Guardiola redueix 66 punts el seu endeutament municipal

El tancament pressupostari del 2013 situa el percentatge de deute de la corporació en el 37,68%

Redacció
05 de febrer del 2014
L'ajuntament de Sant Salvador de Guardiola manté la seva posició entre els consistoris amb menys endeutament de la Catalunya central i amb les finances més sanejades. Així ho indiquen els resultats del tancament pressupostari del 2013 que situen el percentatge de deute de la corporació en el 37,68%. La reducció dràstica que ha experimentat el nivell d'endeutament suposa 66 punts menys que l'any 2004, quan aquest va assolir el 103,68%. 
 
Analitzant l'evolució d'aquest concepte durant els tres mandats que abasta la dècada 2004-2014, s'observa una reducció continuada del nivell d'endeutament que, l'any 2007 ja havia experimentat un descens molt important, bo i passant del 103,68% al 68,2%. Durant l'etapa corresponent a l'arribada i punt àlgid de la recessió econòmica – entre els anys 2007 i 2012-, es va aconseguir una reducció de 20,5 punts més, fet que va permetre arribar a l'actual mandat, l'any 2012, amb un nivell d'endeutament del 47,70%. La xifra ha seguit evolucionant de forma positiva, és a dir, a la baixa, durant l'any passat amb una reducció de 10 punts més fins a l'assoliment de les dades actuals: un 37,68% d'endeutament que es tradueix en un deute viu de 1,4 milions d'euros. 
 
La consolidació de la situació financera respon a l'aplicació de diferents línies d'actuació, entre les quals l'alcalde, Albert Miralda, destaca "l'optimització de recursos, actuacions dirigides a reduir despesa, no incrementar costos de manteniment, el control dels consums energètics i un rigorós control de la despesa del dia a dia, son camps on hem treballat exhaustivament". 
 
La concessió del servei d'aigües (415.000€) és, juntament amb la recollida d'escombreries (235.000 €), i l'enllumenat públic (154.000€) una de les despeses més importants de l'ajuntament. Els altres conceptes que integren el gruix d'aquest capítol són el transport escolar i el servei de neteja de l'Escola Montserrat (97.000€ i 61.000€, respectivament); la partida de reparació i manteniment (112.000 €) i la destinada a sufragar els consums de combustibles i electricitat (115.000€).