Fiscalia no admet la denúncia d'irregularitats a Moià

L'informe adreçat a la Fiscalia Provincial de Barcelona contemplava desajustaments de més de 1,2 milions d'euros detectats en vuit obres realitzades al municipi entre 2002 i 2008, durant el govern de Montràs

| 16/12/2012 a les 18:40h
Especial: Fallida Ajuntament de Moià
Arxivat a: Política, obres, fiscalia provincial, crisi moià
Aquesta notícia es va publicar originalment el 16/12/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Carrer Sant Sebastià de Moià, una de les 8 obres denunciades. Foto: CIC Moià

La Fiscalia Provincial de Barcelona ha rebutjat finalment l'informe que el govern de Moià els va adreçar i que contemplava desajustaments de més de 1,2 milions d'euros detectats en vuit obres realitzades al municipi entre 2002 i 2008 durant el govern de Montràs, segons va avançar Ràdio Moià.

Els informes realitzats per un enginyer municipal i que l'Ajuntament va adreçar a la Fiscalia Provincial de Barcelona contemplaven irregularitats que van des de l'adjudicació d'obres sense licitació prèvia, l'adjudicació d'obres tenint pressupostos molt més baixos d'empreses constructores locals, el pagament de materials molt per sobre de la seva tarifació i factures inflades per sobre de l'obra contractada sense cap justificació. En total vuit obres realitzades per l'empresa ANCO en les que s'hi troba un diferencial de 1.222.000 euros entre l'adjudicació i el cost final.

Les obres incloses en aquests informes que estudia el Fiscal General són les del Forjat de la sala de plens, els lavabos del parc municipal, la teulada de Can Cristo, les obres del C/ Sant Sebastià, la Piscina Municipal, la urbanització de la carretera de Manresa, les obres del c/ Jacint Icard i les obres del c/ Verge de Montserrat.

La negativa de la Fiscalia a investigar aquests informes "que són claríssims", segons l'alcalde de Moià, ha sorprès Dionís Guiteras, que ha admès a Manresainfo.cat que no sap "què pensar". "L'única explicació que hi puc trobar és que l'informe és molt dens i molt tècnic i, potser, la Fiscalia es troba col·lapsada de feina i per això no l'ha admès", ha continuat l'alcalde. "Una altra explicació no me la plantejo, perquè l'informe és claríssim pel que fa a les irregularitats" de les adjudicacions d'obres del govern Montràs.

La notícia, que arriba la mateixa setmana en que s'ha concretat el trencament del govern d'unitat entre Aramoià, Entesa i CiU, ha agafat tothom amb el pas canviat. L'Ajuntament ha sol·licitat una reunió d'urgència amb la fiscal que porta el cas per a que li ampliï els arguments pels que no ha admès a tràmit un informe que assenyala unes actuacions tan greus.

COMENTARIS

Informeu-vos
Tuchis, 17/12/2012 a les 10:58
+24
-8
Com va dir Ràdio Moià i no ho dieu vosaltres a la notícia, és que la fiscalia retorna el document per "defectes de forma" i aquesta recomanar derivar-ho al Contenciòs Administratiu, ja que la Fiscalia només tracta temes penals. És a dir, l'errada recau en la redacció del document per part del govern de Moià! No culpeu a la Fiscalia! La pregunta capciosa és: Aquests defectes de forma han estat per mala praxis (i desconeixement) per part del govern de Moià o perquè això no tiri endavant???

Gràcies
Farsa
Anònim, 17/12/2012 a les 11:48
+14
-1
Todo esto forma parte de la farsa de la política, primeros son unos y después los otros, cuidado, entre ellos no se muerden.
fem les coses bé d'una vegada
Anònim, 17/12/2012 a les 12:43
+10
-5
En el mon hi han uns senyors anomenats abocats que com a bons professionals son de molta utilitat quant s'han de tractar assumptes relacionats amb la llei, per tant si no sabem de dret i volem portar coses davant la llei el mes adient es contractar uns bufet d'advocats, perquè si no podem fer el ridícul i quedar-nos cara de tonto.

