Abadia de Montserrat: «El poble mai més no serà esclau»

El pare Salvador Plans ha contestat la Conferència Episcopal Espanyola durant l'homilia de diumenge

| 15/12/2013 a les 21:48h
Arxivat a: Política, independència, Abadia Montserrat, Montserrat, Església
Aquesta notícia es va publicar originalment el 15/12/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Basílica de Montserrat, plena de gent, en una imatge d'arxiu. Foto: Nació Digital

L'Abadia de Montserrat ha contestat durant la missa d'aquest diumenge la Conferència Episcopal Espanyola, que dissabte va dir que la consulta sobre la independència a Catalunya era "inadmissible" i "moralment inacceptable".
 
El pare Salvador Plans ha dit durant l'homilia (vídeo) que "el poble mai més no serà esclau", i ha reblat una posició de principis afirmant que "l'any vinent serem consultats sobre la nostra identitat com a poble de Déu. Aquests darrers anys els nostres bisbes han reiterat que reconeixien la personalitat i els drets nacionals propis de Catalunya, en el sentit genuí de l'expressió, i defensaven el dret a reivindicar i a promoure tot el que això comporta d'acord amb la doctrina social de l'Església. Però això ens dol que el camí que segueix el nostre poble sigui considerat per alguns cristians imprudent i moralment inacceptable".

Homilia (referència a partir del minut 26)

COMENTARIS

ben dit
xevi, 15/12/2013 a les 22:02
+30
-0
Molt be mossén, cal predicar en aquest sentit. Independència ja!!!!
Consulta. 9/11/2014
Anònimtram 682, 15/12/2013 a les 22:17
+26
-0
Molt be dit. Gracies.
Molt ben dit!
Anònim, 15/12/2013 a les 23:00
+15
-0
I moltes gràcies!
Ferien be de desferse'n
A.Nónimus, 15/12/2013 a les 23:01
+17
-0
Me n'alegro de que es mullin els capellans. Per cert a Espanya farien bé de desfer-se d'aquesta casta que viu mentalment en el segle XVII, encara no han fet la transició al XVIII i pensa en l'imperio hacia Dios. No tenen poder per si conserven bastanta influencia social.
Molt be!
Joan 23, 15/12/2013 a les 23:03
+17
-0
enhorabona Jesus, et conec des de fa molts anys i, contínues sent un crac, al manifestar "el poble mai més no serà esclau". Gràcies.
Si no tinguèssim una Verge Negra com a patrona .....
Sigma, 15/12/2013 a les 23:29
+21
-0
els esbirros del PP a la CEE ens la pintarien .......

Que els bombin !


Ara sí que portaré un ciri a la Moreneta ... encara que només serveixi per fer fum ...
La plaga espiscopalera profranquista
Anònim, 15/12/2013 a les 23:34
+19
-0
Aquesta genetussa de la conferencia Epìscopal, ja podrien il·legalitzar des del Vaticà per a ofendres al poble català, a més des de la corporació catalana audiovisual de Catalunya i el CAC, ja podrien mobilitzar per a tancar la merdosa tele pepera es a dir 13TV, que aqui ja sobren de teleporqueries tarotistes i pepistes
La nacio catalana mai mes no sera esclava d'Espanya ni de la Unio Europea. Independencia-sobirania vol dir neutralitat, com Suissa.
Blai, 16/12/2013 a les 00:41
+16
-0
Catalunya i Espanya son dues nacions diferents, distintes.
Tito 3:10
Anònim, 16/12/2013 a les 10:53
+8
-25
Esta es la iglesia babilónica. Si, aquella que busca acomodarse para seguir teniendo privilegios y poder seguir esquilando a sus feligreses y no feligreses vía impuestos o vía comercial. Pues solamente hay que ir a Montserrat para darse cuenta de que no es más que un lugar donde se practica la idolatría y el mercadeo sin límite y en nombre de Dios. Luego es normal que la infinidad de "sectas protestantes", lideradas por otros pájaros de cuenta, incidan en este punto para desprestigiar la iglesia. Aunque la mayoría de sus representantes, de acuerdo con su ejemplo, ni dejan ni dejan entrar en el Reino.

Y en cuanto a eso de la libertad del pueblo catalán, decir simplemente que es patético que un representante de la iglesia(?) pueda hablar de esta forma. Ellos, que sometieron a la ciudadanía durante siglos y siglos a la dictadura de su doctrina, que hicieron barbaridades con los que no aceptaban su imperio religioso, que integraban el famoso parlament del que tanto presumen, sin ser elegidos por la ciudadanía, y que ayudaron a Franco en su alzamiento nacional, nos van a dar ejemplo.

Debería, este sujeto, leer los versos de Mossen Jacint i Verdaguer que, por lo visto, no estaba muy de acuerdo con su pensamiento.

