24
d'octubre
del
2013
Capçalera de la manifestació al seu pas per Sant Miquel. Foto: Pere Fontanals
Uns 250 estudiants s'han manifestat aquest dijous al migdia per Manresa convocats per SEPC i Arran, "contra l'espanyolització i la mercantilització" de l'ensenyament. Amb clams com "menys policia, més educació" o "Wert, fill de p..., no ens toquis la llengua" els manifestants han fet el recorregut entre Crist Rei i la plaça Major, on s'ha fet la lectura del manifest que ha destacat els punts més importants de la reforma: mercantilització de l'educació, menys democràcia als centres, subvencions a escoles que segreguen per raó de sexe, implantació de la religió i arraconament de la llengua.
Uns 250 estudiants s'han manifestat aquest dijous al migdia per Manresa convocats per SEPC i Arran, "contra l'espanyolització i la mercantilització" de l'ensenyament. Amb clams com "menys policia, més educació" o "Wert, fill de p..., no ens toquis la llengua" els manifestants han fet el recorregut entre Crist Rei i la plaça Major, on s'ha fet la lectura del manifest que ha destacat els punts més importants de la reforma: mercantilització de l'educació, menys democràcia als centres, subvencions a escoles que segreguen per raó de sexe, implantació de la religió i arraconament de la llengua.
Des de l'inici, la manifestació, que tenia un caire totalment festiu, ha estat tutelada per un ampli dispositiu de Mossos d'Esquadra i Policia Local. Malgrat això, no s'ha registrat cap incident i fins i tot els alumnes d'animació sociocultural de l'IES Guillem Catà han portat a terme tres actuacions de performance per mostrar gràficament el rebuig a la LOMCE i la LEC.
La vigília de la vaga, aquest dimecres, una altra manifestació convocada contra la Llei Wert per la plataforma El Bages es Mou, també va recórrer la ciutat amb una composició més madura, amb forta presència de professors i pares.
La vigília de la vaga, aquest dimecres, una altra manifestació convocada contra la Llei Wert per la plataforma El Bages es Mou, també va recórrer la ciutat amb una composició més madura, amb forta presència de professors i pares.