La connexió del Bages amb el Corredor Mediterrani, estratègica

La Comissió d'Ordenació del Territori del Consell de Cambres ha aprovat una declaració de suport a aquesta infraestructura

Redacció
15 de novembre del 2013
Ramon Paredes, Domènec Espadalé i Pere Casals durant la reunió del Consell de Cambres Foto: Cambra

El Consell General de Cambres de Catalunya s’ha manifestat avui a favor de la connexió del Bages amb el Corredor Mediterrani ferroviari, ja que considera que és una infraestructura estratègica per al conjunt del país. Segons els representants de les tretze Cambres catalanes, connectar el Bages amb el Corredor Mediterrani és absolutament necessari per afavorir el desenvolupament d’una comarca situada en un encreuament logístic, així com per impulsar  projectes estratègics per a Catalunya, tant per la seva pròpia importància com pel potencial d’atracció de nova indústria que sigui un motor directe i exerceixi un efecte multiplicador a la resta del país.
 
La declaració l’han signat aquest matí els membres de la Comissió d’Ordenació del Territori del Consell de Cambres, que s’han reunit a la Cambra de Manresa. La comissió ha valorat també que cal assegurar un grau d’utilització que avali l’esforç inversor que representa la construcció d’aquesta infraestructura, fet que a la Catalunya Central ja es garanteix amb la presència d’empreses com Iberpotash. El Consell de Cambres opina que sigui quina sigui la solució tècnica que s’adopti, ha de ser vàlida per connectar de manera eficient el Bages i el Baix Llobregat amb el Corredor Mediterrani i d’aquesta manera poder garantir les necessitats d’empreses exportadores clau dels dos territoris.
 
Contraris a l’Eurovinyeta
Un altre dels temes que s’ha tractat a la reunió d’avui ha estat la futura aplicació de l’Eurovinyeta a l’Eix Transversal a partir de l’any 2014. La Comissió d’Ordenació del Territori està en desacord amb aquesta proposta ja que no permet fer distincions entre el trànsit local i el que està només de pas, amb el perjudici que això comporta per a les empreses dels territoris per on passa l’Eix Transversal. A més, les empreses catalanes haurien de fer front a un nou greuge comparatiu tenint en compte que els governs espanyol i francès han postposat de moment l’aplicació de l’Eurovinyeta a les vies que són de la seva competència. Des de les Cambres es demana al govern català que reconsideri aquesta mesura i que, en cas de tirar-se endavant, n’exclogui la ronda de Manresa tal i com estava previst al projecte inicial.