Un Sant Sebastià «abrupte» presideix el recital a Moià

Alguns veïns es queixen de l'actuació artística efímera feta a l'estàtua de la plaça del mateix nom amb motiu de l'Ex Abruptos

| 09/08/2014 a les 15:02h
Arxivat a: Cultura i Espectacles, Ex Abruptos, art
Aquesta notícia es va publicar originalment el 09/08/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Estàtua de Sant Sebastià a la plaça amb el mateix nom, a Moià. Foto: CIC Moià


Modificar els elements tradicionals d'un poble encara que sigui de forma efímera sempre aixeca polseguera. Això és el que passa aquest cap de setmana a la plaça Sant Sebastià de Moià on l'estàtua del sant que presideix aquest espai ha estat intervinguda en fang per l'artista Eudald de Juana per acompanyar l'Ex Abruptos que se celebra a la Masia del costat fins a diumenge i en que és previst que hi passin més de 30 artistes, com informava Manresainfo.cat dijous passat. Des de l'organització s'assegura que els complements artístics afegits a l'estàtua es treuran amb facilitat.
 

El Sant Sebastià original. Foto: CIC Moià

COMENTARIS

doncs no cal embrutar per netejar
Anònim, 09/08/2014 a les 18:11
+14
-5
El personatge aquest d'aquesta gran obra, potser que se la faci a la façana de casa seva i tot hom li riurà les gràcies, pro malmetre un monument fet per un artista, és de molt poc poc "artista".
Què diria aquest personatge si per aquests setze ous va un altra artista i li ho xafa tot ?. També seria molt artista aixó ?
Si té idees que les començi per la base i no xafi i malmeti monuments alients, que es merèixen un gran respecte. El primer és pensar en els demès i la seva creativitat ja sortirà i si no existeix sense xafar obres alienes que es dediqui a una altra tasca, que aquesta no és la seva...
Moià no s'ho mareix
Anònim, 09/08/2014 a les 19:10
+7
-14
Moià no es mereix que gent com l'anònim d'abans tinguin tant poca tolerància, i que no sàpiguen apreciar o si cal tolerar tot allò que no va en la seva línia. Per favor carquetes de Moià no tingueu tanta por del progrés del canvi, i de tot allò que és diferent.
Enhorabona a totes les actuacions de EX ABRUPTE, molta imaginació, creativitat i l'art no sempre ha de ser amable i repetitiu de la realitat.
La provocació és art. i si ha fet picar a gent intolerant crec que objectiu aconseguit!
jajaja hi ha tantes coses que no mereix moià
Anònim, 09/08/2014 a les 22:28
+13
-4
gràcies ajuntament per permetre la merda de nyap amb una estatua que mereix una mica de respecte, sr alcalde perque no es lliga aquestes cordes als ous, i s´hi posa de costat, i per l´artista/pallasso que ha trinxat aquesta estatua amb les seves paranoies, deixi de beure mestre que acavara malament.g`racies
MOIÀ NO ES MEREIX AIXÓ
Anònim, 09/08/2014 a les 23:05
+12
-4
MOIÀ EL POBLE AMB MÉS DEUTE D'eSPANYA I QUE TOTS ELS VILATANS TENIM QUE ASUMIR SENSE SABER ELS DE CIU QUE EN VAN FER NI AMB QUÈ S'ELS VAN GASTAR, JA QUE AL POBLE NO HI HA RES, sóls ens mancava que l'actual consistori es dediquès a deixar emmerdar el que els nostres avant-passats van fer.
Tot el poble fot fàstic, brut i cotxino, sóls mancava que les poques coses senceres i que haviem heretat sense que ens costès un duro en una FESTA MAJOR del 2014, TOT S'HO CARREGUÈSSIN...
Srs. Artistes foteu el camp a casa vostra, pinteu i emmerdeu el què volguèu i us riurem les gràcies; doncs els vostre "art" no l'entenem... Fa fàstics, vómits i pudor...
moiàsempredonemlanota
Anònim, 09/08/2014 a les 23:42
+8
-7
Perdó, però l'estatua en sí no es mereix cap respecte, en tot cas, el respecte se'l mereix el sant, si sou creient.....l'estatua en sí ja és horrible, i ara, encara ho és més.....
Sort que els que exigeixen respecte (a l'art) respecten l'art.
Iu Padrisa, 09/08/2014 a les 23:43
+5
-11
L'art que no genera indiferència perd la seva escènica. Jo no veig cap mena de destrucció en cap obre. Per aquesta raó Picasso va ser un mal artista al reinterpretar les Minines de Velazquez.
L'art no sempre respon a allò que volem veure
Mercè Bigorra, 10/08/2014 a les 02:38
+6
-12
Tinc entès que el què s'ha posat sobre l'estàtua és cartró pintat, per tant demà passat es treu i ja està.
L'art és creació, és expressió, a vegades provocació, i es manifesta de moltes maneres.
Crec que el problema d'els que es queixen és per qüestió religiosa, o simplement perquè no els agrada. - Fins aquí correcte, no tot agrada a tothom- ara-bé, insultar i i fer uns comentaris tant fora de lloc i que res tenen a veure amb l'art trobo que diuen poc dels que els fan. No t'agrada dons molt bé ho dius i no cal anar més enllà. Sap greu tant menyspreu cap a les persones i fins hi tot cap al poble.