En la iglesia, como bien dijo su fundador, coexistirán buenos y malos. No seré yo quien juzgue quien es bueno y quien es malo. Cada cual lea su consciencia, que luego ya se la leerá el Dios.

Sobre los pobres esclavos catalanes, también decir que fueron el resto de los españoles los que tenían que llenar sus maletas de madera para emigrar a Cataluña, abandonando su tierra y su familia en muchos casos. Pues al diabólico gobierno de España le dio por beneficiar a la pobre Cataluña, estableciendo por decreto que todos los españoles se vieran obligados a comprar textil catalán, mucho más caro y de menor calidad que el textil inglés o francés. De ahí el florecimiento de la industria en Cataluña. Y esto duró hasta muy entrado el gobierno de la última dictadura, que también apoyó el textil catalán y la instalación de empresas extranjeras en Cataluña. Hoy los empresarios han de competir en igualdad de condiciones, sin favoritismos, y de ahí la caída del textil catalán que ha tenido que emigrar a Marruecos y otros países del tercer mundo a producir más barato, importándoles nada la ciudadanía catalana.

Repugnante y asqueroso que este señor, cuya única misión debería ser conducir almas al Cielo, se dedique a practicar la división entre los ciudadanos, sabiendo que esto solo puede acabar en un enfrentamiento frontal -dentro de nuestra región- y que costaría muchas vidas si se produjera, aparte de llevar nuestra economía a la quiebra, dañando seriamente también la economía española.

Y todo esto, ¿para qué? para nada. Pues la independencia es imposible social* y económicamente**. El mundo, o parte del mundo, va encaminado hacia la unidad, mientras que muchos paletos prefieren lo contrario.

* Eso de la mayoría independentista no es más que fruto de la propaganda subvencionada, Pero lo que si esta claro es que hay un buen número de independentistas, 811.447 votaron si a la independencia en la consulta que se hizo en 554 municipios, incluido Barcelona, pero que representa tan sólo un 17,36% de la población censada (tengan en cuenta que dejaron votar a menores de edad y extranjeros). Pero véase el resultado de las últimas elecciones autonómicas municipio por municipio y verán la realidad. En Cataluña saldría un NO mayoritario al absurdo independentismo planteado por Mas. Este, conocedor de la imposibilidad legal de celebrar dicha consulta (lo que le viene muy bien), aprovecha para afirmar a los que quieren creerle que el Estado teme el resultado contrario. Y, mientras tanto, no cuenta para nada la sanidad, los servicios sociales, educación (totalmente pésima), paro (uno de los más altos de España), etc., etc. Contra su nefasta gestión siempre le queda la salida de "la culpa es de España", "España nos roba", y demás cuentos engaña incautos.

** El Estado catalán nacería TOTALMENTE QUEBRADO, con una deuda que se situaría sobre el 144% de su PIB sin España. Esto no os lo dirán vuestros economistas. corriente. Es que, si os lo dijeran, no saldrían en los programas de radio o televisión. ¿Os acordáis del famoso Alfonso Guerra? ¡quién se mueva no sale en la foto! pues esto es lo que se practica en todos los partidos.

10.53
Anònim, 16/12/2013 a les 12:24
+4
-1
Ens en pots fer un resum?
Fot el camp a la teva estimada escanya!!!
Anònim, 16/12/2013 a les 14:22
+5
-7
Te lo diré en tu idioma para que me entiendas :

Los trolls como tú , no sé si algún dia arderéis en el infierno ,pero lo que sí sé es que vuestro final está próximo.

Así que si tanto te gusta españa empieza a hacer las maletas puta escoria , aquí sobras.

Visca Catalunya lliure i catalana ,33!!
Cuando la genteta
Anònim, 16/12/2013 a les 16:05
+4
-0
no tienen argumentos, recurren a los insultos.



La nostra terra
Pepita, 16/12/2013 a les 16:10
+4
-0
Sempre ens han trepixat.
Y ya es ´hora de q´plantem cara , tot son insults.
Nomes cal llegí els foros dels diaris , on ens diuen de tot.
Ya es hora de q´caminem per la nostra conta, encara q´tingem q´manxa pa y seba.
Pero al meyns, serem nosaltres el poble Catala q´decidirem las nostres vidas.
VISCA CATALUNYA LLIURE PER SEMPRE MES
¡Cuanto amaba España
Anònim, 16/12/2013 a les 18:02
+0
-0
Els hi surt de dintre
Frank, 16/12/2013 a les 18:06
+0
-0
Als que maneguen la "Santa Madre Iglesia Española" els hi surt de dintre la RÀBIA INQUISIDORA, la mateixa que varen lluir a la dictadura del general Franco.