Mor el jove de Manresa detingut pels Mossos

Segons Interior, en oposar resistència a cinc agents va patir una aturada cardíaca

| 01/01/2012 a les 18:07h
Arxivat a: Successos, detenció, mossos
Aquesta notícia es va publicar originalment el 01/01/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Vista exterior de l'Hospital Sant Joan de Déu de Manresa. Foto: Mar Martí

El jove de Manresa que estava en coma induït després que el detinguessin els Mossos d'Esquadra ha mort aquest diumenge a la tarda, segons han confirmat fonts del Departament d'Interior. El jove es trobava en coma induït a l'hospital Sant Joan de Déu de la capital del Bages després de patir una aturada cardíaca en oposar resistència a cinc agents. Aquest diumenge matí, el conseller d'Interior, Felip Puig, ha atribuït l'aturada cardíaca del detingut a la seva actitud "agressiva" i al "sobreesforç" que va haver de fer en plantar cara als agents i ha qualificat de "correcta" l'actuació de la policia catalana.

La família ha interposat denúncia contra els Mossos. El conseller d'Interior ha assegurat que sense "la resistència, l'agressió" i "l'intent d'apoderar-se de l'arma d'alguns dels agents", el detingut no hauria hagut cap "accident". "L'excitació, la violència i la condició física va comportar que en un moment donat tingués una situació sobrevinguda com a conseqüència d'un sobreesforç". En qualsevol cas, el conseller ha assegurat que l'actuació dels agents va ser "correcta" i que van actuar en "contenció i reducció".

Sergio E. C., veí de Manresa, tenia 13 ordres de recerca i detenció, i antecedents als Mossos i al cos de policia espanyol. Es tracta d'un jove de 34 anys i nacionalitat espanyola, i se l'acusava d'un delicte d'atemptat de resistència greu contra els agents de l'autoritat. Un cop arrestat, el detingut i cinc policies van ser traslladats a l'hospital Sant Joan de Déu de Manresa. Els agents van ser donats d'alta durant la matinada d'aquest dissabte.

