03
d'octubre
del
2013
Tren a l'estació de Calaf. Foto: Arxiu
L'estat no ha respectat ni els seus propis càlculs previs a l'hora d'elaborar els pressupostos generals per a 2014. La línia Manresa – Lleida de la Renfe tindrà finalment una dotació econòmica per a 2014 de 76.970 euros dividits en dues partides de 38.490 i 38.480 euros per cada part "provincial" de la línia. Aquesta és la única inversió directa que tindrà el Bages de l'Estat l'any que ve. Però aquests números no han estat sempre així. La previsió d'inversió a 2013 per a aquesta línia parlava de més de 5 milions d'euros per a millorar-la durant el 2014.
L'estat no ha respectat ni els seus propis càlculs previs a l'hora d'elaborar els pressupostos generals per a 2014. La línia Manresa – Lleida de la Renfe tindrà finalment una dotació econòmica per a 2014 de 76.970 euros dividits en dues partides de 38.490 i 38.480 euros per cada part "provincial" de la línia. Aquesta és la única inversió directa que tindrà el Bages de l'Estat l'any que ve. Però aquests números no han estat sempre així. La previsió d'inversió a 2013 per a aquesta línia parlava de més de 5 milions d'euros per a millorar-la durant el 2014.
Els pressupostos generals de l'Estat per a 2013 varen assignar una dotació de 2.530.000 euros al tram Manresa – Calaf per aquell any, però també li varen projectar una inversió per a 2014 de 2.721.630 euros. A més a més, en un altre capítol dels pressupostos d'aquell any, per a tota la línia sencera de Manresa fins a Lleida, tot i que el 2013 no va tenir dotació, l'Estat va projectar una inversió de 2.282.830 euros per a 2014. De manera que els pressupostos generals de l'Estat de 2013 projectaven per a l'any següent, dues dotacions per aquesta línia que, sumades, passaven dels 5 milions d'euros.
Els pressupostos generals de l'Estat, de la mateixa manera que els pressupostos de les altres administracions, divideixen les inversions d'infraestructures en projectes, que sobre un cost total assignat d'inici, els pressupostos dels següents anys van cobrint amb les diferents dotacions. En els pressupostos generals de l'Estat hi ha el projecte "Línia Calaf – Manresa" amb un cost total de poc més de 35 milions, i el projecte "Renovació de línia Lleida – Manresa" amb un cost total de poc més de 34 milions. L'assignació per a 2014 de 76.970 euros és per aquest segon projecte, de manera que el de Calaf a Manresa s'ha quedat sense pressupost.
De la mateixa manera que els pressupostos de 2013 projectaven de cara a 2014 una inversió de més de 5 milions d'euros entre els dos projectes, cal destacar que la projecció a 2015 en els pressupostos de 2014 per a aquests dos projectes és molt més realista ja que no hi preveu cap mena d'inversió.