PxC: «La mort del Marrakchi és una despesa menys»

El president de PxC a l'Ajuntament de Manresa, Albert Pericas, fa broma a Facebook amb la mort del magrebí detingut, i els seus simpatitzants el titllen d'"animalet" i valoren la seva vida per sota de la "d'un gat"

| 09/10/2011 a les 12:19h
Arxivat a: Política, facebook, mustaphà el marrakchi, pxc, cas pericas
Aquesta notícia es va publicar originalment el 09/10/2011 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Fil de comentaris en el Facebook de Pericas

El president del grup municipal de PxC a l'Ajuntament de Manresa, Alberto Pericas, ha valorat la mort de Mustapha el Marrakchi després de més d'un mes en coma com a "una despesa menys per a l'erari públic" en un fil del seu perfil a la xarxa social Facebook.

El fil l'inicia ell mateix enllaçant la notícia de la mort del detingut amb un comentari sarcàstic que afirma: "Que Al·là l'aculli en el seu si ja que no l'ha pogut agafar la justícia". Els comentaris dels simpatitzants de PxC i agregats de Pericas a la xarxa social no donen treva. Des de "pobret, hehehe..." a "animalet", el fil segueix amb un comentari del mateix regidor en què valora que la mort del Marrakchi "és una despesa menys per a l'erari públic".

El fil continua amb comentaris que es pregunten si l'estat pagarà el repatriament del seu cos, i amb afirmacions com que "si fos el meu gat el que morís, no em sabria greu pagar, però pel moro em dóna igual"...

COMENTARIS

injustícia
Anònim, 09/10/2011 a les 13:29
+57
-30
Pff! El més fort és que no li caurà ni una multa. Si diguessim el mateix d'un conceller del PP a Euskadi víctima d'un atemptat d'ETA seria "delicte d'enaltiment del terrorisme".

Lucia
Anònim, 09/10/2011 a les 13:49
+30
-17
Veus que bé, la Sor Lucia per fi troba algú que es posa del seu costat. Déu els cria i ells s'ajunten, mai més ben dit.
Animalito?
Rafa, 09/10/2011 a les 13:53
+20
-25
L'únic que era conegut com l'"ANIMAL" era aquest tontet, no?
Paral·lelismes
Jordi Garriga, 09/10/2011 a les 13:57
+24
-10
Tampoc són res d'especial aquests tipus de comentaris; res de nou...malauradament.
Van dirigits a un ciutadà origen africà (!) considerat segurament pels opinants a Facebook com d'un nivell humà encara més baix que el dels ciutadans nascuts a Romania.

Aquesta caixa de trons la va obrir amb tots els honors una monja; també a Facebook: Un monumento a...
Quins en el seu dia ho van seguir, de ben segur sabran trobar-ne paral·lelismes. Malauradament!
La meva realitat personal
Ciutadà Andreu, 09/10/2011 a les 14:26
+17
-25
La portaveu de la família Tous, Sor Lucia Caram; els nazis de Plataforma x Catalunya amb l'Animal davant... i a l'altre banda anarquistes del Pèsol Negre o gent de l'esquerra, com ICV o la CUP. Veieu com importen més les idees, polítiques i la ideologia en defnitiva, que la vida d'una persona, sigui quin sigui el seu origen. Si tots nosaltres, (condicional)haguéssim aturat al pobre Marrakchi i li haguéssim donat una oportunitat digne, de feina potser? No tindríem aquest trist espectacle de declaracions i banderes de guerra, uns contra els altres, com gossos devorant a un cadàver tirat el mig d'una plaça publica.

