22 polítics i tècnics de Moià tenen fins a dilluns per avalar 4,4 milions

La denúncia presentada per MAP-ERC al Tribunal de Cuentas a finals de 2009 acaba repercutint en 6 tècnics i 16 polítics, entre els que també hi ha regidors d'aquesta formació

| 06/03/2013 a les 23:30h
Especial: Fallida Ajuntament de Moià
Arxivat a: Economia i Empresa, moia futur, tribunal de cuentas, crisi moià
Aquesta notícia es va publicar originalment el 06/03/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'antiga caserna de la Guàrdia Civil de Moià és un dels punts calents. Foto: CIC Moià

La Fiscalia General de l'Estat, a instàncies de l'expedient que la Sindicatura de Comptes ha traslladat al Tribunal de Cuentas, ha decidit iniciar el tràmit judicial per depurar les responsabilitats de diversos presumptes delictes comptables a l'Ajuntament de Moià i a la societat MoiàFutur entre 2005 i 2009. La denúncia que MAP-ERC va presentar a finals de 2009 sobre aquests quatre exercicis del consistori i la societat municipal, determina que 22 persones presumptament implicades en aquests exercicis hauran de fer front a l'aval o pagament de 4,4 milions d'euros més altres conceptes encara pendents de valoració.
 
De fet, l'inici del tràmit per part de la Fiscalia donava 10 dies, fins el proper dilluns, 10 de març, per a què les 22 persones implicades facin l'ingrés de la quantitat que els pertoca sota avís d'embargament que ja s'aplicaria a partir d'aquest dies en propietats i salaris, segons ha pogut saber Manresainfo.cat de persones properes als afectats. Aquest ingrés o aval quedarà pendent d'execució final a la resolució de tot el procés judicial i serveix per garantir la disponibilitat econòmica un cop el jutge dicti sentència.
 
Entre les 22 persones que hauran d'abonar alguna quantitat hi ha 4 tècnics, el secretari, l'interventor i 16 regidors de les passades dues legislatures de CiU, PSC i MAP-ERC, per bé que que cadascú d'ells ha de respondre de les quantitats que el Tribunal de Cuentas els considera responsables.
 
El fet que com a presumptes responsables de delicte comptable també hi hagi regidors que en les darreres legislaturen eren a l'oposició respon a que la responsabilitat política en cada una de les decisions analitzades per la Sindicatura de Comptes depenia que haguessin votat favorablement en el ple que aprovava el dictamen o proposició.
 
Cal tenir en compte que l'informe realitzat per la Sindicatura de Comptes a instància del Tribunal de Cuentas ha analitzat la totalitat d'accions realitzades durant quatre exercicis i tot i que els casos més grossos són els relacionats amb la gestió de MoiàFutur amb la caserna de la Guàrdia Civil i el CAP, també existeixen altres capítols que l'informe considera delictius, com la subvenció al CE Moià per a la gespa artificial o els vestidors del camp de futbol, o decisions menys importants quant a responsabilitat econòmica i que han acabat afectant a regidors de l'oposició.

Última hora: Guiteras vol que el procés iniciat pel Tribunal de Comptes sigui ràpid

