La Nocturna Clàssic Ral·li més participada embadaleix el públic

Fins a 115 equips han pres part en el ral·li, que és el primer de la temporada de la Copa Catalana

Redacció
29 de març del 2014
Sortida de vehicles de la Nocturna Clàssic Ral·li des del Passeig. Foto: Sussi Garcia

El Passeig de Pere III de Manresa ha acollit aquest dissabte, al migdia, la sortida de la 13ª edició de la Nocturna Clàssic Ral·li, una prova automobilística organitzada per la Secció Esportiva del Clàssic Motor Club del Bages, que té més participants que mai i recorre les comarques del Bages, Anoia, Sagarra i Solsonès. Els cotxes participants, que han despertat molta expectació entre el públic tenen una edat mínima de 28 anys i han estat matriculats abans del 31 de desembre de 1986 i sota la reglamentació de la Federació Espanyola de Vehicles Antics (FEVA).
 
Rècord de participació de la prova
La prova d'enguany arriba amb rècord de participació "tot i el context de crisi econòmica", assenyalava sl gerent del Clàssic Motor Club del Bages, Roger Grandia, que ha afegit "que aquest fet significa que el club és ben viu i que la Nocturna, com autèntic museu rodant que és, agrada al públic i on els participants s'hi troben bé".
 
La prova compta amb la participació de 115 equips. El ral·li es desenvolupa per carreteres obertes al trànsit i els pilots han de respectar les normes de circulació i no superar els 50 km/ h de velocitat mitjana. En l'edició d'enguany els participants han iniciat un recorregut de 345 km, repartits en tres seccions i 11 trams cronometrats. El tram més llarg serà de 49,65 km i el més curt de 3,20 km.
 
Interès des de primera hora
Els vehicles s'han concentrat a primera hora del matí al tram del Passeig Pere III, situat entre la Plaça Onze de Setembre i la Plaça Espanya. A partir de les 11.30h els vehicles han sortit de la ciutat pel carrer Guimerà en direcció a la carretera de Cardona. A l'àrea de Basella (Lleida) s'ha fet el primer reagrupament de cotxes, abans d'iniciar la segona secció del ral·li, que ha tingut com a segon reagrupament la Coromina (Cardona). A les 18.50 h, a la Coromina ha començat la tercera secció i última que ha acabat al Restaurant Els Solers (Santpedor), on es fa el lliurament de premis i classificacions. 
 
A banda del rècord de participació, una altra de les novetats és que la tercera secció del ral·li es fa tipus Ral·li de Montecarlo on els participants no disposen de temps parcials per anar d'un a l'altre del recorregut i en canvi disposen d'un temps total per fer els 3 trams de regularitat que la composen. Això fa que cada equip faci el recorregut al seu ritme sense dependre del temps que porti.
 
Primera prova de la Copa Catalana
La Nocturna és una de les proves clàssiques que no pot faltar en el calendari dels millors pilots de l'especialitat i torna a formar part de la Copa Catalana de Ral·lis de Regularitat per a Clàssics, un campionat que posa en marxa per quart any el Clàssic Motor Club del Bages, juntament amb Motor Antic de Garrotxa, Vallespir Retro Courses i Retro Clàssics Orís, organitzadors del Ral·li Clàssic dels Volcans, Boucles du Corsavy i Orís Open Clàssic, respectivament. 
 
La Nocturna Clàssic Ral·li és la primera prova de la Copa Catalana de Ral·lis de Regularitat per a Clàssics i tindrà continuació amb quatre proves més que són el Ral·li dels Volcans (Olot), el 31 de maig; el Ral·li Boucles de Corsavy (Vallespir, França), el 28 i 29 de juny; l'Orís Open Clàssic (Orís), el 7 de setembre; i finalment la IX Volta a Osona Clàssic Ral·li (Manlleu), que es disputarà el 29 de novembre. 
 
Hi ha uns quarantena de persones treballant a l'organització i entre els equips participants n'hi ha procedents de Catalunya, Andorra, València, Aragó, Illes Balears i tres equips francesos. Entre els vehicles participants hi ha 17 vehicles SEAT, 10 Renault, 13 BMW, 14 Porche, entre d'altres. El cotxe més antic dels participants és un Volvo Amazon de l'any 1968 que ve del País Valencià.