Personalment m'ha agradat el què he anat veient de EX ABRUPTO, no ho he pogut veure tot, però m'ha agradat i sorprès realment algunes o la major part de les instal·lacions no et deixen indiferent, et commouen i fins hi tot t'incomoden, el títol de l'exposició ja ho diu oi? Enhorabona per la iniciativa i per els artistes que hi han participat.
A Iu Padrisa
JRRiudoms, 10/08/2014 a les 09:56
+7
-3
El què va fer el sr. Picasso va ser comprar una tel·la i "pintar" sobre ella una cosa nova. El què no va fer va ser agafar el quadre d'en Velazquez i empastifar-lo.

"L'art que no genera indiferència perd la seva escènica", com vostè diu, és un resum de com està avui en dia això de l'art i dels artistes [crec, però, que ha escrit un "no" sobrant). En tot cas, l'art per molts és intentar provocar i ser, al cap i a la fi, un mer espectacle... degustatiu per burgesos i petits-burgesos aspirants.

Atentament
SANT SEBASTIÀ, PATRÓ DE MOIÀ
Anònim, 10/08/2014 a les 16:39
+8
-3
El problema d'avui en dia és que s'han perdut els valors i que tot és permès. Penso que embrutar d'aquesta manera( i fins hi tot es podria qualificar de mofa) l'estàtua d'un Sant que va ser martiritzat i que és el patró de Moià perquè ens va lliurar de la pesta, no té perdó. I aquí hi té molt a veure l'Ajuntament per haver-ho permès. Coses que poden afectar la sensibilitat i les creences de les persones, s'han de valorar prèviament. No tothom pensa igual com aquest "famós artista".
Famós artista ?
anònim, 10/08/2014 a les 17:24
+7
-2
La última persona "Sant Sebastià patró de Moià", és la que realment ha donat en el clau... Si per accedir a ser un "famós artista", té de xafar el què Moià venera, cal que s'ho faci mirar, pq aixó d'artista ni creador d'alguna cosa no en té res, sóls és un personatge que embruta i es burla dels sentiments de les persones i com bé ha dit, l'Ajuntament és el pral. culpable per a consentir aquesta burla...i brutícia; ara que clar, tot el poble ja es veu com està...
Sant sa Bèstia
Guim, 10/08/2014 a les 17:27
+4
-12
Lovecraft!, Lovecraft! De puta mare, que es quedi així!
cansinos
Anònim, 10/08/2014 a les 18:32
+2
-10
Sou cansinos Sant Tià segur q s'ho esta passant pipa.
Poble petit
Jaume Carné -Calders-, 10/08/2014 a les 18:49
+7
-10
Quan vaig començar a anar als Escolapis de Moià, a la gent dels pobles de la comarca alguns ens miràven com a pagerols ignorants.......Caram Moianesos quina llàstima que em feu !!!!
Després de 40 anys encara alguns de vosaltres viviu en el vostre petit mòn. Obriu la ment d`una vegada!!!!!!!
Tristesa
Tat, 11/08/2014 a les 12:31
+3
-2