COMENTARIS

Quina pringada...
Anònim, 07/03/2013 a les 00:24
+10
-2
Els noms els teniu?
Uf!
Anònim, 07/03/2013 a les 06:30
+8
-1
Han de respondra amb els seus bens abans del judici?
Algu estara traien foc pel quexals. Quan es fara el judici?
TOTS!!!!!!
Anònim, 07/03/2013 a les 06:51
+11
-6
Tots a la garxola!!!!!
Moià Deute
Anònim, 07/03/2013 a les 07:35
+9
-2
Si voleu els noms, pregunte-ho als membres de Moià Deute, que son els que parlen amb els diaris.
Trist
Artesenc, 07/03/2013 a les 07:54
+13
-2
Llàstima que accions com aquesta no es facin a tots el pobles petits, ja que s'ha de tenir un parell d'ous, però Artés té alguna obra de gran envergadura de fa uns anys amb molta pudor...
fem net!
Anònim, 07/03/2013 a les 08:07
+12
-1
Potser ja ni ha prou de tanta impunitat amb els polítics, el fotut serà que es demanin responsabilitats des-de fora.
Anem bé.
Xusep, 07/03/2013 a les 08:49
+21
-2
Ja era hora de que comencem a posar les coses al seu lloc. D'aquesta manera els regidors tindran més cura amb els diners dels ciutadans, amb els seus que facin el que vulguin.
justicia injusta?
Anònim, 07/03/2013 a les 09:00
+12
-3
Lo que mes sorpren del cas, és que el que va posar la denuncia sigui un dels imputats!
per l´artesenc
Anònim, 07/03/2013 a les 09:02
+9
-2
A Artés, tindreu alguna cosa pudenta, ara com Moià ho dubto. Te totes maneres, alguna cosa teniu encara que es degui, en canvi moià res té, impostos els més alts d´espanya i no s´ha fet res de res ni queda res...
10000 euros
Anònim, 07/03/2013 a les 09:03
+7
-3
Als de Moiadeute: encara demaneu els 10000euros per investigar aquests casos?
DECLARACIÓ UNILATERAL D'INDEPENDÈNCIA!
SÓC DE TREMP, 07/03/2013 a les 09:23
+4
-13
DECLARACIÓ UNILATERAL D'INDEPENDÈNCIA PER NO MÉS ENLLÀ DE SANT JOAN D'ENGUANY, DIADA DELS PAÏSOS CATALANS!

PER LA REPÚBLICA CATALANA! ||*||
Llàstima
Jordi Garriga (Navàs), 07/03/2013 a les 09:53
+13
-2
Llàstima que la societat civil estigui en general encara avui en dia més abocada al futbol que a salvaguardar el interessos més immediats (...) o el que hauria de ser els interessos més immediats: com es gestiona el resultat del cobrament d'impostos.
Llàstima de la pervivència encara d'aquest fals corporativisme institucional que fa mirar cap a una altra banda, que fa posar la bena als ulls, davant una manifesta malifeta del veí regidor.
Prescripció?
Anònim, 07/03/2013 a les 09:58
+4
-11
Si ho he entès be, un dels punts "calents" és Moià Futur, el mateix punt que Moiàdeute deia que prescrivia el novembre de l'anya passat. I per això demanaven diners a l'ajuntament i particulars per evitar la prescripció. O els advocats que han contractat, que ho havien de saber, son uns inutils, o Moiadeute un vividors. Menys mal que l'ajuntament no es va gastar els nostres diners en contentar aquesta colla de resentits. Encara els demandarien ells mateixos....
Justos per pecadors
Cotó Fluix, 07/03/2013 a les 10:04
+40
-8
Fer neteja és bo. Compte però que no paguin justos per pecadors.
Molta, moltíssima gent s'apunta a una llista per què coneix algú que l'engresca per col·laborar en tal o qual cosa a l'ajuntament, amb tota la bona fe del mon.
Aquest senyor, comença a fer coses que li agraden ple d'il·lusió i assiteix a un Ple; surt a votació una operació de crèdit, un canvi de qualificació d'uns terrenys o qualsevol altre acció que no son de la seva àrea i que com la majoria de mortals, no hi enten res, i com que està a la confiança, de l'alcalde ( que es coneixen de tota la vida ) o del secretari que no hi posa pegues i ell ha vingut per treballar per organitzar festes, o esports, o cultura, o el que sigui; hi vota a favor. Passa el temps, resulta que s'entera que hi ha un deute de tres parells de dallonses i diu " ep, això no ho sabia" i plega. Passa el temps i algú fa una denúncia i resulta que com que aquell senyor va votar afirmativament en un Ple una acció dubtosa; va i surt imputat.
Ara ha d'avalar per unes coses que ni sabia que existien. Ha de gastar-se uns diners que segurament li son necessaris per altres coses... pot ser se'n sortira sense càrrecs però de moment, és tractat com un corrupte i com un delinquent. Sencillament ho trobo lamentable. Això no farà més que dessuadir a bona gent per entar a treballar per la comunitat.
Creieu-me que la immensa majoria de la gent que està als ajuntaments, hi ha entrat seguint aquest clixés. Per això imputar, d'aquesta manera, ho trobo injust i en un poble petit, més; és demolidor per a qui s'hi trobi.
Bé, també podeu dir que per què s'hi posava. Si, també es pot dir.
Però reitero, em sembla injust. Crec que s'ha de començar per dalt i, si cal anar baixant.
QUE FOOORT!!!!
Anònim, 07/03/2013 a les 10:33
+9
-3
Uf, com acabarà tot plegat? pot ser que paguin justos per pecadors? retornaran els diners a l'Ajuntament o se'ls quedarà EL tribunal de cuentas? NOMÉS FALTARIA. POBLE ENDEUTAT, FAMILIES ENDEUTADES, POTSER ALGÚ A LA PRESÓ I EL DEUTE CONTINUA, CONTINUA... COM UN MAL SON.
Al cotó fluix
Anònim, 07/03/2013 a les 11:10
+23
-7
Estic molt d'acord amb el teu comentari. Hi afegiria un tema molt important que tu has comentat, el SECRETARI.
El secretari és la persona que posa l'estat espanyol per controlar i donar fe que els temes que es debaten al ple s'ajusten a llei.
Com a regidor tu has de confiar que el que sap de lleis no deixarà passar un tema al Ple que sigui ilegal.
El tema passa, amb connivència amb l'alcalde, i tu, regidor, votes d'acord amb si s'ajusta al teu sentiment "polític" de destinar els diners al camp de futbol o a l'escola de música.
Hi ha denúncia, i va i pringas!
A sobre t'has d'aguantar com et diuen chorisso, lladre i altres.
Pel poble ja diuen que el Montràs no té res al seu nom, i per tant els de la seva llista els tocarà pagar la seva part.
Cornuts i pagar el beure!
Que cada palo aguante su vela
Anònim, 07/03/2013 a les 12:22
+15
-20
Toda persona que se mete de concejal, sabe donde se mete, y no para dedicar horas al pueblo, sino para medrar i para lo que caiga, por amistad o amiguísimo o lo que sea, en todo caso ahora no pueden esconder la cabeza bajo su ala. Si tan honrados se creían porque en los plenos solo votaban a lo que decía el jefe? Porqué no se desmarcaban? Y hacían lo que su conciencia les dictaba? Si no fue así es que ya les iba bien el endeutamiento de todo el pueblo y la miseria de los habitantes que no les afectaba. Conclusión otra vez sabrán que
Administraban el dinero del pueblo, no el de sus bolsillos.
Per baix també.
Jordi Garriga (Navàs), 07/03/2013 a les 12:52
+17
-3
Jo crec que no s'ha de començar per dalt...només.
A mi em sembla que ja (a l'any 2013) és inadmissible la cançoneta de que jo hi anava de bona fe i ara pagarem justos per pecadors.

