Les obres del carrer Jacint Icart de Moià, sota sospita

El govern de Moià ha trobat irregularitats en la factura de millora d'aquest carrer on hi consten materials i obres que no s'han detectat en una execució que data de 2007

| 03/06/2012 a les 21:50h
Arxivat a: Política, crisi moià, carrer jacint icart
Aquesta notícia es va publicar originalment el 03/06/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El carrer Jacint Icart, avui en dia. Foto: CIC Moià

Segons ha pogut saber Manresainfo.cat, el govern de Moià està amb la mosca darrera l'orella després que hagi apreciat que les obres que es van fer l'any 2007 al carrer Jacint Icart no reuneixen les característiques ni continguin tot el material que contempla la factura expedida per l'empresa Contratas Anco, SL, que és qui les va executar.

Tot va començar fa uns mesos quan l'actual govern del municipi va apreciar que no s'havien als veïns cobrat les quotes d'urbanització per la millora d'aquesta via que s'havia portat a terme cinc anys enrere. Amb la situació de gairebé fallida que travessa el consistori es va celebrar una reunió veïnal a fi de comunicar als afectats aquest aspecte i traslladar-los una proposta de liquidació. Segons la mateixa font, els veïns en tot moment van estar d'acord amb cobrir la seva part, però es van mostrar disconformes amb la xifra que se'ls demanava derivada de l'import total de la factura, uns 150.000 euros, ja que les millores portades a terme en el carrer havien de ser sensiblement més econòmiques.

Un cop fetes les cates sobre l'obra per l'arquitecte municipal es va comprovar que alguns dels conceptes i materials continguts a la factura no s'havien executat ni emprat tot i haver donat l'obra per acabada. A més, segons afirmen les fonts consultades per Manresainfo.cat, el que més fa sospitar a l'equip de govern actual és el fet que l'adjudicació d'aquestes obres del carrer Jacint Icart l'any 2007 es va fer sense projecte, ni molt menys concurs, a l'empresa Contratas Anco, SL. En aquella època, el regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Moià era Joaquim Forcada, la quota d'Unió en el govern de CiU de Montràs. Tot i ser una empresa amb domicili a Barcelona, durant aquells anys Contratas Anco va rebre sis encàrrecs directes d'obra més a Moià, totes des de la regidoria d'Urbanisme de Forcada.

Tot i que els membres de l'actual equip de govern de Moià consultats no s'han volgut pronunciar a l'espera de tenir més elements de valoració, Manresainfo.cat ha pogut saber que possiblement s'encarregarà un peritatge extern per conèixer el desfasament exacte entre l'import de la factura i el valor real dels treballs realitzats.

COMENTARIS

no ve res de nou
Anònim, 04/06/2012 a les 00:07
+24
-8
D´els governs de CiU-Moià, auspiciats pels altres de CiU res és estrany i tot s´espera. perquè no ja sólsament és el deute que ens han deixat, sino tot el que han dilapidat d´un gran patrimoni que tenia Moià i la seva liquidessa. Tots els anys de CiU - Moià ens han futut en la més escandalosa ruina i Moià, vist com es veu avui és decadent i primitiu i pels anys que ni hauràn...
I encara no es volen demanar responsabilitats de tot el qué es van gastar i on han anat a parar tants milions pel deute que ens han deixat aquests prepotents de CiU ???
Mes factures
Anònim, 04/06/2012 a les 09:22
+23
-6
Hi si sortis la famosa factura dels Waters D'or del parc de la nostra vila que es diu varen costar 90.000 EUROS, per favor responsabilitats JA!!!!!!
a veure si surt tot
Anònim, 04/06/2012 a les 11:50
+10
-0
A veure si surt tot d´una vegada i es destapa tota la "presunta" porquería d´aquest inefable govern de CiU Moià que tants i tants anys ha manegat al poble, deixant-lo en la ruina total, amb el benaplàcit de tots els seus correligionaris... Ja que el poble té dret a saber de qué són tots els deutes que tindrà que pagar tants i tants anys, per la "gran administració" d´un partit que ho ha dilapidat tot
un altra palau
Anònim, 04/06/2012 a les 11:57
+11
-1
no sara un altra palau de la musica? enque san gastat als milions ? en k i on?
UN PENCAS
Anònim, 04/06/2012 a les 13:19
+15
-2
On està l'ex-alcalde Montràs ?

