Un grup d'estudi acota on va tocar el Timbaler del Bruc

Unes 25 persones han participat aquest diumenge en l'estudi de la sonoritat sobre el terreny de les batalles

| 02/06/2013 a les 21:31h
Arxivat a: Societat, timbaler del bruc, història
Aquesta notícia es va publicar originalment el 02/06/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El grup d'estudi cercant el punt des d'on el Timbaler del Bruc va fer fora els francesos. Foto: Marc Sellarès

Unes 25 persones han participat aquest diumenge en l'estudi de la sonoritat del timbaler del Bruc sobre el terreny de les batalles. Han estat 4 grups de recereca equipats amb gravadores i equips de medició que han recorregut una desena de kilòmetres cercant gravar el tambor i el seu eco.
 
Dos dels grups l'han pogut gravar, i fa que els responsables de l'estudi es mostrin optimistes de cara a treure l'entrallat de la llegenda. En aquesta jornada de treball, s'ha pogut determinar el límit de sonoritat de la zona i les zones on realitzar les properes recerques. La intensa contaminació sonora de la zona ha estat un problema s'intentarà solventar en el futur realitzant proves nocturnes.
 
Per fer les proves sonores s'ha comptat amb la participació del grup de trabucaires de Sant Andreu de Palomar que han realitzat una descàrrega cada 10 minuts per poder gravar i analitzar el so d'aquestes armes sobre el terreny.
 
La durada de l'estudi ha estat de 2 hores i han tocat alternativament 2 tambors amb diferent nota per tal d'obtenir diferents paràmetres en els registres. La primera hora s'ha fet des d'un indret i la segona hora uns 20 metres enrere per fer altres comprovacions.

COMENTARIS

Llastima
Pepet de Can Valls, 02/06/2013 a les 21:54
+26
-12
Aquell dia aquell paio se hages pogut tocar els pebrots en lloc del timbal,aixi posiblement a dia de avuy seriem francesos,abans que espanyols fins i tot nigerians,
Escanya ens escanya no ens respecte i son gentuça

Aviat podrem ser un pais lliure

VISCA CATALUNYA VISCA EL POBLE CATALA
Al Pepet de Can Valls
Anònim, 03/06/2013 a les 00:51
+10
-5
Y Francia respeta mucho a la Catalunya del Nord.? Pq , que yo sepa , Francia es mucho mas centralista que España y si ahora fueramos franceses, usted y yo estariamos escribiendo en francés.
Ratos
Anònim, 03/06/2013 a les 09:25
+10
-2
Y pasamos grandes ratos dando de comer a los patos. Desde luego el que se aburre es porque quiere.
Al Anònim, 03/06/2013 a les 00:51
Pepet de Can Valls, 03/06/2013 a les 10:09
+7
-8
Miri Sr anonim,ojala fos aixi,prefereixo escriure en frances, que el meu pasaport possi Republique Française etc etc que no ser español,vaja que emb voste tambe tinc que cambiar el meu idioma per que me escriu en castellano,i abans que aixo pot estar ben segur que voldrie ser frances,i no pensi que soc jo solt,som molts els que pemsem igual,abans que espanyols Senegalesos si fa falta.
Que passi un bon dia
Y el dragon de San Jorge
Anònim, 03/06/2013 a les 11:42
+8
-4
Puestos a aclarar leyendas que busquen los zoologos al dragon de San Jorge, y que aclaren porque el traidor de Casanovas que murio en su cama ha sido encumbrado como un heroe (solo por ser catalan) mientras que el verdadero heroe, (el castellano) Villarroel permanece en el olvido.
Ai, Pepet
Anònim, 03/06/2013 a les 11:44
+5
-2
Pepet, El que es veritat es que aquell timbaler volia ser espanyol i no frances, aixi com Casanovas volia ser subdit dels Borbons i no pas dels Austries.

França?; no, gràcies
Anònim, 03/06/2013 a les 12:22
+7
-2
Al Pepet de Can Valls
Tinc familia a França. La meva tia diu que quan era petita i anava a l'escola, si els sentien parlar en català quan jogaven al pati, els hi deien: "soyez sages, parlez français" (sigueu bons, parleu francès. Ella, com la majorai de catalans de Franças, no donen gaire importància a la nostrta llengua. Pensen que amb el francés et pots entendre amb tothom i que el català no serveix per gaire res; que és una llengua de poble i només el parlen a cas o amb els veins. Hi he parlat moltes vegades i ja he vist que no ens posariem d'acord.
Espanya, tant barroera i maldestre, no ha aconseguit eliminar el nostre sentiment nacional com ho ha aconseguit França.
Per això, encara que ens hagin pres tant durant tants anys, crec que hem de donar gàcies a Deu per haver hagut de ser espanyols i no francesos.
Gràcies a això potser podrem se aviat CATALANS I PROU!
poca feina
Anònim, 03/06/2013 a les 17:18
+2
-6
es ben be que no teniu feina, que merda importa tot aixo
L'Heroi
Anònim, 03/06/2013 a les 17:22
+5
-4
Sempre he pensat que el timbaler del Bruc va lluitar contra els francesos i que també ho hagués fet contra els espanyols. A primers del S-XIX l'odi a l'ocupant espanyol era ben viu en la cultura del país que començaven a sentir-se crides contra l'exèrcit epanyol. 2 segles desprès també ens caldrà un heroi per tal de foragitar a l'enemic espanyol
Estudi
Anònim, 04/06/2013 a les 20:34
+0
-0
A mi lo que més m'agrada de l'estudi es saber que hi ha gent que es preocupa per la nostra història i cultura, i ho investiga. Si seriem francesos o espanyols me la porta fluixa perquè seria sortir del foc per caure a les brases
Sí home, sí ...
lector_333, 05/06/2013 a les 01:58
+1
-0
Cadascu s'entretèn com vol. Jo, els diumenges faig bricolage. La meva dona mira la tele i fa ninots de ganxet. Altres fan experiments amb tambors. Em sembla molt bé, segur que es més sa que el que faig jo.
Quants ignorants amb el cervell netejat...
Anònim, 02/11/2014 a les 00:16
+0
-0
A veure...si el INDEPENDENTISTES APRENEN COM a mínim A ESCRIURE ve el que defensen..PERQUÈ VEIG MOLTES FALTES D'ORTOGRAFIA EN CATALÀ... i de les GREUS...fa vergonya...l'assumpte del timbaler del bruc, és patètic...una simple llegenda..."un nano de 17 anys provoca un despreniment en un punt en concret del bruc"...ni era carboner, ni res, nomès estava com a timbaler en "la cofradía de la Virgen de los Dolores" en el seu poble...desprès de la "seva intervenció" i encara mes tard, (NO ANYS) mes tard va morir de fan,----> DE FAM, poc temps desprès...Prou ideologies manipulades u invents de SUPER CATALANS...i buscar motius de discòrdia social i odis..que això no és l'Alemanya de 1934..ni tan sols el 1714....Amb la Globalització, no hi ha un futur de poble, ja que no manen el Governs, manen els MERCATS i el DEU denominat ECONOMIA, aquests si que SON L'ENEMIC...que ja fa pena el NAZIonalisme...som molts els que vivim a Catalunya,i no som ovelles...