Vila anuncia l'inici d'obres de millora a l'Eix Diagonal

Els treballs, que s'allargaran fins a finals de juny, incidiran en els aspectes de la senyalització, seguretat viària i ordenació del trànsit

Redacció
16 de maig del 2014
Un tram de l'Eix Diagonal al seu pas pel viaducte de Rajadell.
Un tram de l'Eix Diagonal al seu pas pel viaducte de Rajadell. | Mar Martí
Un tram de l`Eix Diagonal al seu pas pel viaducte de Rajadell. Foto: Mar Martí

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha anunciat aquest divendres, en el decurs d'una visita a Vilafranca del Penedès, l'inici de treballs de millora a l'Eix Diagonal, que uneix Vilanova i la Geltrú i Manresa. Els treballs, que també abastaran algunes vies i camins locals de l'entorn, incidiran en aspectes com la senyalització, els elements de seguretat viària o l'ordenació del trànsit. Aquests actuacions compten amb un pressupost d'1,4 milions d'euros i es preveu que s'allarguin fins a finals de juny.
 
L'Eix Diagonal, de 67 quilòmetres de longitud, es recolza en les carreteres C-15 i C-37 i connecta les principals infraestructures viàries que vertebren Catalunya de sud-oest a nord-est. La seva configuració, que va culminar el desembre de 2011, ha permès tant millorar el trànsit de llarg recorregut, tot acostant el litoral i les comarques centrals, com potenciar les comunicacions intercomarcals. Aquest eix registra un trànsit d'uns 11.500 vehicles diaris de mitjana, entre els 16.500 al tram Vilanova-Vilafranca i els 7.000 a l'Igualada - Manresa). 
 
Les actuacions que ara es portaran a terme responen a les necessitats que la nova infraestructura ha generat i a les propostes que han plantejat els municipis per on transcorre l'Eix Diagonal, segons ha assenyalat el Departament de Territori i Sostenibilitat. 
 
Les obres s'allargaran fins a finals de juny i comptarà amb treballs relacionats amb adequar la senyalització vertical d'orientació a la variant de Vilafranca de l'N-340 i a la carretera C-15; millorar la fluïdesa del trànsit a l'enllaç entre les dues carreteres amb la construcció d'un segon carril a l'N-340, d'entrada a la rotonda, en sentit Vilafranca; enllumenat de la rotonda de l'enllaç entre les dues vies; millora de les barreres de seguretat de l'antiga C-15b, així com altres a la travessera de l'antiga carretera C-15, o la construcció d'un nou vial d'accés al nucli urbà per a donar continuïtat a la circulació de vehicles agrícoles, el qual connectarà directament un vial de servei amb l'enllaç amb la carretera C-15.