fan pensar que tenen molts temes obscurs que sóls ells coneixen...
Per tant, que els batlles estiguin tranquils ja que en democràcia els pobles volen votar i ells tenen d'aplicar el que vol la gent. Al contrari ja és la dictadura española que tenim...
ANEU A LES XERRADES DELS ALCALDES. US CONVÉ.
Anònim, 11/10/2014 a les 11:59
+0
-1
Esteu al cas de què us ha aportat fins ara la vostra comarca? I esteu al cas del què ha fet el Consorci del Moianès pel vostre poble?
Els alcaldes del Moianès estan anant, poble per poble, a fer una xerrada sobre perquè convé que el Moianès sigui comarca. Amb números a la ma. Amb resultats de vint anys de feina. Amb respostes sobre molts dels dubtes que exposeu...com el fet de "gastar pneumàtics".
Aneu. Escolteu. Pregunteu.
I després, opineu.
Moltes de les coses que es diuen aquí....quedaran com a autèntiques bestieses.
LES XERRADES
Anònim, 11/11/2014 a les 16:55
+0
-0
Anònim de les 11:59 : ja he anat a la xerrada de 3 hores i segueixo pensant el mateix i segueixo demanat que ha fet el consorci pel meu poble a part de gestionar (no contractar per exemple)? quantes persones de la crisi téxtil treballen en llocs de treball buscats per el Consorci?
Potser tu has anat a masses xerrades .....

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
Relació de serveis funeraris al Bages per al dia 22
VÍDEO Els Bombers actuen sobre l'incendi del cotxe
VÍDEO Els Bombers actuen sobre l'incendi del cotxe | Fèlix Vidal