Honda Civic i-DTEC: ADN propi

Petits canvis estètics, un equipament més ric i millores en el capítol medioambiental i ergonòmic acompanyen la renovació del nou Civic que, conserva l'aparença futurista tot refinant la línia i el comportament dinàmic

Enric Oller Carbó
03 d'abril del 2012
Honda Civic i-DTEC
Honda Civic i-DTEC
Honda Civic i-DTEC

Canvia per millorar. La novena generació del Civic conserva filosofia i esperit fent crèixer uns mil·límetres la carrosseria (45), arrenant la línia amb afegitons estilístics i oferint, de moment, únicament l'habitacle amb carrosseria de cinc portes. L'icona de la marca japonesa manté inalterables algunes de les virtuts que l'han convertit en referència en el segment. Més de vuit milions d'unitats venudes esdevenen un bon aval. Esportivitat i sentit pràctic continúen anant de bracet en un model que ha renovat suspensions, mecànica, disseny, aerodinàmica i materials interiors.

Per fora canvia poc. Manté els trets diferenciadors, el frontal esmolat, la corbatura de la silueta (ara amb una nova antena d'aleta de tauró a l'extrem) i el controvertit vidre posterior dividit (que, això sí, condiciona un pèl menys la visibilitat i munta aixugavidres). La novetat estrella, més enllà dels afegitons estètics per millorar l'aerodinàmica del cotxe, és un sostre solar d'una sola peça i grans dimensions que, tot i ser fixe, proporciona un plus important de lluminositat interior. Els japonesos també disposen ara d'uns fars de doble xenó opcionals amb connexió automàtica de les llargues, seients amb reglatge elèctric i suport lumbar i un efectiu sistema de càmera posterior d'imatges perimetrals per facilitar les maniobres d'estacionament.

L'atmosfera interior també millora. El volant és més gruixut i arriba folrat en pell. Ara te un tacte agradabilíssim. S'han reubicat alguns comandaments com ara el de la climatització. La botoneria s'ha traslladat al centre, com a la majoria de models de la competència. Els indicadors principals que hi ha al frontal reposen a dues alçades cosa que pot comprometre la lectura en funció de com col.loquem la col.lumna de direcció i la talla del que guia. La palanca del fre de mà també s'ha mogut. En aquest cas, cap a la dreta, en direcció a l'acompanyant. El fabricant assegura que el desplaçament ha permès apropar la palanca del canvi al conductor i millorar-li l'accessibilitat però nosaltres considerem que la nova ubicació exigeix un petit procès d'adaptació.

El Civic continúa liderant el segment en relació a l'espai per a les cames dels que viatgen al darrera. La modularitat interior és extraordinària perquè manté el mecanisme de plegat dels seients del darrera a través d'un sistema que aixeca la banqueta com en els cinemes, la qual cosa permet enquevir transversalment objectes de considerable envalum. En condicions normals el maleter reserva 401 litres per a l'equipatge sense comptar amb l'espai del doble fons, amb el qual s'arriba als 477 litres. El compartiment no és del tot regular en formes però l'absència de roda de recanvi compensa aquesta servitut. La casa continúa confiant en el kit antipunxades.

A fora, el tap de la boca de repostatge, amb obertura remota, abandona els experiments i deixar de ser tipus tunning. La nostra unitat de premsa duia un perfil lluminós blau amb l'anagrama inscrit a les taloneres de les portes davanteres. Una opció coqueta però supèrflua per la qual la casa demana una xifra poc justificable.
Amb mecànica dièsel, el Civic que hem estat conduínt resulta ràpid, silenciós i auster quan a consums. Estrena un propulsor 2.2 i-DTEC amb 10 CV més de potència (150 CV) i sistema start/stop d'arrancada i aturada automàtiques que homologa unes emissions de 110 gr/Km. Per això aquesta versió estalvia l'impost de circulació. En el fons, parlem del mateix giny que porta l'Accord i el CR-V però amb peces amb menys fregament i marxes un xic més llargues per cumplir la normativa Euro 5. La casa li atribueix un consum homologat de 4,2 litres cada cent quilòmetres (dues dècimes menys que l'anterior generació) i la veritat és que, en conducció mixte, no és gens difícil mantenir-se en mitjanes reals per sota dels sis litres. Excel.lent en rumorositat i prestacions, supera les versions de gasolina en alguns aspectes i disposa d'un indicador per practicar una conducció econòmica (ECON), que suavitza la resposta de l'accelerador i redueix l'eficiència de l'aire condicionat. El dispositiu informa quan la gestió del conductor és òptima, colorant en verd la part superior del pannell de comandaments. Una relació de canvi més aviat llarga acaba esdevenint l' aliat perfecte.

L'arquitectura de contacte amb el terra també ha variat subtilment. Els tècnics de la casa han modificat els braços de suspensió i alguna peça de subjecció de la carrosseria per afinar el comportament del cotxe. A la pràctica, el Civic contemporani no presenta grans canvis en el capítol dinàmic i segueix contenint els gronxaments en revolt. Continúa essent un cotxe fàcil de dur amb unes suspensions tirant a fermes que, no obstant, no condicionen pas el confort del passatge.

A favor

  • Estètica i línia
  • Millora en rendiment, estalvi i qualitat general
  • Accessibilitat i modularitat interior

En contra

  • Visibilitat posterior
  • Absència de roda de recanvi
  • Ubicació d'alguns elements interiors

Fitxa tècnica
Motor
Davanter transversal. 4 cilin. en línia. 2.119 c.c Injecc. Directa. Turbo i Intercooler
150 CV. gasòil.
Tracció: davantera
Canvi: manual 6 vel.
Frens: disc vent/ disc ABS
Acceleració: de 0 a 100 km/h en 8,5 segons
Vel. Màxima: 217 Km/h.
Consum mitjà: 4,2 litres
Preu: 28.300 euros

Al Bages es pot trobar a Motor-Tech
Ctra. Manresa-Berga, km 0,600
Sant Fruitós de Bages