Fent unes copes amb el Millet ?

i a l'hora de buscar culpables els veïns del poble que s'apliquin també la seva quota per haver votat al mateix pirata durant 25 anys.
Montras i Convergència
Anònim, 04/06/2012 a les 15:35
+9
-1
Qui va tenir el poder absolut a Moià va ser Convergència )en mans del seu alcalde predilecte Josep Montras, homenajat pel Molt Honorable.

¿A qui interessen ara judicis paralels només a Unió? ¿Es una manera de distreure al personal i despistà del tema?
on està el Montràs ?
Anònim, 04/06/2012 a les 16:19
+8
-1
Segurament de copes amb el Millet i si la justícia fos justícia potser sí que hi ha algún tipus de ralació Moià-Palau. Perqué sino Moià qué ha finançat ? El pìntoret ho tindria que dir... No és el cap dels caps de CiU Moià ?
Sí i els del poble també amb la seva part de culpa, ja que molts de ben segur hi han annat rebé amb els seus negocis d´amiguisme ..., aquests també podrien pagar els deutes.
No entenc res de res
Anònim, 04/06/2012 a les 16:23
+8
-4
Si hi ha tantes irregularitats com és que el govern acual no empren accions legals??? i només es dedica a publicar noticies a diàris???
No entenc res de res
Al qui interessa?
Anònim, 04/06/2012 a les 17:38
+7
-5
A qui interessa ara atacar a unió?
Qui sentint-se acorralat pot intentar desviar l'atenció?
Qui de l'abterior o actual govern pot saber amb tant detall aquesta informació?
La resposta a les tres preguntes te un sol nom Josep Montràs.
Vaja això es el primer que he pensat però.
Jo diria que ja te algun gosset que li està fent aquesta feina des de dins.
Es clar que tants anys remenant les cireres encara deu tenir bons contactes a l'ajuntament.

La notícia es estranya. Si ha sortit de l'a taul equip de govern que ho sdiguin però tal i com està redactada no em queda gens clara la font.

M'ho podeu explicar?
Indignant
gargamel, 04/06/2012 a les 17:38
+44
-4
És una pena que haguem d’assabentar-nos de presumptes irregularitats comeses en temps de l’alcalde Montràs pels diaris.

En aquest mateix diari l'alcalde Guiteras es va comprometre a informar al poble de Moià abans no acabés els mes d'abril.

I és que sembla que a l'alcalde Guiteras li agrada tant sortir a la televisió, a la ràdio i als diaris que no deu tenir temps per informar directament als moianesos. De fet té tant poc temps, que no va ni al jutjat quan el citen i després passa que el multen de manera personal i sembla (i molta gent es pensa) que hagin multat l'ajuntament de Moià

I tinc un dubte que em fa pensar: si l’alcalde Montràs hagués fet alguna cosa mal feta, prescriuria als 5 anys, alcade Guiteras?

