Pimec assessora a 374 empreses sobre riscos laborals

A banda d'aquests serveis "in situ", també s'han atès 568 consultes per telèfon i correu electrònic

Redacció
14 d'octubre del 2013
El programa Prevenpime de PIMEC s'ha consolidat com a projecte de referència en matèria d'assessorament en prevenció de riscos laborals per a les pimes a Catalunya. A Catalunya Central, durant el 2012, el personal tècnic de la patronal s'ha desplaçat a 374 pimes d'aquest territori per realitzar un assessorament "in situ" sobre com organitzar la prevenció a les empreses i resoldre així tot els dubtes que els empresaris es plantejaven sobre aquesta matèria. Tanmateix, en acabar la visita d'assessorament, els empresaris i empresàries també reben el "Diagnòstic Preventiu" una guia que ajuda a estar informat sobre tots aquells punts a tenir en compte en la gestió de la prevenció a l'empresa. El projecte també permet a l'empresari seguir gaudint d'un assessorament continu via telefònica o per correu electrònic, un canal pel qual durant el 2012 PIMEC Catalunya Central va rebre 568 consultes. En l'àmbit català, Prevenpime va assessorar un total de 1.528 pimes sobre el terreny, i per correu electrònic i telèfon va atendre més de 2.900 consultes.
 
Des de fa 11 anys PIMEC desenvolupa aquest projecte d'assessorament totalment gratuït, finançat per la Fundación para la Prevención de Riesgos Laborales, amb l'objectiu d'assessorar a les pimes perquè puguin integrar la prevenció en el seu sistema de gestió. 
 
Aconseguir que una empresa sigui competitiva implica no sols realitzar productes de qualitat a preus adequats a les necessitats del mercat, sinó també comptar amb un equip humà motivat i eficaç. La prevenció de riscos ajuda a evitar o disminuir els riscos derivats del treball, per tant contribueix al benestar de tot el personal de l'empresa, així com  també a estalviar costos provinents dels accidents i malalties professionals. 
 
El programa Prevenpime ha servit, a més, per informar als empresaris de tot el què engloba la prevenció de riscos laborals, ja que molts contracten una empresa externa per aquest àmbit però desconeixen que la integració de la prevenció i tots aquells aspectes que no estiguin especificats en el contracte de servei s'han de realitzar directament per l'empresa.
 
Segons l'informe 2012 de la Inspecció de Treball (ITSS)  un 26% de les ordres de servei tenien a veure amb la prevenció de riscos laborals, sent la comprovació de la integració de l'activitat preventiva dins les empreses una de les matèries més vigilades per la Inspecció de Treball.