Ciiiiiiiu ! ziiiiiu!
Anònima, 17/12/2012 a les 17:41
+4
-1
l'OMBRA DE CONVERGÈNCIA I UNIÓ ÉS ALLARGADA I MÉS QUAN ES PODEN DESTAPAR FINANCIACIONS IRREGULARS. NO CAL QUE CULPEU AL GOVERN DE MOIÀ, HEU D'ANAR A MÉS ALTES ESFERES, LES MATEIXES QUE PROTEGEIXEN A MILLET.
Tranquils que no és culpa del consistori actual. La Fiscalia ho podia haver dit des del primer moment que ella només accepta denuncies.
Paparres
Santi, 17/12/2012 a les 18:57
+4
-2
Sembla mentida la ignorància d'alguns on arriba i que totes les martingales d'aquests elements descapitalizadores quedin impunes. Esteu cecs o no voleu veure la veritat de l'assumpte d'aquests manipuladors que estan emparats pel Mas alt poder.
Ja ens val
Patús, 17/12/2012 a les 21:42
+6
-2
No donem sempre la culpa als altres.

No som el melic del món i segurament a CiU en aquests moments els importa ben poc Moià.

El presumpte alcalde malgastador és d’aquí.

L’alcalde presumptament inepte en temes judicials també és d’aquí.

No és culpa de la capital que no es vulgui saber el que va passar. és culpa nostra, només nostra!
malpensem tots?
Anònim, 18/12/2012 a les 12:31
+0
-1
A Tuchis,

Tal com bé dius, si es recomana que s'adreci al contenciós administratiu, vol dir que no hi troba irregularitats penals!

El que ens hauríem de fer mirar tots és el tipus de justícia que tenim.

Ah, i aquesta informes aportats a fiscalia els va dur l'ajuntament de Moià (Aramoià, entesa i ciu), o sigui que si algú té la culpa són els tres grups municipals, o no?
Associació
Anònim, 18/12/2012 a les 12:36
+1
-1
L'associació d'afectats pel deute municipal de moià també ha dut un informe al fiscal (un dels informes que ja està investigant el tribunal de cuentas, pagant 2000 i pico euros), i ha estat admès a tràmit.......quina coincidència, igual que l'informe que va dur l'ajuntament a fiscalia (també estava admès a tràmit), esperem que no acabi igual que aquest últim....

Quin sistema tant just que tenim!
Manipulacions
Un altre moianès, 18/12/2012 a les 14:35
+4
-3
Tan fàcil com és explicar les coses de manera senzilla i clara, però hi ha algú que es dedica a manipular les informacions. " manipula que alguna cosa en queda..."

Com bé deia Tuchis, la documentació que va portar l'equip de govern a Fiscalia no ha estat admesa a tràmit. No dubto del contingut de la denúncia, però pel que sembla demanava que s'investiguessin presumptes irregularitats administratives i la funció de la Fiscalia consisteix en investigar possibles responsabilitats penals.

En aquest mateix informatiu, el mes de setembre es deia que havia estat admesa a tràmit i sembla que aquest va ser l'argument que va utilitzar l'alcalde en el ple en què es va desdir de la tramitació a través d'un gabinet d'advocats que havia d'haver començat a treballar dos mesos abans.

Sense prejutjar que farà la justícia, sé positivament que la denúncia presentada per l'associació moianesa, sí que ha estat admesa a tràmit per un jutjat d'instrucció de Manresa que ja està començant la investigació.
Ester
Anònim, 18/12/2012 a les 18:29
+3
-5
Pel Manipulacions
Dius que no es manipuli, i tu també manipules. A Manresa s'ha admès A TRÀMIT la denúncia presentada per la associació moianesa. I aquest "està començant".....però encara no ha començat a investigar, tot just s'ha pagat per entrar a tràmit la denúncia, i ara miraran si hi ha indicis de delicte.....igual que la que va presentar el consistori de Moià.

Tot plegat PATÈTIC, això sembla una cursa per veure qui pot imputar abans el Montràs, qui presenta més denúncies, i al final qui es penjarà més medalles, PATÈTIC!

A més encara hi ha la Sindicatura de comptes i el Tribunal de Cuentas investigant!!! Qui es penjarà aquestes medalles quan arribin a alguna cosa?

PATÈTIC, Deixeu-vos d'hòsties i a treballar pel poble, que per algo us vam votar COLLONS!!!
incompetència o prepotència dels actuals
Anònim, 18/12/2012 a les 18:38
+2
-1
Sembla com si els actuals que no volien el gabinet d´advocats ja s´han sortit amb la seva...Quines estranyes històries li deuen haver promés els de CiU als que no van voler el gabinet baix cap concepte. Quina pudor far tot...
Els de CiU es veu que seguèixen allargant els tentacles pq el que ha fotut a la ruina el poble de Moià, per molts anys, s´en surti de rosites. Qué hi diu el pintoret i tots els afiliats ?? no són capaços d´explicar on i qué han finançat amb els calès que manquen a Moià ??? Si no ho saben ells, tindrien d´esbrinar-ho simplement per són corresponsables dels greus deutes.