2007 + 5 = 2012

Realment no ho sé i per això ho pregunto
...
Anònim, 04/06/2012 a les 18:57
+7
-15
El govern actual està fent els passos necessaris però la justícia no és sempre tan ràpida i eficaç com es voldria.
tot destapat
Anònim, 04/06/2012 a les 19:46
+13
-0
Perquè d´una punyetera vegada no es destapa tota la porqueria que hi ha sota les alfombres de l´ajuntament dels antics governs de CiU ???
Ja seria hora de que el poble s´assebentès de que i quins són els culpables d´haver futut Moià a la ruïna pels segles dels segles...
Si el poble, com es sabut tindrà que pagar, almenys que se sàpiga amb pels i senyals tots els de CiU involucrats en la trama moianesa, tant si eren dels antics governs, com si des de fora tiraven el fils per deixar Moià en deutes...
Quina pena de governants hem tingut !! Pro cal saber-ho tot. Ja sería hora.
i el partit qué ???
Anònim, 04/06/2012 a les 23:35
+6
-0
Qué diu el partit de CiU - Moià ?? i tots els seus afiliats ??, callen com... perqué el seu jefe, president o director, o quí sigui no parla i explica que han fet d´un Moià apreciat a tots nivells ??? No és el pinturet que mou els titelles de les llistes ?, doncs que expliqui el qué i com han annat bé a costa de deixar un Moià endeutat...
I el secretari ? perquè no parava els peus dels polítics de torn ??, i han tants perquès, que els de CiU Moià ens tindrien d´explicar... I POTSER ELS ALTRES TAMBÉ, PQ ELS HAN CONDECORAT, quin fàstic... Podeu annar amb el cap "ben alt" polítics de CiU - Moià, les generacions futures s´enrrecordaran de vosaltres...
PRESCRIT????
Teresa, 04/06/2012 a les 23:44
+7
-0
Ja se sap si ha precrit, o n´està a punt??? Sr. Alcalde Guiteres, "al loro"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Perquè ens quedarem amb un pam de nas si ja no se´ls pot ni denunciar!!!!!
M.Clara
Anònima, 05/06/2012 a les 09:59
+3
-0
Gargamel. Tranquil que molt aviat (aquest mateix mes) hi haurà un acte informatiu a tot el poble.
S'ha de convocar la reunió quan hi ha prou informació. i amb els canvis de govern autonòmics i centrals i amb la deriva político-econòmica en que estem inmersos a nivell local, autonòmic i estatal, no acaba de ser fàcil saber on som.
MES I MES
UN DE MOIA, 05/06/2012 a les 11:15
+9
-0
i que em dieu del pla parcial de la Pineda. Una altra il·luminació del Sr.Montràs.
Amb la seva activació innecessària a provocat una sèrie de despeses, notaris, arquitectes, etc que els propietaris hauran de sufragar si no volen veure's expropiats.
Aquests ja estan pagant milers d'euros a l'ajuntament per seguir veient durant anys o segles els mateixos matolls de sempre.
Que necessitat hi havia ? Ja estàvem ben com abans !!!

Quants diners han mullat els amics de l'ex-alcalde ? i ara ens toca pagar i callar.
A on aniran a parar aquests diners ?
Per res. Bé per col·leccionar instàncies,plànols dels terrenys i cabrejos monumentals.

Mentrestant el Montràs de Rositas.
informació
Anònim, 05/06/2012 a les 11:30
+4
-1
bon dia, una petita aclaració vers a la vostre informació, el regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Moià amb la llegislatura Montras estava a mans del mateix Josep Montras i no del regidor d'obres, com crec que molts de vostes sabran un adjudica i l'altre regidoria ejecuta son termes diferents.
a M.Clara
gargamel, 05/06/2012 a les 16:48
+7
-2
Estem d'acord M.Clara.

Però dol que els diaris expliquin algunes presumptes irregularitats d'en Montràs. Cal reunir tota la informació.

Però perquè es filtra part d'aquesta informació?

D'on ha tret en Pere Fontanals la informació què explica en aquest article?

Com a moianès no m'agrada la manera tan mediàtica que té l'actual alcalde de fer política. Penso que no és bo per a ningú.

Una altra cosa. Deixant de banda la política i les idees de cadascú vull enviar des d'aquí una forta abraçada al regidor Joan Capdevila.

Al Joan Capdevila honest, bona persona, treballador, humil, amant de Moià, dels país, de la cultura, de tot allò que te caire social... una abraçada a una de les persones més bones que conec.

