La Fiscalia investiga desviaments per 1,2 milions en 8 obres de Moià

Totes les obres van estar fetes per una mateixa empresa, ANCO, entre 2002 i 2008, sota l'alcaldia de Montràs

| 31/10/2012 a les 23:30h
Especial: Fallida Ajuntament de Moià
Arxivat a: Política, crisi moià, obres, fiscalia provincial
Aquesta notícia es va publicar originalment el 31/10/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Carrer Sant Sebastià de Moià, una de les 8 obres investigades. Foto: CIC Moià

Els informes que l'actual govern de Moià ha enviat a la Fiscalia Provincial de Barcelona i que aquesta ha admès a tràmit contemplen desajustaments de més de 1,2 milions d'euros detectats en vuit obres realitzades al municipi entre 2002 i 2008 durant el govern de Montràs, segons ha pogut saber Manresainfo.cat.

Els informes realitzats per un enginyer municipal i que l'Ajuntament va adreçar a la Fiscalia Provincial de Barcelona contemplen irregularitats que van des de l'adjudicació d'obres sense licitació prèvia, l'adjudicació d'obres tenint pressupostos molt més baixos d'empreses constructores locals, el pagament de materials molt per sobre de la seva tarifació i factures inflades per sobre de l'obra contractada sense cap justificació. En total vuit obres realitzades per l'empresa ANCO en les que s'hi troba un diferencial de 1.222.000 euros entre l'adjudicació i el cost final.

Les obres incloses en aquests informes que estudia el Fiscal General són les del Forjat de la sala de plens, els lavabos del parc municipal, la teulada de Can Cristo, les obres del C/ Sant Sebastià, la Piscina Municipal, la urbanització de la carretera de Manresa, les obres del c/ Jacint Icard i les obres del c/ Verge de Montserrat.

Des del moment en que el Fiscal General ha acceptat a tràmit aquest informe, el grup de l'alcalde de Moià, Dionís Guiteras, Aramoià, ha considerat que no era necessària la contractació del bufet d'advocats Gay-Vendrell per defensar els interessos del consistori, tal i com volia Entesa i com s'havia aprovat en un ple anterior. En el ple ordinari d'aquest mes d'octubre va prosperar una proposició en aquest sentit perquè Aramoià considerava que no feia falta "gastar diners de l'Ajuntament per pagar un bufet d'advocats quan el fiscal ja ha admès a tràmit l'informe".

També el polígon del Pla Romaní
En mans de la Fiscalia –en aquest cas, la de Medi Ambient- també s'hi troba el cas del polígon del Pla Romaní que va ser construït i donat d'alta sense la canalització corresponent del clavegueram que fa que les empreses aboquin directament al riu sense cap mena de control.

En el darrer Ple es va aprovar demanar a la Diputació de Barcelona suport tècnic i econòmic per tal de fer una canalització i connectar la xarxa de clavegueram del Polígon Pla Romaní a la depuradora municipal. L'ACA ha donat 6 mesos a l'Ajuntament de Moià per corregir aquests abocaments sota pena de ser considerats culpables l'alcalde i el regidor de medi ambient actuals, Dionís Guiteras i Francesc Torres.

