Tres mòduls nous de formació sobre gestió de cooperatives

Els cursos, gratuïts i oberts a tothom, s'impartiran a la seu del Centre d'Iniciatives per la Ocupació (CIO)

Redacció
05 de juny del 2013
El Centre d'Iniciatives per la Ocupació (CIO) de l'Ajuntament de Manresa i l'entitat APOSTA han programat tres mòduls nous de formació gratuïta per cooperativistes o per qualsevol persona interessada en formar-se en gestió de cooperatives. Aquesta activitat formativa s'impartirà al Centre d' Iniciatives per la Ocupació (CIO), a Casa Caritat, durant els mesos de juny, juliol i setembre.
 
Aquests cursos de formació, que es duran a terme de 9 del matí a 1 del migdia, seran eminentment pràctics i tractaran sobre la gestió de recursos humans, la gestió econòmica i les habilitats directives. Tots aquests temes enfocats concretament en la figura de l'empresa cooperativa.
 
Els mòduls programats són els següents:
El primer mòdul és el de "Gestió laboral", que es durà a terme els dies 25, 26, 27 i 28 de juny, per aprendre els coneixements necessaris per desenvolupar-se amb solvència en el departament laboral d'una empresa cooperativa.
 
Aquí s'explicarà com inscriure una empresa a la TGSS, afiliar, donar d'alta i baixa els treballadors, rebuts de salaris, indemnitzacions, vacances, pagues extres, IRPF, prestacions IT, contractes de treball, liquidacions de quotes a la seguretat social mitjançant els rebuts TC1 i TC2, etc.
 
Després s'impartirà el curs de "Gestió econòmica", que es realitzarà els dies 9, 10, 11 i 12 de juliol, i té com objectius la introducció dels conceptes i terminologia clau del llenguatge financer, possibilitar la comprensió i anàlisi dels estats comptables (balanç i compte de resultats) i facilitar la interpretació de la situació patrimonial i econòmica de l'empresa mitjançant els principals instru ments d'anàlisi econòmico-financer.
 
I finalment el mòdul d'"Habilitats directives", que es farà els dies 23, 24, 25, 26 i 27 de setembre, amb la finalitat de facilitar eines i coneixements, per tal que la pertinença a l'òrgan social del Consell Rector de l'empresa cooperativa sigui amb la major informació i solidesa possible.
 
També es desenvoluparan les competències directives dels membres dels Consells Rectors per realitzar les tasques encomanades: representació, comunicació, lideratge, presa de decisions i gestió de la democràcia organitzacional. I a més, s'adquiriran les competències i coneixements necessaris per desenvolupar les tasques del Consell Rector de manera eficient
 
Els interessats poden fer la inscripció per un, dos o tots tres mòduls. Només cal enviar un mail a [email protected] o trucar al 93 877 64 90 indicant els cursos que es volen realitzar.