Molts ànims estimat Joan!
prescriure?
Anònim, 05/06/2012 a les 20:43
+5
-0
No sé com ho veieu, però si prescriu als 5 anys, per molt que l'actual equip de govern hagués denunciat les irregularitats just entrar, o sigui fa un any, amb la lentitud que hi ha al sistema judicial, quan es celebrés el judici TOT hauria prescrit!!!!
ESPEREM QUE NO PRESCRIGUI ALS 5 ANYS PQ SINÓ.....
a prescriure?
Anònim, 06/06/2012 a les 09:44
+0
-0
No sóc cap entès però si ho denuncies abans dels 5 anys ja n'hi ha prou perquè no prescrigui... algú ens ho pot aclarir?
El que la faci que la pagui
Moianès que s'esta fins els coll..., 06/06/2012 a les 12:04
+2
-0
S'ha de promoure una llei que digui que tots el polítics o administradors pùblics,que malbaratin o directament robin diner pùblic paguin les seves malifetes amb el seu patrimoni particular, i una altre que digui que les denúncies presentades contra servidors pùblics han d'estar
resoltes abans de dos mesos.Aqui s'acabaría el problema.
la familia CiU Moià
Anònim, 06/06/2012 a les 16:13
+4
-0
Algú de la família de CiU - Moià, es capaç de parlar i explicar tot el que han fet amb Moià ?. Són els únics capaços de dir-ho i si tant callen és que tots molt bé per les seves butxaques els hi ha annat. Per tant, quan per Moià s´identifiqui un de CiU que marxi corrent perquè pot rebre les consecuències de l´ira popular d´un poble anulat i en ruïna total per la seva culpa.
Tots els de CiU Moià són culpables, si més no per consentir-ho i/o callant com p... sabent com s´els han gastat per tenir el deute que tenim.
Cuadrilla d´impressentables.
a gargamel
M.Clara, 06/06/2012 a les 23:31
+0
-5
Però perquè es filtra part d'aquesta informació?

D'on ha tret en Pere Fontanals la informació què explica en aquest article?

Com a moianès no m'agrada la manera tan mediàtica que té l'actual alcalde de fer política. Penso que no és bo per a ningú.

Tinc entès que la majoria de les filtracions, han fet enfadar a l'actual alcalde, ell no ho ha filtrat.

També el més sentit condol a tota la familia de la Ramona.
els regidors de CiU d´ara
Anònim, 07/06/2012 a les 08:15
+2
-0
Els dos de CiU ara a l´Ajuntament si no són capaços de dir res de res de les seves andançes dels governs anteriors, on un d´ells també hi era, no serveixen per res i menys per respresentar res ni a ningú del poble, perquè tot els del seu color ja els hem conegut al llarg dels 28 anys.
Per tant si tinguèssin 2 dits de front o tindrien d´explicar els desastres dels seus correligionaris de partit, del qué han fet amb Moià o plegar en sec perquè sino, són també art i part de la ruïna d´un poble.
Representeu una llista, per no dir coses molt groxudes, que no té crèdit ni res de res. Podeu estar ben contents amb el lloc que ocupeu, seguint els passos i taran.na dels vostres de CiU-Moià, un partit que serà recordat per fotre el poble al desastre...
culpables
Anònim, 08/06/2012 a les 00:15
+3
-2
Ara tothom busca responsabilitats i acusa......
Si volem començar a buscar culpables, a part de "la família CIU Moià" (com molts dels comentaris anomenen ara els de convergència de Moià), no sé si perquè és una gran família, que segur, perquè sinó com han pogut guanyar les eleccions tants anys. O potser els que fan els comentaris són votants de CIU a Catalunya, i ara veient que els de moià ho han fet una "mica" malament volen diferenciar-se, i tenir la consciència tranquil.la.
De fet, de culpables segur que n'hi ha molts, començant per l'antic alcalde (que ho va permetre tot als vilatants), el secretari (que deixava fer de tot a l'alcalde, essent un dels únics que li hagués pogut parar els peus), els regidors del pròpi grup (que aprofitant l'avinantesa i el paraigua de l'alcalde, també anaven fent la seva), els regidors dels altres grups polítics (que suposant, o sabent el que hi havia no van denunciar en cap moment els actes fets), i també, els ciutadans, que votant l'alcalde (o no) s'aprofitaven de l'avinantesa per fer coses poc legals. Doncs si, allò que passa als pobles, quan van a favor teu o dels teus interessos, són els millors, quan no, que els pengin!!!
Hauriem de tenir tots una mica de sentit comú, tots tenim part de culpa, qui no té un veí, un conegut que es va aprofitar de la situació per fer alguna cosa no del tot legal?(unes obres, uns permisos, una caseta en un lloc prohibit....), i va girar la vista, com si no ho veiés? DONCS EN AQUELL MOMENT HAURIEM D'HAVER DENUNCIAT AQUELLA COSA, O ALMENYS DEMANAR-NE EXPLICACIONS A L'AJUNTAMENT!!!