Hem de tenir clar tots que qui accepta una responsabilitat; en aquests casos fer de regidor i aixecar la mà als Plens perquè el seu vot compti, ho fa amb totes les conseqüències.

Política és això; no és un joc.
Al Jordi Garriga i al palo
Manel Moià, 07/03/2013 a les 16:36
+4
-5
Al palo de la vela. Suposo que no has estat mai en cap àmbit de servei, perquè sinó no parlaries així.
H ha molta gent que troba de rebut dedicar una part del seu temps a la comunitat on viu, per fer-la millor per a tothom. En son un exemple les entitats, ampas etc. Els regidors acostumen a ser d'aquest tipus, per bé que sempre n'hi ha que només busquen el benefici propi, però d'aquests n'hi ha a tot arreu.

Jordi, no et conec, però suposo que estaràs d'acord amb mi que la majoria de gent que es presenta per fer de regidor, ho fa per ganes i de bona fe. No pots viure a un poble petit fent de regidor.
El regidor, com a paleta, fuster, mestra, arquitecta... no sap de lleis, i per aquest motiu ha de confiar en la persona que si en sap, i que té per funció vetllar que tot s'ajusti a dret.
Un cop fet això dependrà de l'orientació del regidor votar en un sentit o altre, però no estarà votant res ilegal.
Al del cotó fluix
Anònim, 07/03/2013 a les 17:14
+6
-10
La teva pallissa no val per res. Aquí no tenen que pagar justos per pecadors, de res, tots están en el barco que estaben i ja ho sabien, no nomes era per figurar, cobrar i beneficiar se de moltes prebendes... Si les decisions del ple les veien injustes, nomes Els hi calia votar en Contra del seu CAP de CiU i posar se al costat del poble, pro si per uns obscurs interesos res van dir, tots son culpables de la nefasta gestió i administració que ha futut a la ruina Moià, per tant, que paguin els pecadors que en aquest cas no ni han de justos... per un poble que heu deixat pringat per varíes generacions, i sino al vostre jefe tb li podeu demanar mes responsabilitats i no us caldrà avalar tant.
que paguin
Anònim, 07/03/2013 a les 18:45
+7
-5
que paguin de veritat, aquests i tots els altres que se amaguen, els implicats que diguin a qui i com han beneficiat,
res de no asumir responsabilitats, prou de xoricos,
prou de mirar cap un altre costat,
prou de mentides, silencis, vull saber on han gastat els diners passats i futurs
Per al·lusions
Jordi Garriga (Navàs), 07/03/2013 a les 18:54
+7
-2
Sr. Manel, des del moment en que la Justícia dictamina en contra i declara culpable una causa i un encausat, és que es va cometre quelcom d'il·legal; no hi ha volta de full.

