Lledoners no és lluny de Moià

| 30/07/2011 a les 18:43h
Arxivat a: Diari de campanya, crisi moià, anotació
Aquesta notícia es va publicar originalment el 30/07/2011 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Pere Fontanals: Dionís Guiteras, alcalde de Moià, va presentar a les Faixes els números d'un consistori en fallida que gairebé sextuplica el topall de deute permès a les administracions municipals, amb una liquiditat que no permet pagar a proveïdors, que no cobreix les nòmines d'agost dels treballadors i sense poder disposar de les bestretes dels impostos municipals de 2011 perquè l'anterior govern ja les va emprar.

Fa bé Guiteras d'explicar la situació de fallida davant de gairebé 600 moianesos i moianeses sense dir ni una sola vegada el nom de l'anterior alcalde, el perenne Monràs, ni voler-ne fer una lluita partidista, ni deixar-se arrossegar per la indignació. Lluny d'això l'alcalde va preparar una bona presentació i va intentar traspuar optimisme al públic que veia negre sobre blanc el que ja havia llegit al Manresainfo.cat deu dies abans quan el Diari Digital del Bages s'avançava a tothom informant de la fallida moianesa.

Dic que l'alcalde fa bé perquè sap que des de Vicepresidència del Govern l'ajudaran en tot el que calgui. Avals, assessorament, acompanyament, execució de mesures extraordinàries... i ho faran perquè Joana Ortega és conscient que qui ha deixat el consistori com està és del seu color polític i sap que si Moià peta, li petarà directament a la cara. Joana Ortega ho sap. Dionís Guiteras també.

Però jo, que no tinc cap responsabilitat ni amb el que ha passat a Moià ni amb el que passarà, em pregunto com pot ser que un govern nefast com el que dirigia Monràs se'n surti "de gratis" quan ha enfonsat l'ajuntament, recordo, la màxima institució pública municipal i per tant la casa de tots els moianesos, en la pitjor de les misèries imaginables. En el millor dels casos l'anterior alcalde i la colla que l'envoltava són uns inútils de manual. En el pitjor, uns corruptes com una casa. En tots dos casos amb diner públic i hipotecant tota la vida dels moianesos que neixen ara.

Guiteras no ho dirà perquè no li convé pel futur de Moià. Jo sí: la gestió de Monràs amb els diners de Moià hauria de ser delictiva i hauria de respondre d'una manera o altra, tant si és conseqüència de la seva inutilitat com si és per comprar tabac, alcohol, viatges a Bulgària i ves a saber què més quan la caixa del consistori ja neguitejava. Ara bé, també des de fora m'atreveixo a suggerir –espero que no s'ho prenguin malament- una estirada d'orelles general a tots els votants de Moià que han anat refermant a l'alcaldia aquest senyor durant tantes legislatures.

COMENTARIS

ja
OK OK, 30/07/2011 a les 19:02
+9
-5
Totalment d'acord.
Lledoners quedarà petit.
Cal fer-hi anar a tots els que han gastat més del compte !
A Sallent també
Joan, de Manresa, 30/07/2011 a les 19:22
+21
-5
El de Moià no és l'únic. A Sallent en teníem un altre que es fotia macallans, puros, àpats de luxe i viatges a compte de tots.
Convé que surti tot
Proves
Enric, de Sallent, 30/07/2011 a les 19:50
+6
-4
Tens proves d'això que dius, Joan? Sobre el tema de Moià hi ha factures. De Sallent pots dir el mateix?
rucs
Anònim, 30/07/2011 a les 19:59
+5
-4
Quan miserable amb corbata i càrrec, ens està una mica be, ens ho mereixiem
farres
moianès, 30/07/2011 a les 20:02
+10
-4
I portar una colla de càrrecs electes a dinar, explicar-los que la cosa està molt malament i fer-los pagar a cadascú el seu àpat, recollir els calers ell mateix i pagar amb la visa municipal?

