MoiàFutur es presentarà a concurs de creditors

Després que els representants d'Entesa ho sol·licitessin a finals de 2011, en la junta general d'aquest dimecres, quan finalment es posava a votació, només un dels seus representants hi va votar a favor

| 07/02/2013 a les 10:00h
Especial: Fallida Ajuntament de Moià
Arxivat a: Economia i Empresa, concurs de creditors, moiàfutur
Aquesta notícia es va publicar originalment el 07/02/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Imatge d'arxiu de les obres al pàrquing del CAP de Moià. Foto: CIC Moià

La junta general de MoiàFutur ha decidit aquest dimecres al vespre presentar la societat municipal a concurs de creditors després de constatar que no pot fer front als 5.638.096,80 euros que té de deute. Aquesta decisió arriba després que el Consell d'Administració en fes l'aprovació provisional el passat dimarts, però no ha estat gens fàcil després que només un dels representants d'Entesa per Moià, Joan Navarro, hi votés a favor. Altres dos representants d'aquesta formació, Ramon Crespiera i Sara Verdaguer es van abstenir, Llorenç Fort no va votar per concurrància d'interessos i Francesc Torres no es va presentar a la junta.

Dels més de 5,6 milions d'euros, uns 3,6 milions corresponen a deutes amb el propi ajuntament de Moià, més d'1,4 milions es deuen a CatalunyaCaixa, entre capital i interessos de demora, i la resta són deutes a petits proveïdors. Per fer front a aquests deutes la societat MoiàFutur té com a principal actiu les tres plantes de l'aparcament de l'edifici del nou CAP, que quedaran pendents de valoració per part del jutge que instrueixi l'expedient.

Aquesta sol·licitud per presentar-se al concurs de creditors arriba després d'haver buscat les poques vies de refinançament existents i haver finalitzat la venda del CAP a la Generalitat de Catalunya a finals de gener, de manera que l'import del deute respecte dels darrers anys està força reduït. També cal tenir en compte que la urgència del debat i l'aprovació de la sol·licitud de concurs de creditors, a la que Entesa s'hi va oposar, ve donada per la demanda que va interposar CatalunyaCaixa contra el deute el desembre passat, que obligava a presentar recurs o a sol·licitar el concurs de creditors en un termini màxim de 2 mesos.

La sol·licitud de presentar-se a concurs de creditors per part de MoiàFutur va ser un dels primers fets de discòrdia entre AraMoià i Entesa per Moià poc després d'haver signat el pacte de govern unitari. En aquell temps, a final de 2011, van ser els representants d'Entesa els van deixar lliures les dues places que els corresponien al Consell d'Administració de MoiàFutur per desavinences amb els altres representants a l'hora d'entrar en concurs de creditors. Entenien que calia sol·licitar-ho ràpidament, i Aramoià i CiU van creure que abans calia buscar fórmules de refinançament, vendre el màxim d'actius de la societat, i sobretot traspassar l'edifici del CAP a la Generalitat. Un any i mig després, s'han girat les tornes i han estat els representants d'Aramoià i CiU els que han votat a favor del concurs de creditors i els d'Entesa els que no –a excepció de Joan Navarro.

Després de l'aprovació, la sol·licitud per acollir-se al concurs de creditors es realitzarà, segurament, divendres.

COMENTARIS

Em falten dades
Anònim, 07/02/2013 a les 11:17
+7
-2
Un cop més la notícia és incompleta.
Per fer-me una idea exacta del què ha passat em cal saber els motius pels quals hi ha regidors d'entesa que s'han abstingut.
Tambe voldria saber els motius de la urgencia per fer el concurs ara amb només 24 hores de marge quan ja fa més d'un any que una auditoria externa va determinar que l'empresa era insolvent.

Em costa creure que sigui per portar la contraria i prou.

Per tant primer completeu la notícia sisplau.

S'exposen uns fets i no es dóna cap motiu per cap dels costats i estic segur que al ple tothom va exposar els seus motius per justificar el seu vot.

