Montràs, l'alcalde de tots

| 01/11/2012 a les 00:00h
Especial: Fallida Ajuntament de Moià
Arxivat a: Diari de campanya, crisi moià, anotació
Aquesta notícia es va publicar originalment el 01/11/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Pere Fontanals: Coincidint amb la Castanyada i les ànimes de Tots Sants, Moià ha tornat a la primera línia informativa pels desaigües del polígon del Pla Romaní i, sobretot, pels 1,2 milions d'euros de diferència entre l'adjudicació de vuit obres del poble a una mateixa empresa i el que finalment es va acabar pagant que ha publicat Manresainfo.cat aquest mateix dijous. Si això en qualsevol cas seria gravíssim, a Moià, un dels municipis més endeutats de Catalunya, encara és pitjor.

En aquestes obres, que es van adjudicar entre el 2002 i el 2008, en les darreres legislatures de l'infumable Montràs, s'hi van realitzar autèntiques barbaritats que, a l'espera del pronunciament de la Fiscalia Provincial de Barcelona, es retraten per elles mateixes i no calen massa estudis de dret per a què qualsevol en pugui treure un veredicte. Obres pressupostades per empreses constructores locals per 27.000 euros que s'adjudicaven a empreses foranes per 45.000 i que al final acabaven costant, sense cap modificació de projecte, 92.000 euros. Materials que a la factura de la constructora ANCO –curiosament la mateixa per les vuit obres investigades- costaven més del doble del què marcaven les tarifes del fabricant.

De tot plegat, però, el què sorprèn és amb la impunitat que actuava l'anterior alcalde i la falta d'explicacions que donava tenint en compte que a l'oposició s'hi trobaven alguns dels regidors que ara mateix es troben en el govern. És comprensible creure que en el seu moment els regidors de MAP, que era el principal grup de l'oposició, no sabessin res del l'adjudicació, construcció i finalització irregular del polígon del Pla Romaní? Com pot ser que el regidor Francesc Torres demanés en un Ple com és que es feien les obres del carrer Sant Sebastià sense que s'haguessin seguit els procediments perceptius i davant les evasives de l'alcalde es limités a deixar-ho estar sense denunciar-ho ni fer més preguntes en plens posteriors?

Sens dubte, l'alcalde Montràs serà el principal responsable d'allò que determini la Fiscalia Provincial de Barcelona i, independentment d'això, de la profunda crisi que viu actualment l'Ajuntament de Moià. Però durant 28 anys Montràs va desfilar per sobre d'una catifa vermella, amb l'oposició fent-li de claca darrera el cordill i el poble sense saber què li venia a sobre. Ningú no s'està tants anys al govern si no és que és molt bo o l'oposició molt feble i descuidada.

COMENTARIS

de tots ?
Anònim, 01/11/2012 a les 08:20
+5
-1
De tots els que hi anaven bé, la resta a pagar, sense saber qué...I els impostos elevats de per vida en un poble Mortper varies generacions; gràcies al Montràs, perqué de senyor res de res, com la misèria del poble i tant que criticava els governs de la dictadura...doncs els calaixos ben plens va trobar i qué ens ha deixat...DEUTES per seguir pagant
Oposicions
Jordi Garriga (Navàs), 01/11/2012 a les 11:04
+9
-2
Jo crec que un dels grans problemes que tenim en els nostres ajuntaments de províncies...i que com a l'anunci publicitari -patim en silenci- és el de les oposicions.
La feina principal dels grups de l'oposició hauria de passar per fiscalitzar plenament l'actuació del govern, i en termes generals no es fa; per despit, per mandra, o per interessos.

L'oposició acaba mirant cap a una altra banda, deixa que vagin caient els fulls del calendari a l'espera d'una bona i nova oportunitat en comicis electorals (?) presentant-se llavors com els que acaben d'arribar al planeta Terra.