Podem parlar de si es va cometre quelcom d'il·legal de bona o de mala fe, o de si la confiança que una dia es va dipositar en el cap de files del partit (...) a demés de a qui correspongués (Secretari Municipal, etc), després s'ha demostrat com a total immerescuda, però això són figues d'un altre paner.

La responsabilitat serà única o compartida, però la responsabilitat davant dels ciuadans és sempre del regidors que amb el seu vot autoritzen a tirar endavant una acció.
...o sinó, què significa tenir responsabilitat?
que pqguin
Anònim, 07/03/2013 a les 19:52
+6
-3
la ignorancia de la llei no excusa del seu compliment...


mira que bé, no lo sabia!!!!

però benefici per mi i els familiars i amiguets!!
això s`hi que en saben els manguis!!!
és molt fàcil destruir però no tant construir
Anònim, 07/03/2013 a les 22:37
+1
-10
Primer de tot voldria defensar la tasca dels/les regidors/es que desiteressadament destinen les seves hores personals a treballar pel seu poble amb l'únic objectiu de fer-lo un lloc millor per viure.

En segon lloc voldria aclarir que no és el mateix robar que gastar més recursos dels disponibles –eren temps de bonança, no de crisi com ara- I que no es van endeutar el govern Montilla a la Generalitat i el Zapatero a l’Estat? Només s'han trobat a faltar alguns documents en les diferents execucions, és a dir, que són problemes de forma. Moià, un poble que l'antic equip de govern va voler dotar d'unes infrastructures i d'uns serveis massa grans essent un poble petit. Ara bé, què haurien fet els pares i mares que volien dur els nens a la llar d'infants municipal si després de reclamar-la se'ls hagués dit, des de l'ajuntament, que no tenien cap obligació de donar aquest servei i que oferir-lo era massa car, i que de llar d'infants ja n'hi havia una a l'Escola Pia? Doncs bé, segurament demanar la dimissió de l'equip de govern. I què fan avui? Doncs queixar-se d'aquell equip de govern per haver-se endeutat. I què hauria passat si després de raclamar-la insistentment, l'ajuntament no hagués posat gespa al camp de futbol? Doncs que molts dels que avui critiquen l'endeutament de l'ajuntament i tracten de lladres l'antic equip de govern, no haurien pogut jugar a segona. I què fan avui? Doncs queixar-se d'aquell equip de govern per haver-se endeutat. I el mateix podríem dir dels altres equipaments.

I doncs què es pensava la gent de Moià, que els paletes, arquitectes...que treballaven construïnt els equipaments públics no volien cobrar a final de mes? Que el material de la construcció seria cedit gratuïtament? Alguns debeu estar pensant -i les subvencions, per què serveixen?. Teniu raó, però només cobreixen una part, i per tant la resta l'ha d'assumir l'ajuntament, com? Doncs endeutant-se. I si no s'endeuta, perd la subvenció i no hi ha llar d'infants municipal (com he dit abans, tot plegat és aplicable a la resta d'infrastuctures i serveis).

Els aparcaments de sota el CAP, massa pisos, però en aquell moment molta gent del centre de Moià en volia comprar un! A la caserna de la guàrdia civil, el projecte es veu que era poder disposar de pisos de protecció per als joves... No tot sembla dolent, oi?