Ho dic perquè ja estem acostumats a que les notícies incompletes sobre moià generin debats i discussions que només serveixen per desgastar-nos i barallar-nos i això ja cansa no?
Urgència?
Anònim, 07/02/2013 a les 12:06
+3
-9
Benvolgut company. La notícia ho diu però potser no és massa clara en aquest aspecte: Fa un any no era recomanable el concurs de creditors perquè el CAP no s'havia traspassat a la Generalitat i si s'hagués fet en aquell moment, el deute seria més gran perquè no haurien entrat els diners d'aquest traspàs, i a banda, i gairebé més important, l'obertura del CAP s'hagués demorat in secula seculorum (al menys fins a després de la resolució del concurs.

I una altra cosa important de concepte: ahir no es va reunir el ple de l'ajuntament sinó la junta general de MoiàFutur. A veure si comencem a madurar i a saber diferenciar el debat polític del debat tècnic.
2013
Anònim, 07/02/2013 a les 12:27
+2
-1
Disculpa la ignorància però no tots som professionals del tema.
Intentaré madurar. Així doncs no era un ple? Però algun motiu es debia donar no?

D'altra banda no s'hauria pogut obrir el cap i acte seguit fer el concurs? No hauriem guanyat un any?

De nou, disculpa la ignorància.
Justificació del vot
Ramon Crespiera, 07/02/2013 a les 12:50
+16
-3
Davant el contingut d’aquesta informació he de fer algunes precisions i aclariments sobre aquest tema.

El Concurs de Creditors va ser demanat inicialment el juny del 2009 pel grup municipal MAP-ERC, petició que es va reiterar en les successives Juntes Generals fins el 31 de juliol del 2010 en que es va celebrar una sessió a petició de MAP-ERC i PSC per sol•licitar-la formalment, cosa que no va prosperar per la oposició de la majoria absoluta de CiU.

En iniciar la nota etapa del govern d'unitat,es va fer l'auditoria de la societat i immediatament en la primera sessió del Consell d'Administració (setembre 2011) es va acordar per unanimitat (AraMoià, Entesa i CiU)fer un pre-concurs de creditors. Enno executar-se, des d'Entesa vam instar l'alcalde i president de Moiafutur al compliment d'aquest acord i, en no aconseguir-ho, el 23 de gener de 2012,els dos representants del nostre grup vam dimitir com a consellers de la societat (podeu consultar la pàgina 7/14 de l’acta del ple del 2 de febrer de 2012

).

Malgrat que ha transcorregut un any des de les nostres dimissions, en data d’ahir en Joan M. Navarro i jo, continuàvem figurant al Registre Mercantil com a conseller de la societat, fet que vaig fer constar a la Junta General, exigint que abans de començar el procés concursal, s’esmeni aquesta situació i quedi constància als registres públics de la data en la qual vam deixar de ser consellers.

Ara, amb urgència, ahir al matí se'ns convoca a una Ple - Junta General pel mateix dia, sense temps per analitzar les dades econòmiques i la memòria de la societat. Entenc que tot aquest procediment és responsabilitat de l'alcalde i de l'equip de govern i, per tant, amb l'acord de CiU tenien majoria absoluta per tirar-lo endavant. Després de ser sotmesos per part de l’alcaldia i de CiU a una forta pressió per votar favorablement l’acord, entenc que moralment no tenia cap obligació de secundar, amb dubtes i urgència, l'inici d'un procés que s'havia d'haver fet fa tres anys i mig.
Aclarit el sentit del meu vot, no faré cap altra intervenció ni mantindré cap polèmica pública sobre aquest tema.
Més aclariments
Ramon Crespiera, 07/02/2013 a les 13:15
+7
-4
Malgrat que he dit que no faria més intervencions, vull fer un aclariment a l'anònim (Urgència de les 12.06).

El CAP es podia obrir perquè precisament aquesta obra s'havia pactat de continuar, el març del 2010, amb un document notarial que feia cessió dels drets de cobrament de l'ajuntament davant la Generalitat a favor de l'empresa constructora.

Ës amb aquest acord que la constructora, després de fer-ne cessió a una entitat bancària, va obtenir finançament per acabar-la i, per tant, la seva finalització no estava afectada pel possible Concurs de Creditors.