A tot això, quants de nosaltres coneixem en Marrakchi (excepte la seva família, clar)realment?
Injusto
sor Lucía, 09/10/2011 a les 14:56
+15
-33
Em sembla una infamia que algú prengui actituds d'aquest tipus, com les del Sr Pericas i el seu partit.
Es denunciable també que un regidor de l'ajuntament de Manresa, i qualsevol personas- no respecti ni la memoria, ni la religió ni el drama de Mustapha el Marrakchi.Iguament em sembla patètic que alguns hagin volgut utilitzar-lo per fer-se sentir els agitadors socials.
No anem bé: NI xenofobia ni agitadors socials.
mare meva...
jepmaria, 09/10/2011 a les 15:05
+37
-25
Quina llàstima tenir aquest personatge tant lamentable ocupant una cadira en una institució com l'ajuntament de Manresa.
mala persona
jitler, 09/10/2011 a les 16:17
+24
-26
el cromanyon i retrasat del pericas el seu sou a l'ajuntament si que es una despesa.Aquest delinquent ex-skin que ara va en corbata als plens tindria que estar a la presó
Miquel
Anònim, 09/10/2011 a les 19:50
+23
-8
Potser a Manresa podríeu mirar qui voteu. Aquest senyor ocupa un lloc a l'Ajuntament perquè l'he votat.
fàstic
Anònim, 09/10/2011 a les 19:56
+18
-22
Ja ho tenen això els animals, no coordinen, no saben parlar i la intel·ligència no és el seu fort... Abans mona que skin cap buit.
Baixesa moral
Jaume, 09/10/2011 a les 23:28
+15
-17
Aquest es el reflexe dels politics que tenim:Predadors insaciables de poder i diners.El que menys els importa son els ciutadans,siguin del color que siguin i a la raça que pertanyin.La majoria ho fan en privat,d'altres,com aquet descerebrat ho fa a traves de les xarxes "socials".Un gandul que segur no ha treballat mai i ara s'ha apuntat a la rifeta perque el mantinguem entre tots.Una baixesa moral!!
Illegalització
Anònim, 09/10/2011 a les 23:36
+11
-21
Crec que aquest partit és tan il.legal com Batasuna segons els criteris del Tribunal de Strasbourg: Els objectius no declarats dels partits també han de ser legals i respectar els drets humans. No és el cas de la PxC que no respecta el dret a la vida i que, a més, posa valors diferents a la vida de les persones segons el seu origen.
Lamentablement, Sor Lucía ha demostrat en els seus escrits no estar tan lluny dels plantejaments de PxC.
Patètic..
Anònim, 10/10/2011 a les 11:04
+12
-18
Els pares d'aquest animalet de regidor no son també d'origen inmigrant??..El noi mort feu 1250km per arribar a Catalunya i els parel de l'animal(regidor de pxc) 1200..La memòria falla i la ignorància es extrema..
De que us queixeu????
Miquel, 10/10/2011 a les 11:09
+17
-8
De que us queixeu. PxC te dos regidors a l'Ajuntament, per alguna cosa serà. Algú a fet les cosses malament perquè aquesta gent estigui ocupant aquest lloc, Algú a fet les cosses malament perquè a Manresa el sentiment sigui d'anti-moro, en canvi amb altres col•lectius aquest sentiment no hi sigui..
Per cert hem sembla patètic i de ments molt curtes barrejar a Sor Lucia amb tot això, deixeu-la estar que prou que fa en ajudar a la gent que no pot.
Senyors/es ens cal una reflexió.
No es veritat que es un cost menys?
Anònim, 10/10/2011 a les 11:10
+20
-13
Sincerament crec que simplement constata una realitat i no en dona ni la seva opinió.
Els que aneu de bons i democràtics no us està be ni que es digui la veritat? Preferiu que ens anem fent els falsos dient bones paraules de tothom encara que no ho pensem? Respecto que sigueu així, pero si no deixeu que es digui la veritat qui es mes intransigent? PxC o vosaltres?
Diferent seria un comentari tipus: ja li està bé al moro.. de m... s'han de matar tots!!! etc etc això si que s'ha de condemnar.
Títol
ORTIZ, 10/10/2011 a les 12:27
+11
-6
mucho más nos cuesta mantener a los políticos.
irresponsables
Anònim, 10/10/2011 a les 12:47
+13
-1
Si en aquest país hi hagués una política dímmigració d'acord amb el que pensa la mahjoria de la gent, aquests successos no existirien. Tampoc existiria la PxC. La culpa: els irresponsables dels nostres polítics i la gent que els vota.
Això ho pensem molts...
Anònim, 10/10/2011 a les 12:48
+14
-12
De fet el Pericas diu de forma radical el que la majoria pensem. I tan impresentables com vulguis però un 9% dels vots a Manresa.De qui es culpa?
Juguem a fer-nos l'honest
Anònim, 10/10/2011 a les 13:02
+2
-8
Aquesta es la propaganda que necessita PxC, un cop més Manresainfo.cat fa la tàctica de "jo assenyalo, vosaltres dispareu". Aixo es periodisme de qualitat, fer public el que diu un subnormal pel facebook.
Mentrestant a la Balconada, Sant Pau i a la Font dels Capellans, cabassos de vots cap a PxC.
Que en treiem de tot aixo? fem terapia posant a parir... i demà tot seguirà igual. Ingenus
feixisme
Escac, 10/10/2011 a les 13:09
+17
-5
La culpa és vostra, feixistes. Si penseu que hi ha gent que té dret a viure i gent que no, és perquè esteu malalts, no per res més. No vulgueu, a sobre, culpar la resta de la gent de la vostra ideologia antihumana. O potser també resulta que els culpables de l'Holocaust van ser els jueus, oi? No teniu vergonya, feixistes.
Aixo acabarà malament
sodokus, 10/10/2011 a les 15:13
+4
-2
si seguim així amb aquests tipus de polítics, veien com canvia la democràcia (si es que n'hi ha), això acabara en una guerra... entre crisis, gent que fa el que li dona la gana i politics cobran milers i milers de euros del estat... potser si q el mon s'acaba el 2012!
per mi....
Anònim, 10/10/2011 a les 15:32
+6
-10
podriem agafar al fatxa aquest dels collons i penjar-lo del ous. No sé si és xària o jihad però ja m'està bé.
adivino
Anònim, 10/10/2011 a les 15:44
+8
-4
A les properes eleccions municipals PxC treurà com a poc 4 regidors
que diu...
Anònim, 11/10/2011 a les 21:49
+1
-1
Aquest individu diu el que molta gent pensa però no gosa dir.
un 9% de vots, no és una majoria.
Enric, 12/10/2011 a les 16:19
+0
-0
Comentaris i actituds xenòfobes, racistes i sobretot mancades de solidaritat i humanitat, no poden ser motiu de cap mena de justificació, aquest Sr. hauria de dimitir del se càrrec i el fiscal hauria d'intervenir en pro de la justícia, doncs un servidor publicava no pot fer proselitisme ni terrorista ni racial.

Aquestes actituds minoritàries no ajuden ni a la necessària cohesió social, ni a l'imprescindible col·laboració entre veïns per conèixer-nos, respectar-nos i practicar el bon veïnatge.

La llei és igual per a tothom autòctons i nouvinguts i tots l'hem de respectar.

Les autoritats son els responsables de fer-la complir per igual vinguem del nord o del sud, autòctones o nouvinguts, les persones, les religions, les costums i fins i tot les diferents cultures, han de ser respectuoses i complir les normes que democràticament ens hem dotat.

Enric
[email protected]
Anònim, 15/10/2011 a les 15:31
+0
-2
Los catalanes se están ganando apelativos como nazis. Nunca he visto una clase política mas racista. Ojalá os concedan la independencia, más que nada porque no quiero ser del mismo país que una panda de neonazis.