Cinc bagencs a la llista de la CUP per a les eleccions

Anna Gabriel, de Sallent, va de número 7; Jaume Casals, de Navàs, de 8; Judit Saus, de 36; Adam Majó, de Manresa, de 37, i Èlia Badia, de Sant Salvador de Guardiola, de 63

| 22/10/2012 a les 22:14h
Arxivat a: Política, cup, 25n
Aquesta notícia es va publicar originalment el 22/10/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Imatge d'arxiu amb Anna Gabriel, a la dreta, Adam Majó, a la dreta a darrera, i Èlia Badia; tres dels cinc candidats bagencs a les llistes de la CUP. Foto: Arxiu

Un alcalde, un regidor i dues regidores, i una exregidora de la CUP al Bages formaran part de la llista que la formació independentista presenta a les eleccions al Parlament de Catalunya que se celebren el proper 25 de novembre.

L'exregidora de Sallent, Anna Gabriel, és la persona de la comarca que és més amunt, concretament la número 7; just darrera seu, a la 8a posició de la llista, la segueix l'alcalde de Navàs, Jaume Tai; ja a mitja llista, la regidora d'Artés, Judit Saus, va de 36; el regidor de Manresa, Adam Majó, va a la posició 37; i finalment, Èlia Badia, regidora a Sant Salvador de Guardiola, ocupa la posició 63.

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) ha presentat aquest dilluns els components de la llista electoral per la demarcació de Barcelona pocs dies després de reunir més de 27.000 avals per concórrer als comicis. Entre els membres hi ha personalitats destacades com el futbolista Oleguer Presas, tal com havia avançat NacióDigital.cat, l'actor Francesc Lucchetti, l'escriptor Julià de Jòdar o els cantants Carles Belda, Francesc Ribera "Titot" o Cesk Freixas, a més de militants de l'independentisme històric. En un acte a les Xemeneies de la Canadenca, la CUP ha presentat "una vertadera candidatura de combat", en paraules del portaveu nacional Adam Majó, encapçalada pel periodista i activista social David Fernàndez i conformada per representants de diverses organitzacions independentistes i anticapitalistes.

La llista està integrada per persones implicades en els moviments populars i les lluites socials, així com per personalitats destacades del món de la cultura, de l'advocacia o de l'esport que també han donat suport a la CUP. Una candidatura que aplega "una bona colla de compromisos per uns Països Catalans independents i una economia al servei de les classes populars", segons Majó.

La candidatura està encapçalada per David Fernàndez, Georgina Rieradevall, Quim Arrufat, Isabel Vallet i Xevi Safont-Tria. A més, compta amb noms com el de la històrica independentista Blanca Serra, l'activista Roser Veciana, l'advocat August Gil Matamala, el sindicalista de TMB Josep Garganté, a més del fundador del Taller de Músics Lluís Cabrera, l'advocat Toni Iborra o l'històric independentista Lluís Millà, entre d'altres.

La llista de noms és fruit de la decisió assembleària de la militància de la CUP i també de diferents persones col·lectius que s'han interessat pel procés, "un mecanisme inèdit de confecció de llistes", remarca la CUP, que ha intentat dur a terme "una experiència de radicalitat democràtica".

Els membres de la llista, d'una mitjana de 36 anys, formen part d'organitzacions com l'MDT, el SEPC, Endavant, els sindicats COS i SEPC, els joves d'Arran, Lluita Internacionalista i En Lluita. De fet, aquestes dues organitzacions anticapitalismes, així com Revolta Global, han donat suport a la CUP. També ho han fet diverses candidatures municipals alternatives de municipis com Ripollet i Badia, entre altres.