Es una pena que de la manera que esta el pobla la gent es dediqui a aquestas tuntarias ami com a Moianesa am sap grueu veura com al meu poble ba morint dia a dia i am la escusa de que no ian cales no es fasi res els pobles veins tambe estant endeutats (encare que no tant ) i fant moltas mes cosas pro la gent culabora jobent de Moia desperteu i traballeu pel pobla alcap i a la fi queda per vosaltres . Carres am mol mal estat doreras mol brutas la gent auria de ser mes responsable i almenus netejarsa las herbas del seu tarrenu aixo no val cales numes es una mica de cibisma
Ans em bagut l'antanimen
Muinessa, 11/08/2014 a les 19:29
+2
-2
Tot es art tot astá parmés. Qina pena de pobla.
Fora !!
Anònim, 11/08/2014 a les 22:44
+5
-2
Aquesta mena de personal que ha viscut i fet... no en parlem per Moià, parlaran d'art... Si un dia o nit passen un moment lúcid que analitzin bé l'art que s'han trobat i el que ells poden deixar als seus descendents, llavors potser un dia s'arribaran a donar compte de que lo seu no és creació sino emmerdació d'una cosa ja feta i per aixó no cal obrir la ment de ningú...
A Muinessa
JRRiudoms, 11/08/2014 a les 22:58
+1
-5
L'encerto si dic que vostè també ha estudiat als Escolapis de Moià? Per ells, "tot" també "està permés" (ja m'enten, no?).

Atentament
Ignorancia i poca cultura.
Teresa C.B., 12/08/2014 a les 02:43
+6
-5
Si les persones que els pesa tant que sant Sebastià estigui "diferent" sabessin un pèl d'història de l'art i estessin al dia de les noves tendències, totes aquestes coses no les diríen. El que em sap greu, com a moianesa, és que persones que ignoren totalment el concepte ART, puguin dir tants improperis. Passa que la gent, més enllà d'un quadre amb paisatge o figura, no saben res més, tan fàcil com és ficar-se a internet i veure quines tendències té l'art avui... primer això, després opinar!
A qui li interessi, a la Colònia Rosal (Berguedà), cada any hi ha una mostra de les noves tendències de l'art que es diu EL KONVENT, i està ubicat a l'antic convent de la colònia. Té ressò mundial i aquí, s'intenta una cosa semblant i ja hi som!
Ho sento, però tot plegat és incultura i ignorància!
festa major
Anònim, 12/08/2014 a les 19:58
+6
-0
Ja hi tornem a ser , nits de ''''musica'''' i borratxera a dojo al pobre parc de Moià , cada any el mateix fins a les 6 de la matinada al bell mitg del poble barra lliure pagant entre tots ,fins quan.
a la ignorant
Anònim, 13/08/2014 a les 00:01
+3
-2
Doncs, sra. sóm i serem ignorants amb molta honrra, ja que per aquest "art" més val ser-ho. Aixó no és crear res, és putinejar i emmerdar l'art. Sra CULTA... seguirem ignorants pro aquestes inteligents sres. no ens convençeràn... I aixó de la poca cultura deu ser pels que embruten no ? Si aixó és cultura doncs més val no apendre res de la seva "poca" cultura
Ara queda clar a més d'ignorants "machistes" ja lliga !
Una senyora de Moià, 13/08/2014 a les 20:26
+2
-0
no val la pena dir res, és com parlar amb una paret de pedra.