Santpedor cobra els 18.000 euros de les sancions que va imposar a Jazztel

Corresponents a tres sancions que van obrir en un expedient el març de 2013

per Redacció, 15 d'agost de 2014 a les 14:55 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 15 d'agost de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'ajuntament de Santpedor ha cobrat la sancions derivades del procediment sancionador incoat l'any passat contra l'empresa Jazz Telecom SAU per l'incompliment de diferents articles del Codi de consum en matèria de normalització lingüística, condicions de venda i prestació dels serveis i format dels contractes. L'import total d'aquesta sanció, la tercera que el consistori cobra arran de la campanya d'inspecció i control en el compliment del Codi de Consum que desenvolupa la Policia Local, ascendeix a un total de 18.000 euros. 
 
La penalització és el resultat final del procés sancionador obert el mes de març de l'any passat, arran d'una inspecció desenvolupada pels agents de la Policia Local, durant la qual es va constatar que els treballadors de DYPME oferien, en nom de Jazz Telecom SAU, contractes d'alta de serveis de telefonia que no complien amb els mínims exigits pel Codi de Consum de Catalunya. 
 
Com va informar Manresainfo.cat, la inspecció va tenir lloc el dia 11 de març del 2013, arran de l'allau de queixes rebudes a la Policia Local sobre l'existència d'una sèrie de comercials que desenvolupaven, de forma molt persistent i intimidatòria, visites domiciliàries durant les quals oferien una millora dels contractes de subministrament de serveis bàsics de telefonia. Arran de la supervisió de la documentació que els comercials utilitzaven es va detectar l'incompliment de diferents articles del Codi de Consum que ha derivat en tres sancions lleus de 6.000 euros cadascuna. El barem utilitzat en la valoració de l'import final s'ha aplicat en el seu grau mitjà ja que les multes podien ascendir fins als 10.000 euros en cada un dels tres casos. 
 
La primera d'elles és conseqüència de l'incompliment dels requisits establerts per la normativa en matèria lingüística, concretament per la incapacitat d'oferir contractes, fulls d'informació al dret de desistiment i l'oferta econòmica en les dues llengües oficials al territori (article 331-6k del Codi de Consum). 
 
La segona sanció fa referència a l'incompliment de la normativa en matèria de normalització, documentació i condicions de venda en matèria de subministraments o prestació de serveis, en concret als requisits que fixen els articles 211-15, 223-3, 223-4.2.a i 221—2c. 
 
La darrera de les sancions imposades està relacionada amb el fet de no incloure els contractes en un format amb grandària de lletra o contrast que facilitin la seva lectura i comprensió (article 331-5 del Codi de Consum). 

 

Participació