Professores de la FUB intercanvien experiències d'infermeria a Finlàndia

per Redacció , 27 d'agost de 2013 a les 11:23 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 27 d'agost de 2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Les professores de la FUB durant l'intercanvi a Finlàndia. Foto: FUB

Dues professores dels estudis de Ciències de la Salut de la Fundació Universitària del Bages (FUB), les infermeres Sara Tor i Montse Vila, han participat en la setmana internacional "Family nursing and cultural diversity of nursing", que s'ha dut a terme a la universitat finlandesa de Tampere (Tampere University of Applied Sciences). 
 
La participació d'aquestes dues professores s'emmarca en els contactes existents entre la FUB i aquesta universitat finlandesa, entre les quals ja s'han produït altres intercanvis. De fet, durant la propera tardor, les organitzadores de l'intercanvi de Tampere tenen previst visitar la FUB i dues estudiants de la institució manresana participaran en un programa Erasmus en aquesta mateixa localitat. 
 
La setmana internacional dedicada a la Infermeria es va dur a terme entre el 21 i el 25 de maig i va servir per posar en comú com s'aborda l'aprenentatge d'aquesta professió a països tan diferents com Finlàndia, Eslovènia, Kenia, el Regne Unit o l'Índia. També s'hi van analitzar qüestions com la manca de professionals que ha portat, per exemple, el Regne Unit a buscar infermers a altres països; el diferent concepte de salut que tenen a la cultura tradicional africana; o bé com es treballa a través de situacions pràctiques en la docència dels estudis d'Infermeria. 
 
La participació en aquesta setmana internacional ha permès a Sara Tor i Montse Vila visitar les instal·lacions de la universitat de Tampere i conèixer els seus recursos i els seus programes docents. Un programa del qual totes dues destaquen la simulació de casos com a eix fonamental de la formació dels alumnes. Aquesta formació és possible ja que les aules estan dotades de diferents elements de simulació com ara quiròfans, sales de bany assistit, cambres d'esterilització de material i, fins i tot, una ambulància equipada per simular situacions d'emergències.
 
Per a Tor i Vila, aquest tipus de col·laboracions "afavoreixen la millora qualitativa docent dins la nostra institució i potencien la implantació de noves estratègies per a l'aprenentatge". A més, afegeixen, participar en intercanvis d'aquestes característiques "ens acosta a una realitat docent més pluridisciplinària i internacional".

 

Participació