COMENTARIS

informació
Anònim, 23/10/2012 a les 00:02
+2
-5
Informació completíssima, sí senyor, tal com ha de ser!!!
Bona sort
Jordi Garriga (Navàs), 23/10/2012 a les 00:06
+4
-3
L'èxit o el fracàs de la CUP deixant de banda les conseqüències que l'èxit o el fracàs de la CUP pot tenir en les altres formacions polítiques està em sembla a la corda fluixa.
La CUP basa la seva única força, digues-li poca, digues-li molta, digues-li relativa, en el municipalisme (~) i aquest és una arma comú en tots o quasi tots els altres grups; si més no els més potents.
Mateixa arma, diferent potencial. Resultat previsible: dolent.
Ara! qui estigui curat d'espant que aixequi la mà.

Opino d'aquestes coses sense tenir encara a 30 dies vista quin o què serà vot útil per aquesta convocatòria d'eleccions...ho poso com a referència del cas que se'n pot fer del que dic.
No obstant i seguint des del meu punt de vista, l'única opció que té la CUP és afinar molt bé la punteria per no manllevar la bala 1 (en singular; una bala) que té.
Si falla; si falla el missatge electoral, tururut violes.

Bona sort.
follon a la cup
Oriol, 23/10/2012 a les 00:09
+13
-7
Dels merders interns que tenen els de la CUP no hen diuen res
Bildusians...
Anònim, 23/10/2012 a les 02:56
+3
-6
Si visqués al país basc votaria PNB. A Catalunya votaré CiU.

Els de Bildu ja ho sabeu, a votar els CUP's!
TAI
Gika, 23/10/2012 a les 10:26
+3
-5
Ànims TAI (7) . Mai m'hauria pensat que fossis alcalde... aniràs al parlament? Bona senyal sería. Sort!
renovació?
pere de sallent, 23/10/2012 a les 10:27
+5
-2
fa anys que hi ha la mateixa gent
Adam Majó
Anònim, 23/10/2012 a les 12:08
+2
-1
Com és que l'Adam Majó va tant enrrera???
No m'ho puc creure, algú té una resposta coherent?
Assembleas
Anònim, 23/10/2012 a les 12:20
+1
-3
Aquest "mecanisme inèdit de formació de llistes" tal com diu l'article, s0'assembla moltíssim al que han estat fent servir els d'ERC, de tipus assambleari, cada territori triant els seus representants...etc.
Jo no dic que no m'agradi, però vista l'experiència d'ERC, que al moment que més votants ha tingut es va desmembrar per lluites internes, pronostico una cosa semblant als amics de la CUP. Com tothom que està una mica interessat en el país sap actualment (i des de fa molts anys)hi ha una colla de personatges del CNI treballant per tal que qualsevol grup que posi en perill les tesis i unitat d'espanya no arribi a la maduresa política, i intentaran fer tot el possible perquè les CUP els passi com a ERC de fa 4 anys.
Seguint amb el tema assambleari, s'haurien de crear mecanismes per tal que (com tothom que hagi estat en un sindicat sap) no es puguin manipular tant fàcilment les assembleas. És bastant escandalós com els "professionals" o "líders" poden portar-les cap una o altra banda (segons els convingui).
Salut, i endavant ERC i endavant CUP.
Radicalitat democràtica?
Anònim, 23/10/2012 a les 12:45
+6
-2
Radicalitat democràtica és que el Secretariat Nacional que teòricament no té atribucions polítiques ordeni els candidats a dit? N'esperava més de la CUP. Unes primàries com cal i no un model semblant al d'ERC. La única diferència és que llista ha estat ratificada per l'Assemblea (estil RCat) enlloc del Consell Nacional (estil ERC).
refors
Anònim, 23/10/2012 a les 20:23
+3
-2
benvinguts al sistema gent!
hore s
Anònim, 24/10/2012 a les 10:47
+1
-0
la CUP al Bages, esta en hores baixes:l´ entrada al ”sistema”a través de l´ alcaldia de Navas, dificulta a les CUP de la comarca la oposició canyera que voldrien fer...Només els faltava acabar al Parlament!!!CUP benvinguts al sistema, encara que no us agradi i fins i tot en renegueu dient que no sou polítics!!!quina poca coherencia...