Santpedor obre expedient a Jazztel per males praxis

Redacció
15 de març del 2013
Plaça de la Font de Santpedor.
Plaça de la Font de Santpedor. | AjSTP
Plaça de la Font de Santpedor. Foto: AjSTP

La Policia Local de Santpedor va rebre diverses queixes envers una activitats de venda a domicili, en la qual s'ofereix una millora dels contractes de subministrament de serveis bàsics d'una forma agressiva per part de la companyia telefònica Jazztel. Davant d'aquest allau de queixes de diferents veïns, la Policia Local s'ha procedit a inspeccionar aquesta activitat encabida en l'àmbit de consum, per tal de comprovar que la seva activitat s'ajustava a la normativa del Codi de Consum establerta a Catalunya. 
 
Inspeccionats els comercials i la documentació que presentaven als veïns s'han comprovat diverses irregularitats com ara que només es disposava d'un sol tipus de contracte i aquest estava en castellà exclusivament, per tant, incomplint la legislació lingüística.
 
També es va comprovar que el contracte que feien servir no complia el que estableix la normativa ja que en el document no hi figurava la informació en relació al dret al desistiment que té tot usuari que contracta serveis bàsics oferts a domicili. També les condicions generals dels serveis de telecomunicacions de Jazztel estaven en un mida de lletra d'un mil·límetre, resultant il·legible per a la major part de les persones, mentre que el que s'estipula legalment és un mida de lletra de com a mínim 1'5 mm per facilitar la comprensió de contracte.
 
Aquestes infraccions tipificades en el Codi de Consum català són lleus però poden arribar a una sancions de fins a 10.000 euros. En aquest sentit l'Ajuntament procedirà a obrir un expedient sancionador al respecte.

Cal recordar que l'Ajuntament de Santpedor ja va obrir un expedient a Iberdrola després de detectar l'agresivitat dels seus comercials en la venda per domicili, i també va fer el mateix amb tres oficines bancàries del poble que incomplien algunes normes de consum.
Arxivat a