Penso com vostè Fontanals, sense una bona oposició difícilment és possible un bon govern.
MAP-ERC
jpm, 01/11/2012 a les 11:45
+10
-13
A Pere Fontanals:No acabo d'entendre el significat del teu escrit ,ni el moment en que s'ha fet.Si pots, aprofundeix una mica en els teus raonaments,pero abans ,si-us-plau ,informat bè de totes les accions que varen dur a terma els regidors del MAP-ERC (es molt important donar el nom senser del grup),i sobretot ,veure quin marge de moviment tenien en un ajuntament en que, totes les votacions es guanyaven abans de fer-les.Diria que la informaciò al poble de Moià và ser suficient perque ens donesim conte que les coses no anaven prou bè.
Abans d escriure contra algu cal estar informat
Anònim, 01/11/2012 a les 16:06
+7
-10
Al Sr Pere Fontanals: crec q no en té ni idea d l època del feudalisme del Sr Montras, si alguna cosa feia l oposició en aquest cas el MAP ERC era informar als vilatants de les Barbaritats q estava fent el representant de CIU al nostre poble Sr Montras. Si ara l actual alcalde Dionís Guiteras pot fardar del seguiment d l investigació duta a terme pel Tribunal de Comptes és perquè el MAP ERC ho va posar en coneixement als organismes competents o sigui q el Sr Dionís ara no serà el nostre salvador sinó q si ho mirem des d una altre perspectiva Entesa és la q empeny cap a donar conèixer les possibles irregularitats q hi han dels antics governs d majoria absoluta del Sr Montras, només cal veure el ple del mes de juliol en que es va aprovar contractar un gabinet d advocats perquè assessores amb aquests temes i va ser el grup liderat per l actual alcalde Dionís G qui en el passat ple el deixà sense efecte per seguir amb la seva via de fiscalia q ja veurem al pas del temps si és l adequada ? Per tant crec q abans de carregar se l oposició de l era Montras se Pere s hauria de documentar millor si més no per ser més objectiu!! Gracies
Per al senyor Jordi Garriga
Moianès, 02/11/2012 a les 00:18
+5
-7
Fonamentalment estic d'acord amb les seves consideracions de manera generalista. Ara bé, no són aplicables al cas de Moià i a la tasca d'oposició que va fer MAP-ERC tant amb la seva actuació als plens (només cal repassar les actes) com amb la seva informació als moianesos.
A més, com ja ha comentat un altre opinador, va denunciar reiteradament les irregularitats que coneixia als organismes competents de la Generalitat, a la Sindicatura de Comptes i finalment l'any 2009 al Tribunal de Comptes.
Només cal repassar l'hemeroteca de Manresainfo per adonar-se de la improcedència, pel que fa a l'oposició, del comentaris que li dedica senyor Fontanals.
entesa
Manuel, 02/11/2012 a les 00:51
+8
-7
A entesa els demanaria perquè tanta pressa per contractar uns advocats, per ajudar-los a ells? per tapar que no estan fent res i que hi ha regidors que no trepitgen l'ajuntament?

Dionís, tu endavant, si ara surten els fruits sense haver de gastar més diners en uns advocats sense saber quina seria la seva feina, doncs millor.

Importantíssim esclarir tot el que ha passat, però també importantíssim treballar per poder sortir del pou. No es val només criticar sense aportar res.

Hi ha gent molt cremada amb el Món, on surt el Dionís en tot l'article? Anònim de les 16:06, el Dionís sempre ha dit que el primer que es va portar al jutjat va ser lo del map-ERC, per cert, amb els advocats d'ERC!
Ell és just i conseqüent, tan de bo ho poguéssim dir de tots els membres del "govern d'unitat"
nafra
Pep, 02/11/2012 a les 00:52
+12
-5
Veient algun comentari el sr Fontanals deu haver posat el dit a la nafra.
No ho entenc?
genís alsina, 02/11/2012 a les 10:19
+4
-1
No soc de Moià però ho segueixo d'aprop.
En comptes d'alegrar-nos que d'una vegada per totes s'estiguin investigant les barbaritats de Moià, ara ens discutim per veure quí es pot penjar les medalles de que així sigui....no ho entenc, pensava que tothom volia aclarir els fets i no només penjar-se medalletes per la feina que segons uns (i altres han fet o van fer).
Senyors d'ARAMOIÀ: expliqueu-vos una mica millor (també als d'entesa), que la gent només fa cas a les notícies polpulístes.
Senyors d'ENTESA: aviam si confieu una mica més en els vostres socis d'ARA, una mica menys de malícia que tots voleu el mateix.
I sobretot, valentia per tots, són moments convulsos on s'han de fer canvis en totes les maneres de fer i pensar. De moment a Moià encara no heu tancat cap servei(molts altres pobles de la comarca ja ho estan fent), és clar que al final l´últim perjudicat serà el ciutadà, però com deia, s'hauran de prendre decision dràstiques i valentes, amb imaginació, i és clar que mai ho fareu bé tot per tothom, però d'això es tracta, s'ha de fer el que és just i equitatiu, el que cregueu que és el millor (i encara que el millor faci que us pitin les orelles més d'una vegada) feu-ho.
No es poden canviar les coses amb les accions puntuals, s'ha de mirar més enllà, al futur, i d'aquí un any o dos parar-se, i mirar a veure on som....de moment a moià ja no creix el deute i s'ha començat a eixugar, deu ser que les coses s'estan fent bé (us queden dos anys i mig per seguir en aquest camí).
Permeteu que us feliciti a tots, no és fàcil estar governant un poble com el de Moià, però amb tots els entrebancs que us esteu trobant....té mèrit!


a saber?
anònim, 02/11/2012 a les 10:33
+5
-1
A l'anònim "s'ha d'estar informat abans de parlar", Dius que els d'Ara moià farden que ara s'estigui investigant.....vols dir? Jo de moment no he vist ningú fardant de res, només he vist gent emprenyada perquè diuen que no s'està investigant res! Quina paradoxa no? Els que diuen que no s'està investigant, ara es queixen que els d'Ara farden....SIUSPLAU!
A més això que dius que farden que el tribunal de comptes ara està investigant, et deus referir a una altra notícia no? Perquè el qui està investigant ara és Fiscalia, que no és el mateix que el tribunal de comptes (que si que està investigant, tens raó, però paral.lelament a fiscalia. El que s'està investigant aquí és tot lo que han portat els grups del govern perquè s'investigui).
Però et dono la raó, i estaré contentíssim quan es resolgui el tema del tribunal de comptes, i espero que trobi totes les irregularitats possibles!!