COMENTARIS

Ja començen a sortir
Anònim, 01/11/2012 a les 00:05
+15
-3
Els euros dels molts deutes de Moià, no es poden haver evaporat. Ja començen a sortir i aixó sóls és pecata minuti. Els grans deutes de la Vila i els molts milions evaporats d´un poble que res té, ni obres ni carrers asfaltats, ni avingudes, ni auditorIs, ni res de res; qualsevol de Moià no és tonto, pro com que no se li ha explicat mai, sap que tot s´ha malversat i alguns s´han forrat. És innegable. NO TENIM RES, NOMÉS DEUTES I ELS IMPOSTOS MÉS GRANS DEL PAÍS QUE CAP VILATÀ SAP EL PERQUÉ HAN SERVIT... O PER QUÍ O QUINS ??
Expliadores
Antonio García, 01/11/2012 a les 06:57
+15
-2
Siguiendo el paso de los Bancos y de los políticos, los Entes Municipales son la otra lacra y el cáncer de la sociedad.
Moià es un ejemplo más de la corruptela municipal, el Ministerio Público a de actuar en contundencia contra estos expoliadores.
De la misma forma se debe de actuar por parte de la Fiscalía contra los ayuntamientos que amparándose bajo la impunidad ahogan con impuestos abusivos a sus vecinos, en CASTELLLBELLL I EL VILAR se ha pasado del año 2011 a año 2012 a aumenatar el IBI en un 18.95 %.
culpables...per defecte...
Anònim, 01/11/2012 a les 09:42
+10
-3
Com sempre ...fem culpables als d'ara per les males gestions dels altres...yo soc d'un altre ayuntament i tot sovint ens donem conte de que els anteriors goberns han malbaratat recursos i han fer desaparèixer calés..pot ser la cara bona de la crisi es que ara tot està més controlat..pot ser,...només és una reflexió.
sense comentaris
Anònim, 01/11/2012 a les 13:30
+11
-3
El MONTRÀS aquest si va lluir juntament amb tot el conglomerat del seu partit per Moià. I el qué deurà anar sortint...
Tots els del seu partit feuvos-ho mirar, perqué totes les actuacions són de jutjat de guàrdia i tots tant felicos ?, doncs sense comentaris...
D entrada mínimament els dos que tenim a l´Ajunt. tindrien de dimitir sóls, per "vergonya aliena" a no ser que ja tot els hi vagi bé
Parásitos
Anònim, 01/11/2012 a les 19:21
+9
-2
Todos estos parásitos da igual del partido que sean que bajo las alas de su poder corrupto realizan actos de descapitalización de los pueblos y atracan a los habitantes con impuestos arbitrarios y desorbitados deben de ser expulsados inmediatamente y juzgados por tribunales imparciales.
Aprovechan la democracia para valerse del poder otorgado para robar y extorsionar.
Ja publicat
Anònim, 01/11/2012 a les 19:53
+7
-1
Comentari extret dels que consten a l´Article sobre l´Exp. al Secretari de Moià, doncs segueix ben viu per Moià i el cas que ara s´ha començat a destapar:

I Moià de tercera divisió, mentres els de CiU que ens han futut en aquest gran deute, seguèixim campant i sense que el poble pugui saber amb péls i senyals tot el qué han fet per destruir el poble i aquests, seguèxin igual, com si res no haguès passat...
Són uns cares que si et descuides, la culpa és del poble i no dels de CiU-Moià amb el suport dels altres que ho van consentir, sabent-ho...
em un pam de nas
moianes, 02/11/2012 a les 00:37
+10
-2
osti tu, no entenc res, pero si l'alcalde de Moià ho esta tapant tot no? no estava d'acord amb CyU? no es tapavan les vergonyes a canvi que Cyu es tornes separatista?
A, que aixo nomes era demagogia barata .. No si al final el alcalde tindra rao, que tot el que ha trobat esta portat al jutjats
En tot cas, sinserament estic content que es fagi la feina
jajaja
Anònim, 02/11/2012 a les 10:06
+6
-4
perque us penseu que marxa el Guiteras jajajaaj colla de babaus
A moianes
Anònim, 02/11/2012 a les 10:23
+3
-6
Moianes això és el que vol el dionís donar la imatge que s'esta denunciant tot quan la veritat és una altra. Denuncia 8 casos concrets a canvi de no contractar uns advocats que farien una feina de conjunt de tota la gestió anterior. I ha fet això perquè altes grups l'han empès a fer-ho que si no ni això.
Per cert la notícia té molta informació però no es certa del tot. L'acord del ple del juliol no diu res de contractar al bufet gay vandrell simplement insta a contractar uns advocats com s'insinua.
error
Anònim, 02/11/2012 a les 13:06
+8
-4
Sí l'únic error que hi ha a la notícia és el nom del buffet d'advocats és que anem prou bé!

El que es pot interpretar amb aquest seguit de notícies de tota mena, és que l'estratègia de contractar un bufet d'advocats extern per tal d'assessorar l'ajuntament, és, com a mínim una pèrdua de diners.