Com deia en el comentari anterior, l'acord del setembre del 2011 d'instar el pre-concurs de creditors es va prendre per unanimitat i el nostre grup únicament exigia a l'alcalde el seu compliment.

La reunió d'ahir era del Ple de l'ajuntament que actuava en funcions de Junta General Extraordinària de la societat, d'acord amb el que preveu l'article 8 del seus estatuts.

Per evitar confusions et transcric literalment que diu aquest article:

" El Ple de l'ajuntament ha d'exercir de la forma que determina la legislació de Règim Local, les funcions de la Junta General de la societat, amb les atribucions que la Llei de Societats Anònimes vigent i aquests Estatuts atribueixen a aquest òrgan social.
La Junta General és presidida per l'Alcalde o per qui legalment el substitueixi. Actua com a secretari qui ho sigui de la corporació municipal."
Informació pública
Moianesa, 07/02/2013 a les 14:09
+5
-1
Demanaria que tota aquesta informació es fes pública a la web de l'Ajuntament de Moià.
La veritat és que n'hi ha un tip de mitges veritats, insinuacions i poca transparència.
No creieu que Moià ja en teu prou amb la càrrega del deute perquè ara els politics vagin de "guais" ?
Ho he entès bé?
Anònim, 07/02/2013 a les 18:19
+4
-7

Segons la informació que dóna en Ramon Crespiera, que encara fóssiu consellers de Moià futur devia ser una irregularitat, i està bé que si havieu dimitit no hi figuréssiu com a tal.

També suposo que hi ha alguna raó per la qual s'hagi d'aprovar ara amb caràcter d'urgència, suposo que ja l'explicaran.

Ara bé segons el que dius (resumit i en altres paraules): ....com que entre Aramoià i CIU ja tenien majoria per aprovar-ho moralment no calia que hi votés a favor....!!!!!

Quins arguments més pobres no!!!! Una cosa que fa tres anys que demanàveu, i ara quan finalment es fa hi votes en contra perquè es va fer en caràcter d'urgència!!!! Encara diria més, si has estat demanant una cosa durant 3 anys i mig, el dia que s'aprova (encara que puguis criticar la forma en què es fa) "moralment" hi hauries de votar a favor.




resposta
Anònim, 07/02/2013 a les 19:33
+3
-1
doncs crec que no ho has estès bé...
Ho has entès bè?
Anònim, 07/02/2013 a les 19:50
+8
-0
Jo he entès que el Ramon s'ha abstingut perquè votar a favor d'un concurs de creditors que adjunta una memòria d'activitats i resultats econòmics que no ha tingut temps d'estudiar per ell és una irresponsabilitat.
A mi no em sembla un argument tant fluix.
Quan votes has de saber què estàs votant i si creus que no n'estàs segur millor abstenir-se.
en contra?
Ex, 08/02/2013 a les 09:26
+5
-1
Jo he entès que el vot va ser d'abstenció, no en contra. La diferència penso que és important. Des de la meva ignorància, interpreto que es deixa via lliure perquè el procés s'inicii; no es posa pals a la roda, com sovint s'acusa a Entesa. Si la gent que ha votat a favor ha entès (perquè deu tenir tota la informació que altres no tenen) i te clar el que ha votat, doncs endavant.
El vot es lliure (encara i per sort!!).
De totes maneres penso que en tot l'afer municipal s'ha creat, des de l'etapa electoral, una competitivitat, una pica baralla, un "acoso i derribo" que només fa mal i despista dels veritables problemes i de la feina que cal fer. Acaba sent més important el que diu, o fa o no fa l'oposició. Què trist, no?
a ex
Anònim, 08/02/2013 a les 11:41
+4
-7
No posar pals a les rodes, però tampoc mullar-se mai.
O dir una cosa i fer el contrari. Fer grans escarafalls públics sobre un tema i després com que no es fa a la nostra manera ara no ho voto.