És molt fàcil criticar des del bar, el sofà... però no tant treballar per tirar endavant un poble. Els regidors no tenen la obligació de conèixer-se totes les lleis, per això hi ha tècnics i secretaris, aquí sembla que es va fallar força. Sense el consell d’aquests qui voldria treballar pel seu poble i llavors, a qui adreçarien les seves queixes els vilatants? A qui explicarien els seus problemes amb les voreres, el soroll nocturn, la brutícia...? Qui prepararia la festa major?...

És molt fàcil demanar serveis però molt difícil aconseguir-los i és més, és impossible obtenir-los de franc.
d´acord totalment
Anònim, 07/03/2013 a les 22:59
+7
-2
Estic d´acord totalment amb l´expresat pel sr. de Navàs i pels que paguin també.
Qué s´havien cregut que estaven només per cobrar i viure bé votant el qué el jefe els hi deia ?, que apexuguin amb les seves responsabilitats, que per aixó hi eren i cobraven i...
Doncs si el deute del poble és de 25M€ que començin a estalviar... i a reduir-lo
resposta al és molt fàcil...
Anònim, 07/03/2013 a les 23:14
+9
-0
per favor, no o. fora de l´orinal ni prenguis tant espai a un comentari que no s´aguanta per enlloc. Simplement parles d´endeutar-se el poble de MOIÀ. Per llei si sou tant viu, tots el pobles només es poden endeutar fins un tant per cent, si Moià ho ha fet el doble o 3 vegades més està fora la Llei, per tant el poble no en té cap culpa, simplement els "grans" ineptes administradors,que paguin...
No hi ha cap llógica, si no hi han calés i si el poble no es pot endeutar més, no cal pagar ni subvencionar serveis que no tenim que tenir, en tot cas mirar prioritats pel poble.
Conclusió actual: no tenim res, sóls deutes, on han anat a parar els calés de tant endeutament ??? I quins serveis tenim o teniem ??? Bé amb l´IBI més alt d´Espanya, ningú sap que ni com ni on han anat a parar perqué el poble estigui tant endeutat. uN ESTARÀ ENDEUTAT PRO A CAnVI TINDRÀ UN BÉ O SERVEI, Moià no te res i com han desaparegut els calés que varies generacions tindràn que tornar ?, Gràcies polítics de bona fe, que si la teniu mala...
a l'anònim de les 22:37
Anònim, 07/03/2013 a les 23:34
+13
-0
Molt lloable el discurs en defensa de la gestió del Montràs.
Això seria vàlid si per exemple Moià tingués una piscina coberta i una pista d'atletisme com a Tona enlloc d'una piscina municipal que només obre 2 mesos a l'any en uns terrenys llogats i que es va haver de fer 2 cops.
Seria vàlid si s'hagués mantingut obert el Casal i tinguéssim un teatre com per exemple Navarcles.
Seria vàlid si l'alcalde enlloc de fer menús de ostres i xampany fés el menú del dia o si enlloc d'anar a Bulgària es quedés a revisar les obres que feia i que no costéssin més del què realment valien.
Moià no té més serveis que pobles similars, no ens vulguis enganyar, en canvi sí que té 10 vegades més deute que aquests pobles i paga molts més impostos.

Per tant no ens enganyis i admet que mala gestió n'hi va haver i molta i això sí que és malversació de diner públic.

Per acabar... algú sap d'algun poble de 5000 habitants que tingui un pàrquing subterrani de 200 places rendible? No n'hi ha cap i és per això que no es va acabar perquè era un projecte impossible d'amortitzar ni venent totes les places a 18.000 euros i per alguna misteriosa raó els senyors que tan defenses es van entossudir a tirar-lo endavant i enterrar allà el futur del poble i no serà que no se'ls va avisar...

Si mai ens en sortim enlloc d'un pàrquing hi hauríem de fer un museu dels horrors i dels records perquè això no es repeteixi.