Notícies prèvies

El coma del detingut, pel «sobreesforç» de resistir-se

Només la UCI atura un perillós fugitiu

COMENTARIS

fa pensar malament
Roquetas 2, 01/01/2012 a les 20:44
+20
-11
?????????
primer una noticia a la que sense donar detalls informa que un home molt dolent te ordres de recerca i ells sol, agredeix a 5 policies.
despres, en plena resaca, es confirma el que tothom sospitava després de notar l'enfasis que es fa sobre la suposada perillositat del que intenta sostreure l'arma a un policia...
comencem malament l'any.
Excesos de fuerza
Juan Pérez, 02/01/2012 a les 09:47
+20
-13
No vamos a defender a nadie, ni al fallecido y a los mossos,pero en poco tiempo han ocurrido dos casos.
El Conseller debe de ser más prudente a la hora de hablar.
No es normal 5 mossos para reducir a una persona.
Hace 15 días en el exterior de un centro comercial de Manresa 4 mossos contra una supuesta ladrona del super.Un exceso de fuerza bruta para pequeñas cosas, esto sólo ocurre en las peliculas yanquis.
13 ordres de recerca???
Anònim, 02/01/2012 a les 10:11
+28
-27
Si un persona te tantes ordres de recerca, es una bona noticia pel conjunt de la societat que ja no hi sigui. Evidentment la familia no hi pot estar d'acord, ja que s'ho mira de forma subjectiva, individual i egoïsta i ara intentarà aconseguir com mes diners nostres millor.
Felicitats als mossos, tant si es mèrit seu com si no.
Lamentable
Anònim, 02/01/2012 a les 10:34
+20
-15
Este lamentable hecho ocurrido es el resultado de la desorganización policial y empleo de fuerza bruta.
Debería de investigarse a fondo lo sucedido porque algún dia nos puede ocurrir a nosotros y no tenemos 13 órdenes de búsqueda y captura.
Sr. Conseller mucha prudencia al opinar Vd. no ha estado en el momento para opinar de esta manera, esta forma de hablar se denomina de parte.
al de 13 ordres de recerca
Anònim, 02/01/2012 a les 10:59
+17
-10
NO CREC QUE SIGUI PER FELICITAR A NINGUM JA QUE EL SIMPLE FET DE TREURE UNA VIDA ES PENOS I LAMENTABLE
Valoració dels fet,,,
Eduard, 02/01/2012 a les 11:23
+23
-7
Crec que hem de valorar els fets,abans de res, es una vida i no pot ser bona noticia la seva perdua. Tambe hem de valorar que la familia pot denunciar un exces de força vers al difunt i que aquest exces provoques la seva mort i estant amb el seu dret de denuncia. Tambe tenim la versio de les forces de seguretat, que estan al seu dret d'actuar amb contundencia si un ciutada mostra violencia a la seva detenció, segurament el seu estat fisic no va ajudar a la força de la detencio i el seu cos no aguantes el sobreesforç.
Jo particularment penso que si no tens res a perdre no et mostres violent vers a la policia i per molt besties que puguin ser les forces de seguretat, actuen sempre en consequencia a l'actitud del detingut i tambe crec que no era pas un angelet i si es veritat que els volia agafar un arma...Una persona "normal" no agafaria l'arma d'un policia si no es per fer-la servir, oi? valorem els pros i els contres fins que no tinguem l'autopsia.
Ausiau!!!
La verdad
Anònim, 02/01/2012 a les 12:34
+6
-4
El tema de la autopsia debe de ser imparcial y coherente.
Aún existen forenses en Catalunya que actúan como en la época del franquismo y de parte.
La familia tiene todo el derecho a tener un médico en la realización de la autopsia y de esta forma se evitan malos entendidos que se puedan producir por parte de algún forense que cree vivir en epoca pasada.
Fuere como fuere esta persona nadie debe de incitarle a este final.
Para el escrito del Sr.conseller Puig es que controle las palabras y se mantenga al margen de este tipo de opiniones.
La realitat
Anònim, 02/01/2012 a les 12:38
+8
-3
La realitat és, que aquesta persona media més de 1'90, i sempre havia volgut viure al límit, sense importar-li a qui feia mal, aixì que la denúncia als mossos sobra, així de clar.
ya estamos otra vez
Anònim, 02/01/2012 a les 12:44
+7
-7
Tristemente nuestra policía autonomica vuelve a estar en la palestra.Un joven al que acababan de detener muere horas despues a causa de un infarto, supuestamente del sobreesfuerzo en su detención.se necesitaron cinco agentes para reducir a una sola persona y eso que se supone que nuestra policia esta altamente preparada para estos casos. La cuestión es que ha habido un caso de muerte y el mismisimo conseller Puig ha tenido que justificarse a favor de los mossos(es evidente,que va a decir)y que estos habian hecho lo correcto. En mi modesta opinión que un joven de 34 años muera a causa de la resistencia empleada en su detención es mas que estraño y se ha de exigir una investigación exhaustiva.
No recuerdo en muchos años que la polícia que antaño velaba por nuestra seguridad fuera portada de diarios y titulares mes si,mes tambien.
quizá tendriamos que replantear el proceso de selección para acceder a mosso d esquadra y su posterior formación.
existe demasiados "graduado escolar"y "adolescentes" pienso
que se ha de exigir más en un oficio tan sumamente importante empezando por apostar en nivel intelectual y madurativo,espero que nadie se tome a mal ni malinterprete esta opinión.
Malament
Joan Torrents, 02/01/2012 a les 12:44
+3
-8
Els esdeveniments de Manresa per els mossos fan recordar els fets de la policia de l'epoca el feixisme espanyol
Gràcies als cossos de seguretat
Anònim, 02/01/2012 a les 13:18
+12
-2
Els mossos i policia local de Manresa, han tingut sempre una resposta ràpida i eficaç en els casos que he viscut. Ahir mateix una.El què passa que aquí tenim força antisistema de classe alta i queda bé burxar al qui posa ordre (sort que no era moro aquest!)
Tàser
Marc Clotet, 02/01/2012 a les 13:27
+7
-1
Si el que he sentit sobre les dimensions i força física del difunt és cert, això només podia acabar bé utilitzant un tàser. Quan es decidiran els polítics a equipar com cal les nostres forces de seguretat?
Resposta a Tàser
Anònim, 02/01/2012 a les 21:42
+5
-0
Està demostrat que un taser o pistola taser pot provocar perfectament un infart. Independentment de la edat ja sigui per problemes de sobrepès, malaltia, o algun problema genètic cardio-respiratori no detectat i latent. Jo optaria per potenciar les arts marcial i l'autodefensa en els cossos policials. Hi han moltes tècniques d’immobilització de distintes disciplines perfectament executables i efectives si es te una bona tècnica independentment de la condició física del assaltant.
Força i ànims
Anònim, 03/01/2012 a les 11:00
+8
-3
Els mossos i la policia local aquí a manresa, sempre que els he demanat i he vist actuar ho han fet amb molta rapidesa i eficàcia, el que passa que hi ha molt anti de tot i els cossos de seguretat sempre són al punt de mira. Endevant policia de Catalunya.
bon noi ?
Anònim, 03/01/2012 a les 18:08
+3
-2
Previsible que no tenia intenció de posar-ho fàcil.
13 ordres de recerca i detenció i antecedents als Mossos i al cos de policia espanyola.
Es podia presentat voluntàriament .. o haver ofert les mans per que li posessin les manilles..
Lamentable......... SI.



Fora mossos del nostre poble
Albert, 03/01/2012 a les 20:54
+3
-2
L'únic que puc dir és que els mossos són un cos policial lamentable, amb persones (no totes) treballant que dubto que tinguin el graduat escolar, a part d'això prepotents, inexperts i que normalment tot els hi ve una mica gran...no tenim perquè mantenir-los. Podria explicar moltes anècdotes lamentables sobre ells, però em faltaria espai (intimidació, insults racistes a ciutadans magrebins, fer judicis premeditats als controls d'alcoholèmia i estupefacients...) tot plegat, LAMENTABLE. Que se'n vagin a l'atur i es podreixin com la majoria de la població!!!
Tàser
Marc Clotet, 03/01/2012 a les 22:07
+3
-0
Hola anònim,

Un tàser no pot provocar un infart. Un malalt del cor pot patir un infart durant una detenció, però el corrent aplicat pel tàser de cap manera pot provocar fibrilació. D'acord amb potenciar el coneixement de tècniques d'immobilització... Però es faci com es faci, als antisistema no els agradarà. Sort que en Saura no és el conseller d'interior, sinó els agents ja estarien suspesos de sou i feina!