Perdó per si no s'entén massa, m'he fet una mica de lio, no estic acostumat a escriure
a map erc
anònim, 02/11/2012 a les 10:39
+2
-1
Suposo que ara és el moment propici no? Després que surtin durant una setmana notícies referents a moià i la seva situació.
Hem arribat a un punt en el qual tot el que es publica, es fa o es diu, es posa en dubte, però en aquest cas jo ho veig bastant clar, és el moment òptim periodísticament parlant. Si vols fer agafar ressò a un article d'o`pinió publica'l quan el tema està en efervescència!
oposició perquè ?
Anònim, 02/11/2012 a les 19:14
+5
-0
Mireu no entenc de politica però sempre he pensat que els del MAP quan eren a la oposició habien de frenar o denunciar les bestieses que es feien, i de l'únic que parlaven era de la visa. Ja veus per gastar-se 25 o trenta milions d'euros feia falta moltes vises, sino no ho entenc. A més és el partit del'oposició qui ha de fer la denuncia.
RETRAT BEN FET!
Tere, 02/11/2012 a les 21:43
+8
-1
A veure! Jo, des de fora del govern, i com a moianesa d'adopció des de fa molts anys, el que veig és que el MAP NO va informar suficientment als moianesos, si més no d'una manera clara i concisa. Quan es va formar la plataforma "Moià diu prou!", promoguda pels vilatans, i més encara pels qui havíem vingut a viure a Moià, o sia que no érem nascuts aquí, i no teniem amiguismes de cap mena, llavors va ser la gran oportunitat del MAP que es va enfilar ràpidament al carro de les reivindicacions. O sia que per ells sols no van fer pas gran cosa, sinó queixar-se sempre. I ara que se'ls ha invitat a formar part d'un govern d'UNITAT, d'unitat no en tenen, perquè es passen el dia criticant ARA MOIÀ, i no troben res ben fet. Ara fan, en el fons, d'oposició... El dividir tantes opinions i no anar a la una perjudica i molt al poble. Demano a ENTESA, abans MAP, que intenti treballar pel bé del poble. Mentre critiquen no ho fan! Encara potser, amb majoria absoluta, hauríem anat millor que ARA governés i ENTESA estigués a l´oposició, que en el fons és el que fa. Felicito al Pere Fontanals pel seu encertat article, que ha fet un retrat molt cert del que veiem els moianesos.
Manuel
Anònim, 03/11/2012 a les 10:18
+4
-3
Estàs més mal informat que el Pere.
No es poden dir tantes bestieses amb tan poques línies.

1 - Dius que els regidors d'Entesa no trepitgen l'ajuntament? Al·lucinant, no sé a quin poble vius però tothom sap qui va cada dia a l'ajuntamet i qui no i quantes hors hi treballa, no cal personalitzar que tothom ho sap.

2 - Dius que el MAP va arribar al tribunal de comptes gràcies als advocats d'ERC? Al·lucinant també, qui t'ha dit això? No va caldre cap advocat per arribar el tribunal de comptes es va fer TOT des del MAP, la única ajuda d'ERC va ser dur-ho a la sindicatura de comptes i no va servir per res gràcies a un acord polític CIU-PSC. La resta, tota la resta, es va fer des del MAP i pels regidors que ara voleu culpabilitzar.

3 - Dius que el Dionís és conseqüent? Si ho fós al juliol no hauria votat una cosa amb la qual no creia i que ara ha hagut de retirar, com a mínim no ens hauria fet perdre el temps a tots.
al de les 10:18
Manuel, 03/11/2012 a les 14:59
+2
-5
Ui, ui, dons he equivocat sindicatura per tribunal, demano perdó a déu
Si, hi ha uns regidors que hi van cada día, ho sap totom, altres i la regidora no. Ma cosat molt poder parlar amb ella, sempre era fora, avui no ha vingut etc,etc
Al juliol entesa va presentar una moció trampa, i qui no o vulgui entendra no ho fara. Des del primer moment la iniciativa ciudadana anava clarament a per un objectiu, no cal dir quin, només sa de veure qui ho liderava i com parla a les xarxas.
Jo no ho hagues votat, pero quan ha rectificat ha demostrat que es CONSECUENT amb les seves ideas!!!!!!
Tornaré a crear MOIA DIU PROU DE TANTA TONTERIA!
A treballar i sino a plegar!!!!!!