Dit això, el què els està passant a tots aquests regidors és una injustícia molt gran no han comès cap delicte i no s'han pogut ni defensar, el què no entenc és com és que no es posen d'acord per anar a pel verdader culpable de la situació en la que es troben i fer-li assumir a ell sol tot el mal que ens ha fet.
A tots
8 de març, 08/03/2013 a les 08:15
+6
-0
Per els de CIU. És injustificable del tot la malversació de fons. Factures inflades, pressupostos que canvien d'un dia per l'altre sense justificació, i com s'ha dit un poble amb molts deutes i pocs serveis, si almenys deguessim però tinguéssim infraestructures al dia potser seria més comprensible. Però tot el contrari no tenim res de res, per tant els diners algú se'ls ha quedat.
Als del MAP els dic: us van colar molts gols, estaveu a la casa gran tots aquests anys i no veu detectar el desfalc econòmic, en tot cas quan ja estava fet, el problema de la visa era mínim comparat amb tot lo altre.
I per últim recordar una dita molt catalana que diu:
QUI REMENA LA MERDA LES MANS S'EMBRUTA
No si val a badar
Anònim, 08/03/2013 a les 08:37
+1
-6
El poble de Moià, entenen-lo com un tot, també és culpable, per haver permès,amb el seu vot,i amb la seva impassibilitat, que la mateixa formació política governes durant tants i tants anys.
Quin pais
Anònim, 08/03/2013 a les 09:04
+5
-3
aixó no es un estat que va cap a la independencia, aixó es un estat de corrupció al mes alt nivell, d´un furat negre inpresionan, aixi independencia no... naixeria corrupta aquesta independencia...
Tots el grups...
Anònim, 08/03/2013 a les 09:06
+3
-3
Tots el grups politics estan inplicats, mireu lladres catalans que roben al poble catala, i a mes de la catalunya profunda... pero on volen anar amb aquest panorama de catalans roban a catalans....
Per: Jordi Garriga (Navàs)
Anònim, 08/03/2013 a les 11:11
+1
-3
Hola Jordi,

Estic bastant d'acord amb les teves opinions però no entenc massa la teva gran implicació en aquesta notícia, tens alguna vinculació amb Moià?

Has treballat mai per Navàs en alguna associació o a l'Ajuntament ? que no et fan cas per Navàs ?

Fa la pinta que ho has vist sempre desde fora...

De bon rotllo ehhh
Per al·lusions
Jordi Garriga (Navàs), 08/03/2013 a les 15:10
+3
-0
El tema dolós que afecta els ciutadans de Moià no el conec prou de primera mà, però el tema dolós que afecta els ciutadans de Navàs, sí, i és força similar (...) si més no pel tarannà de quins en són els responsables.
Val a dir que a Navàs, no solament no ha demanat perdó mai ningú, sinó que en un Ple (consta en acta) es va arribar a afirmar que -si es tornessin a produir les mateixes circumstàncies tornaríem a actuar igual-
De resultes d'haver actuat com es va actuar, estem tot el poble hipotecat, pagant unes sentenciés condemnatòries per unes decisions que van prendre unes persones se suposava responsables plenament d'haver-les pres; i que continuen tant panxes pel carrer.
moià = espanya
Anònim, 09/03/2013 a les 09:19
+5
-1
Pensavem que només era a espanya on no dimitia ni deu malgrat la corrupció. Ara veiem que a Moià passa el mateix. Imputats que segueixen com a regidors. Alcalde Guiteras, membre de ERC que diu que no tolerarà la corrupció, a que espera per fotre fora els imputatas del seu ajuntament?. Ja tarden, entre tots..
sí senyor moià = espanya
Anònim, 09/03/2013 a les 10:45
+4
-0
Tens tota la raó, que fan en les seves poltrones tots els que presuntament estàn implicats amb la corrupció moianesa ?? Dimisió total dels presuntes implicats, fins que no s´aclareixi el seu grau d´imputació.
no dimiteixen ?
Anònim, 09/03/2013 a les 15:55
+3
-0
I els que queden de CiU encara no són ni capaços de dimitir ??. Doncs almenys, com que ells ho saben; qué ha finançat Moià que tant bé ha annat al partit CiU ??? On són els calés que MOIÀ TINDRÀ QUE PAGAR TANTS ANYS D´ENDEUTAMENT PER CULPA I GRÀCIA DELS AJUNTAMENTS DE CIU ???. CiU Moià o pinturet o el quí sigui qué heu finançat amb els calés del poble ??? perqué els heu futut tots fora ??, aquí no queden ni carrers asfaltats... sóls resta encara la prepotència d´aquests que any rera any han futut a un poble a la ruïna. Gràcies CiU !!!!! en el cul trobareu les engrunes...