La clau està en la connexió amb el Corredor del Mediterrani

Operadors, administració i experts refermen l'aposta de Manresa pel ferrocarril en una jornada a la Cambra

Redacció
07 de març del 2014
Mesa del debat organitzat per la Cambra i el Cercle d'Infraestructures. Foto: Cambra

L'aposta pel ferrocarril continua essent una de les prioriats per a la ciutat de Manresa. Així ho han posat de manifest operadors, administracions i experts en la jornada que ha tingut lloc aquest matí, organitzada per la Cambra de Comerç i el Cercle d'Infraestructures. La sessió ha servit per posar sobre la taula diferents projectes relacionats amb el transport ferroviari, tant de persones com de mercaderies, que afecten el present i el futur de la ciutat.
 
En matèria de mercaderies, les novetats estan condicionades pel desenvolupament del projecte Phoenix d'Iberpotash. En aquest sentit, Enric Ticó, president de Ferrocarrils de la Generalitat, s'ha mostrat compromès amb les necessitats de l'empresa i ha manifestat la voluntat d'FGC de construir el tercer rail en el moment en què el projecte ho requereixi. En tot cas, no seria abans del 2017 si es compleixen les previsions actuals. Ramon Bacardit, regidor d'Urbanisme i Mobilitat de l'Ajuntament de Manresa, ha parlat de la futura estació de mercaderies com un projecte que s'ha d'afrontar amb visió comarcal. Ponents i assistents a la jornada han coincidit en la importància de connectar el Bages amb el Corredor del Mediterrani. I és que, tal com ha afirmat Lluís Inglada, director de l'àrea de Territori, Infraestructures i Transport de l'Institut Cerdà, "el Bages és Corredor del Mediterrani".
 
Pel que fa al transport del passatgers, la necessitat de reduir el temps de trajecte entre Manresa i Barcelona es manté com a principal petició per part del territori. Des de l'ajuntament de la ciutat, el regidor Ramon Bacardit ha presentat les propostes que es plantegen al nou pla general, entre les quals destaca la construcció d'una nova estació de Ferrocarrils de la Generalitat a la plaça Prat de la Riba, el desplaçament de Manresa-Baixador i la supressió de l'estació de Manresa Alta. D'aquesta manera, es vol dotar la ciutat d'una gran estació intermodal amb suficient espai per a ubicar-hi aparcaments dissuassoris i altres serveis que els emplaçaments actuals no permeten.
 
La jornada d'avui ha comptat amb la presència de l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, el president de la Cambra de Comerç, Pere Casals, i el president de la Fundació Cercle d'Infraestructures, Pere Macías. Tots tres han coincidit en l'oportunitat que suposa per a Manresa el fet de disposar de dues línies de ferrocarril, de connexió amb Lleida i Barcelona i, sobretot, de la possibilitat de connectar amb el Corredor Mediterrani i els ports tant de Barcelona com de Tarragona.