M'explico: Queda clar que s'estan investigant aquests 8 casos, que deuen ser els més flagrants que hi ha, per part de Fiscalia. A més el mateix fiscal si té indicis que el desgavell és més gros, i hi poden haver més cassos sospitosos, pot demanar la pertinent documentació, i anar investigant el que cregui convenient (i penseu, que un fiscal per tal d'ascendir una manera de fer-ho és destapar temes mediàticament espinosos com el de Moià).

A part del Fiscal, hi ha la Sindicatura de Comptes i al seu darrera el Tribunal de Cuentas que estan investigant pel seu compte (això sí, a instàncies del MAP-ERC quan estaven a l'oposició), i aquesta investigació segueix el seu curs. I pels que diguin que està tot polititzat, no ens en fiem, no arribaran fins al final.....etc, etc, què millor des de Madrid que treure draps bruts de CIU en els moments que corren? Algú m'ho pot dir?

Hagués trobat una irresponsabilitat si s'hagués contractat aquest bufet(o qualsevol altre), per tal d'investigar uns temes, que almenys hi ha tres òrgans els qquals ho estan fent. És més, amb els increments de quotes que estem patint els pares, des de l'escola de música fins a la llar d'infants, ho trobaria com a mínim de molt mal gust, irresponsable, de fet podria ser un altre acte de malversació de diner públic per part de l'ajuntament, però es clar, amb tot el que es deu no vé d'aquí oi! Doncs a la meva butxaca si que li vé d'aquí!!!

Ja n'hi ha prou de collonades per veure quin és el grup que més investiga el Montràs, i anem a treure el poble del forat on es troba!


No ho entenc!
Genís, 02/11/2012 a les 13:08
+6
-2
No soc de Moià però ho segueixo d'aprop.
En comptes d'alegrar-nos que d'una vegada per totes s'estiguin investigant les barbaritats de Moià, ara ens discutim per veure quí es pot penjar les medalles de que així sigui....no ho entenc, pensava que tothom volia aclarir els fets i no només penjar-se medalletes per la feina que segons uns (i altres han fet o van fer).
Senyors d'ARAMOIÀ: expliqueu-vos una mica millor (també als d'entesa), que la gent només fa cas a les notícies polpulístes.
Senyors d'ENTESA: aviam si confieu una mica més en els vostres socis d'ARA, una mica menys de malícia que tots voleu el mateix.
I sobretot, valentia per tots, són moments convulsos on s'han de fer canvis en totes les maneres de fer i pensar. De moment a Moià encara no heu tancat cap servei(molts altres pobles de la comarca ja ho estan fent), és clar que al final l´últim perjudicat serà el ciutadà, però com deia, s'hauran de prendre decision dràstiques i valentes, amb imaginació, i és clar que mai ho fareu bé tot per tothom, però d'això es tracta, s'ha de fer el que és just i equitatiu, el que cregueu que és el millor (i encara que el millor faci que us pitin les orelles més d'una vegada) feu-ho.
No es poden canviar les coses amb les accions puntuals, s'ha de mirar més enllà, al futur, i d'aquí un any o dos parar-se, i mirar a veure on som....de moment a moià ja no creix el deute i s'ha començat a eixugar, deu ser que les coses s'estan fent bé (us queden dos anys i mig per seguir en aquest camí).
Permeteu que us feliciti a tots, no és fàcil estar governant un poble com el de Moià, però amb tots els entrebancs que us esteu trobant....té mèrit!
A error
Anònim, 02/11/2012 a les 22:23
+2
-3
Ara si que ja ho he vist tot.
Insinues que Madrid utilitzara Moià per treure els draps bruts de Cyu?
Doncs malament perquè aquests afluixaran rapid.
A veure si no serem independents perque cyu canvia de discurs per tapar-se les vergonyes de Moià.
Ja veig un article del Fondevila fotent la culpa al MAP perquè si no hagués denunciat al montras a madrid ara serieem independents.
Si no hi ha justícia no hi pot a ver pau!
Anònim, 06/11/2012 a les 22:31
+0
-0
Per aber-hi pau i té de a ver justícia.