No estic exculpant a ningú, sinó culpant-nos a tots una mica, soc el primer que vaig anar amb la plataforma Moià diu Prou a manifestar-me, i que em fan vomitar les coses que s'expliquen de l'antic consistori. Si aquesta situació ens ha fet aprendre alguna cosa, el que hem de fer és que l'actual consistori governi de la millor manera, i entre tots controlar-los una mica, de moment, ja estem una mica millor que abans, almenys als plens hi ha l'apartat de precs i preguntes on els ciutadans podem preguntar el que volguem, un primer pas!
A Gargamel i M.Clara
Moianès, 08/06/2012 a les 21:50
+2
-1
Està claríssim qui filtra informació.
Quantes notícies ha donat l'alcalde?
Que diu sempre el Regió7?
Doncs diu que l'alcalde no ha volgut fer comentaris.

Pocs comentaris hi ha hagut als diaris pròxims (regió7, manresainfo) de l'alcalde. Aquests han sigut els diaris que han "destapat" les notícies que després s'han fet ressò els altres diaris.
Qui ha aparegut en aquests diaris???

He llegit que hi haurà xerrada informativa la setmana vinent, jo aprofitaré per fer-li alguna pregunta al respecte.

Amplitut de mires, res és el que sembla
A moianès
Anònim, 11/06/2012 a les 10:19
+2
-0
De tots és sabut que l'alcalde no es parla amb Regió 7 però en canvi a ManresaInfo n'és assidu (fa puc una entrevista de 22 minuts i ja fa uns mesos un article personal d'ell).

Així doncs i tenint en compte que la notícia s'ha filtrat a Manresainfo (no al Regió7) jo no tinc tant clar com tu qui és el que ha filtrat la informació.
Per tant no facis insinuacions errònies que llavors confons a la gent.

En qualsevol cas, cal investigar i saber què ha passat i quines coses s'han fet il·legalment, i fer-ho ràpid i des de l'ajuntament, després un cop acotat això els responsables sortiran sols, per tant acusar i donar noms de culpables sense investigar i només intentar desviar l'atenció com fa aquest article no és el millor.
a anònim
Moianès, 13/06/2012 a les 11:28
+0
-1
L'entrevista és a canal taronja, i l'article d'opinió a nació digital.
jo sóc assidu a aquest mitjà informatiu, i no recordo cap notícia que comenti o surti de paraules de l'alcalde.

En canvi, els dos diaris esmentats per tu van plens de notícies amb foto i tot d'algun regidor plenament identificable de l'ajuntament.

Potser el que vols confondre ets tu.
Puntualitzacions aclaridores
Anònim, 13/06/2012 a les 15:15
+1
-0
Els articles d'opinió que publicava l'alcalde de Moià formaven part d'un grup d'opinadors seleccionats per Manresainfo i que apareixen com a enllaços a aquesta publicació amb la capçalera d'opinió digital.

Per als desinformats, cal aclarir que Manresainfo és una de les marques del Grup Nació Diginal, dintre del qual també s'hi integra Opinió Nacional. Només cal mirar el peu de pàgina d'aquest web per conèixer totes les publicacions del grup.

Pel que fa al Canal Taronja (força desconegut a Moià) en la seva versió de la Catalunya Central està relacionat amb gent de Ràdio Manresa i amb els editors del fulletí Frequència, que durant anys va distribuir a Moià l'ajuntament Montràs amb articles de propaganda municipal pagats (naturalment per tots els moianesos). L'entrevista amb l'alcalde jo la vaig veure (suposo que com a molts) perquè estava penjada a Manresainfo que devia considerar d'interès la seva difusió.
Informació =Excusa
Anònim, 18/06/2012 a les 10:27
+0
-0
Hola,