El Consorci Viari del Bages torna de Madrid amb les engrunes

El Consorci Viari del Bages s'ha reunit amb el director general de Ferrocarriles i només n'ha tret millores per a les estacions i inversions puntuals de poca quantitat. El tren continuarà tardant el mateix que fa 90 anys per arribar a Barcelona

Pere Fontanals
10 de gener del 2013
Un tren espera a l'estació.
Un tren espera a l'estació. | Adrià Costa
Un tren espera a l'estació. Foto: Adrià Costa

Engrunes i poca cosa més. Això és el que ha aconseguit la delegació bagenca del Consorci Viari que aquest dijous s'ha desplaçat en AVE des de Lleida fins a Madrid (fins a Lleida hi ha anat per carretera) a traslladar-li al director general de Ferrocarriles del govern espanyol, Manuel Niño, les peticions del Bages per a la línia 4 de Rodalies.

Niño no ha estat pel que tocava i s'ha limitat a incloure l'estació de Manresa en el Pla de Millora de Seguretat i d'Accessibilitat a les estacions de la xarxa i a comprometre's a reobrir l'estació de Sant Vicenç de Castellet, que està tancada per problemes en la concessió del servei de bar.

Respecte a la construcció del túnel de Montcada que hauria d'eliminar el colze més important de tot el trajecte Manresa – Barcelona i que està inclòs dins del Pla de Rodalies 2008-2015, el director general de Ferrocarriles ha transmès als membres del Consorci Viari que una inversió de 150 milions d'euros no és possible ni a curt ni a mitjà termini; com a molt, Fomento farà l'estudi informatiu d'aquest túnel.

Manuel Niño sí que ha dit que es farien inversions puntuals de cara al pressupost de 2014 com la millora d'alguns revolts, les aturades a les estacions i els paràmetres de velocitat. Aquestes millores vindrien a suposar una reducció de 5 minuts en el trajecte actual i una inversió de 5 milions d'euros. Vaja, el tren continuarà tardant el mateix que fa 90 anys per arribar a Barcelona.