Es va comentar que es podia fer la semana entrant, per si això havia d'ajudar a Entesa a posicionar el seu vot llargament compromès. si era per la urgència tenien l'opció d'una setmana més de temps i la van rebutjar.
ara si, ara no
Anònim, 08/02/2013 a les 12:58
+2
-2
EL resum de tot plegat, és que sembla que cadascu es busca el seu titular. QUan ahir el comentari del sr Crispiera en aquest diari, fa que avui surti al regió7 exactament el que va dir aquí (potser va fer un cortar-pegar).

CRec que els d`aramoià haurien de fer-se un mitjà afí per poder expresar totes les seves opinions, ja que sembla que la opinió del grup de l`oposició té més pes que la notícia en si (que ja va sortir ahir).

EStic d`acord amb el comentari 'd`en contra?' ' tot plegat fa una mica de riure, a la gent normal de moià em sembla que se li en fot un 'culló', perdoneu la paraula, què és el que s'ha aprovat, ni quan ni perquè, sinó que veuen que s`ha aprovat una cosa que tots els grups volien, i ni si uns s`han abstingut, votat a favor, no han pogut votar, no hi eren......

A a ex
Anònim, 08/02/2013 a les 14:03
+2
-1
Crec que dir el què penses és mullar-te.
En tot cas els que no es mullen són els que segueixen al rei sense piular no fós cas que s'ofenguès.

Pel que fa als mitjans afins...
Demana a manresainfo qui li va dictar la notícia d'ahir i si va fer l'esforç de contrastar-la. Ja que es va publicar 12 hores després d'un ple que no crec que hi anés massa gent perque es va convocar al mateix dimecres al matí.

Com a mínim el regió7 ha contrastat la notícia i ha parlat amb totes les parts. I és lògic que la versió del ramon publicada aquí coincideixi amb la del regió7. Si li demanen el motiu del seu vot l'explica i ja està.

Per altra banda. No estem fots molta pena amb aquestes baralles?
Dictar
Anònim, 08/02/2013 a les 14:20
+2
-1
Doncs si la informació a Regió7 va sortir a l'edició de dijous i el ple de Moià Futur va començar dimecres a les 9 de la nit i no hi va anar ningú d'aquest diari, i un diari de paper requereix fer la redacció, maquetar-la, treure les primeres proves, enviar-ho a la rotativa i distribuir-lo als quioscos... Tenint en compte que la reunió va finalitzar més tard de les 11 i a aquella hora la rotativa de Regió7 està a punt d'engegar... no sé pas qui li va dictar també la notícia a Regió7...

Encara es veu més clar tenint en compte que a la notícia de Regió7 de dijous no es diu el sentit de vot dels diferents partits... O sigui que la tenien amanida fins i tot abans de celebrar-se la reunió...

Molt seriós tot plegat, tant de qui la va dictar, com del diari de tirar una notícia a rotativa abans que s'hagi produit (Només se m'acudeix pensar que hagués passat si no s'hagués aprovat el concurs de creditors. Haguessin quedat tots retratats)
anonims
Anònim, 08/02/2013 a les 14:47
+0
-0
ANONIMS,UF!!!!!!!!!!A PASTÀ FANG.JO TAMBÈ.
A dictar
Anònim, 08/02/2013 a les 17:05
+3
-0
Fixa't-hi bé.
La notícia de dijous al r7 informa del ple i no diu res més.
Ès a la versió d'avui divendres on apareixen les valoracions i opinions de les diferents parts.

La primícia amb una versió molt interessada del que va passar la va donar manresainfo dijous a primera hora. No cal ser gaire espavilat per endevinar qui va informar i dictar aquesta notícia i quina intenció tenia.

Per tant això de mitjans afins per qui ho dieu?

Vinga ja n'hi ha prou de fer el burro tots plegats.
som uns matats!
Anònim, 08/02/2013 a les 20:17
+5
-1
Ho veieu la pena que fem entre tots, és ben bé que tenim poca feina uns i altres.
Que si la notícia diu això, que diu allò, a algú li estranya que no durés el govern d'unitat.

Je je, som una colla de matats (i jo m'hi incloc), ens agrada la xafarderia, criticar l'un perquè ha dit o fet això, criticar l'altre perquè no ho ha fet....