Els bisbes critiquen la creació del caganer de la Moreneta

La Conferència Episcopal Tarraconense considera que utilitzar la patrona de Catalunya com a element del pessebre "fereix" els sentiments dels cristians

ACN
26 de novembre del 2013
La Moreneta, Pau Casals i el president Tarradellas, entre els nous caganers d`aquest Nadal. Foto: Marina López

 
Polèmica amb la comercialització de la Mare de Déu de Montserrat convertida en una de les figures més populars del pessebre com és el caganer. Es tracta d'una iniciativa d'una empresa de Torroella de Montgrí (Baix Empordà), Caganer.com, que cada Nadal incorpora nous personatges públics i que aquest any ha escollit la Moreneta, juntament amb d'altres com el papa Francesc o el president Tarradellas. La secretaria de la Conferència Episcopal Tarraconense, que engloba els bisbes de les deu diòcesis de Catalunya, ha criticat la iniciativa tot dient que és una "falta de respecte" cap al símbol religiós que representa.

En un comunicat emès aquest dimarts, els bisbes "lamenten profundamente que s'utilitzi la imatge de la Mare de Déu de Montserrat, patrona principal de Catalunya, com a element grotesc de les figures del pessebre". Ho valoren com una"falta de respecte" cap a un símbol religiós"molt estimat" per tots els fidels catòlics del país que, al seu entendre, "no té cap justificació possible", ja que "fereix" els sentiments dels cristians i "de tota persona amb sensibilitat religiosa i educación". No entren a valorar l'ús de la imatge del papa Francesc, una de les novetats que també s'han incoporat entre les figures que es comercialitzen aquest Nadal. 

Cada any, l'empresa Caganer.com treu al mercat caganers amb la imatge de personatges públics. Aquest cop, a banda de la Moreneta, també ha presentat la figura de Pau Casals, nous fitxatxes del Barça, com ara l'entrenador, Tata Martino, i Neymar, i els campions del món Marc Márquez i Kilian Jornet, entre d'altres.