La declaració de testimonis del cas MoiàFutur es torna a suspendre

La nova jutgessa de la causa considera deficient la instrucció anterior i abans de cridar els testimonis vol veure si imputa Josep Montràs i la societat municipal

| 17/04/2013 a les 15:30h
Especial: Fallida Ajuntament de Moià
Arxivat a: Economia i Empresa, crisi moià, moiàfutur, jutjat
Aquesta notícia es va publicar originalment el 17/04/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Rètol del Jutjat de Guàrdia de Manresa. Foto: Estefania Escolà 

La nova jutgessa titular del Jutjat de primera instància i instrucció número 3 de Manresa ha decidit tornar a suspendre la declaració de testimonis per la denúncia de l'Associació veïnal d'Afectats pel Deute de Moià (AADM) contra MoiàFutur, en considerar deficient la instrucció realitzada pel jutge titular anterior, i vol considerar si abans de donar veu als denunciants, a l'actual alcalde de Moià, Dionís Guiteras, i als responsables de les empreses que van fer obres per encàrrec de MoiàFutur, Anco, Renai, Teyco i Garrofé Roca; ha d'imputar l'exalcalde Josep Montràs i la societat municipal com a ens jurídic.
 
Cal recordar que el passat 30 de gener el jutge anterior ja havia decidit suspendre la declaració dels testimonis al no haver citat Montràs i produir-se una situació "d'indefensió" de l'exalcalde de Moià. Aquest dimecres al matí, tot i que l'exalcalde estava present a la sala, la nova titular ha suspès les declaracions ja que vol valorar si Josep Montràs ha de declarar com a testimoni o com a imputat.
 
El setembre de l'any passat la recent creada Associació veïnal d'afectats pel deute de Moià, va posar en coneixement del jutjat de Manresa tot un seguit de presumptes irregularitats detectades a la societat municipal MoiàFutur, SA en exercicis anteriors relacionades amb la construcció de l'aparcament del CAP i les gestions amb la caserna de la Guàrdia Civil del poble. A banda, també va lliurar la poca documentació que tenien sobre adjudicacions d'obres urbanístiques sospitoses del consistori, també durant legislatures passades. El jutge va estimar ràpidament obrir diligències prèvies. 

COMENTARIS

Incompetents
josep, 17/04/2013 a les 15:55
+3
-5
Hi ha dues incompetencias flagrants, la dels protagonistas que escriuen ells les noticias capgirantlas, i la dels avogats dels querellans, que sembla que es riguin a la seva cara amb lo malament que fan les cosas.
juas,juas
quina pena
Anònim, 17/04/2013 a les 16:50
+8
-2
Quina pena de poble ens han deixat els de CiU-Moià No queda res de res d´una gran Vila d´economia sanejada que sempre havia sigut.
Qué queda ? res de res, només deutes, pro per qué ?? qué han fet els de CiU ? no es pot veure res de res, per tant tots els ingressos que han tingut al llarg de tants i tants anys i els deutes que ens han deixat, on han annat a parar els calès, qui s´hen ha beneficiat ?? per descomptat el poble NO. Tota aquesta malversació de fons per qué o per quí ha servit ???
CiU-MOIÀ ja sería hora que us expliquèssiu perqué no es pot entendre res de res del perqué us ho heu pulit tot ??? (El poble pencant i vosaltres ostres, que devien ser d´or) i perqué tantes generacions tindàn de pagar els deutes d´uns ineptes administradors de MOIÀ, QUE ES DIUEN DE ciU i encara et perdonarien la vida... NO TENIU NOM !!!
te nasos
Anònim, 17/04/2013 a les 17:05
+10
-1
ens foten els cales als moianesos,es reclama i a sobre sortim perden....
i mentres tant montras,Forcada i cia tan panxos....es inclreible...........
al te nasos
Anònim, 17/04/2013 a les 18:17
+6
-1
Sí i veus als antics regidors i governants del poble i els que des del darrera tiraven dels fils (CiU Moià) d´amagatotis encara enfotèn-se del personal i amb la barra i morro que tenen els d´aquest partit CiU-Moià encara passejant pel poble, sense ni una mica de vergonya d´haver futut a Moià a la ruïna...
Almenys podrien explicar a les butxaques on han futut tots els calés ja que el poble per seguir pagant tindria que saber el pq i per quí paga... NO TENIU NOM
No cal
Anònim, 17/04/2013 a les 23:36
+0
-4
no cal fer sempre els matexos comentaris a totes les noticies que surten. Podrieu variar una mica. Jo encara no he entés de que va tot el tema d'aquesta assossiacio, no s'ha investigat ja aixó?
TENS RAO NO CAL
Anònim, 18/04/2013 a les 12:07
+0
-0
No hi ha res mes qUE AQUEST COLLONS DE POBLE DEU VOS GUARD HAGUESSIN DE PARLAR DE TOTS IGUAL QUE AQUEST,
Al te nassos
Anònim, 18/04/2013 a les 23:34
+0
-2
Dius que el Montràs i Forcada campen ben tranquils per Moià, doncs igual que ho han fet sempre!
Però ara es pot veure lo inconscients que són, almenys ara han hagut d'avalar una pila de calers (per la feina del tribunal de cuentas).
No diguis que van tan panxos, que amb la investigació del tribunal s'ha esquitxat "tot déu" del poble, culpables i no culpables, però això si que només ho podrà dictaminar un jutge!

Ah, i segons sembla han hagut d'avalar uns 5'5milions d'euros, que un cop acabat el procés tornaran a les arques municipals (si els consideren culpables es clar!)
M'agrada
Anònim, 18/04/2013 a les 23:44
+0
-2
M'agrada aquesta associació, investiguen el mateix que ha investigat el tribunal de comptes.....
Una pregunta: Tots aquests que us cagueu en el Montràs, i que dieu que passeja per Moià tant tranquil, què voleu que li passi (estan pendents del judici del tribunal de comptes, i de moment ja tenen embargats tots els seus béns, i no crec que els absolguin). El voleu veure penjat d'un pal? Li voleu fotre una pallissa? voleu que no surti de casa? De moment ja té la vergonya pública d'estar imputat, pendent de judici, sense un duro....voleu la presó?
Al m´agrada
Anònim, 19/04/2013 a les 16:08
+2
-0
Amic moianès, no és que passeji el que dius, alies el més mal administrador d´el país i inepte com el major dels ineptes, pro sí que ni han un regitzell que al darrera seu hi han anat molt bé i que amparant-se amb les sigles del CiU-Moià, han futut entre tots el poble a la basura. No sóls hi ha un culpable, sino una llarga llista que només caldría que expliquèssin qué i com i perqué ens han futut els calés de Moià, no sembla que els hagin repartit a una ONG no...
Ja que parles de pallissa, potser molts també la tindrien que rebre, pro abans que tornin els calés que ens han futut.
Tots aquests de CIu mOIÀ HAN BEN DEMOSTRAT QUE DE VERGONYA, BEN POCA. Per tant com tots volien el que volia l´amo tots pringats i els que darrera tivaben els fils també, pro repeteixo, que paguin primer els deutes del poble.