No ho sabíau això??
el de rucs
Anònim, 30/07/2011 a les 20:47
+4
-3
Són capaços de pagar dinars amb pagarés a 15 dies
Factures
Joan, de Manresa, 30/07/2011 a les 21:44
+4
-3
A l'Enric de Sallent,
Tinc les factures escanejades. N'hi ha més de 70
Si em dones el correu te les puc enviar
Al jutjat, a la premsa
Enric, de Sallent, 30/07/2011 a les 22:24
+3
-1
Home, Joan, si hi ha irregularitats, crec que hauries de denunciar-ho al jutjat o portar-ho a la premsa. A mi, per tafanejar, me les pots enviar a [email protected] , però ja dic que lo seu seria enviar-ho a algun mitjà.
CiU-Moià als Lladoners
pagano moianès per res..., 30/07/2011 a les 22:33
+8
-4
Tots als Lladoners i desprès ja ens explicarien que han fet amb la dilapidació de tants i tants milions per no tenir Moià res de res, i que només ens hagin deixat deutes...
Sort que som el poble més car d´Espanya amb l´IBI.
Sería interessant saber a quí o quins hem finançat...
I l´últim equip de govern de CiU ?
Anònim, 30/07/2011 a les 22:39
+13
-3
Qué feia els últims quatre anys l´últim govern de CiU, només "si buana" ?
També són molt responsables del deute moianès. A tots ells els hi reclamaría que paguèssin perque de vergonya ja veiem que no n´han tingut, s´han dedicat només a cobrar i el poble que el donguin...
Aixó els de CiU Moià eh ?. Oi Sr. pintoret ??
antiCIU
Anònim, 31/07/2011 a les 00:17
+10
-1
I el més greu de tot diu Ortega que per solucionar-ho s'ha d'augmentar els impostos doncs jo la convido a viure a Moià on paguem un IBI desorbitant només a tall exemple pagavem 700 euros anuals i ara en paguem uns 2500 només falta que ens els apugin més !!!!! I l'altre el Culell al informatiu diu que la situació de Moià no és nova si no és nova perquè no es feia res abans és que perdoneu-me ser malpensada però estic segura que CUI ha "xupat " de Moià tots els nostres calés!!!!!!
segur que sí
Anònim, 31/07/2011 a les 02:18
+11
-1
Segur que sí que els de CiU han xupat tots i molt de MOIÀ, SINO NO ES COMPREN RES. eL Felip Puig un 11 de setembre ja va veure que en els àpets municipals hi havien ostres i cava francès i seguiren tots tant amples i prepotens.
Aquests de CiU ens intentaran tapar la boca amb un prèstec a 60 anys perque si s´investiguès a fons segur que hi sortirin tots molt esquitxats i aixó ara com tots estan al poder no els interessa el gra de MOIÀ I L´INTENTARÀN TAPAR, SINO AL TEMPS...
Ara amb l´IBI que paguem sempre tindrem els dubtes de qué hem sigut plumats i sense saber on han anat a parar, perqué el qué està ben clar és que a Moià ningú hi ha invertit res de res, només ens han xupat, I PER AIXÓ DEVEN A TOT HOM.
GRÀCIES SRS. ADMINISTRADORS DE CIU, HEU DEIXAT MOIÀ EN LA RUINA I ERA EL POBLE MÉS SANEJAT QUE HI HAVIA, PRO DESDE FA VINT-I-TANTS ANYS QUE TENIU EL CONTROL NO EN QUEDA RES D´AQUUELL MOIÀ RIC I SÀ...
Montràs i Puig
Xavier, 31/07/2011 a les 09:55
+18
-1
En l'acte institucional del passat 11 de setembre el conseller Puig ens va renyar per protestar contra l'alcalde Montràs en diada tan nostrada i va donar suport a l'equip de govern del municipi (CIU)

Gran visió la del conseller Puig i gran conte de fades falses el que ha viscut en Montràs en els 28 anys que ha medrat a l'ajuntament.

No li donava suport CIU a l'alcalde Montràs... doncs que eixuguin el dèficit.

Si legalment es pot exercir alguna acció judicial contra l'alcale Montràs s'ha de fer. Ho ha de fer l'actual equip de govern.
Propostes
Anònim, 31/07/2011 a les 10:20
+5
-5
Després de llegir tots aquests comentaris faré dues propostes: 1ª Com que l'ajuntament està en fallida i no té diners (però hi ha molts moianesos que sí), obrir una suscripció popular per pagar l'auditoria i si cal les despeses d'un procés judicial contra el Montràs. No ens ha de sortir massa car. 2ª Si cada moianès deu 4.470 euros, demanar a l'ajuntament que faci una emissió de deute públic a 20 anys de 25 milions i que tots els moianesos que tenen la butxaca plena hi facin les seves aportacions. Bons patriòtics moianesos. S'admeten més propostes.
SIMPLIFICAR
Antonio Mora Vergés, 31/07/2011 a les 11:07
+3
-8
És un costum – mal costum – d’aquesta raça maleïda de la que formem part; blanc/negre, bons/dolents, justos/pecadors.
Està clar que a Moià s’han fet malament – molt malament – les coses pel que fa a la gestió dels cabals públics.
Tant clar, com que això fa temps – molts de temps- que era sabut – i consentit – per tothom.
Moià a viscut per damunt de les seves possibilitats, com – dissortadament- la resta de Catalunya. Tots en tenim però – per acció u omissió – una part de culpa.
Desprès de molts anys els alemanys van reconèixer la culpa col•lectiva en el genocidi jueu ; Hitler sol no hagués pogut fer-ho.
De l’actual situació econòmica tots en som corresponsables, alguns únicament pel 0,01 % i altres per 99,99%; ens cal trobar un sistema – fins on sigui possible just – perquè tothom assumeixi les seves culpes.


la coletilla de'n cullell i més
joan , 31/07/2011 a les 12:53
+18
-0
La coletilla del Sr. Mas Collell, fa molt de mal... ja ho sabien. La votació del parlament de NO investigar Moià a canvi de No investigar l'hotel Miramar va ser el cim, un intercanvi de cromos entree miseries de PSC/CiU, per no dir misèries d'entre polítics.
Des l'enrenou de la Visa pels anys 94/95, ja ens havia d'haver posat alerta, en canvi ens en fotiem i "lo votàven-em". Aquesta visa pagava des de sopars del Consell Comarcal del Bages (tal com explica en farres a dalt), fins a tancar despeses no pressupostades, a part del dinar diari de l'alcalde i el convidat de torn...Aquesta visa SI és una Supervivent, ha aguantat 28 anys, hauriem de canviar els 3 rals de l'escut i penjar la visa, com a homenatge.
Per tenir una idea com sóm els moianesos, quan es va casar la filla (cada ú te el pare que té i no te cap culpa), uns quants convidats a l'esdeveniment de l'any a Moià (any 99¿?), en un esmorzar previ a l'esdeveniment, se n'enfotien que acompanyarien a la nuvia els cobradors del frac, o bé que la guardia civil s'endurien l'alcalde a mig fer. Collons que eren els convidats, els mateixos que li feien les campanyes, i segurament algún aprofitat.
Parlant d'aprofitats, divendres n'hi havia algún a primera línea aplaudint i felicitant al nou alcalde; que fàcil és cannviar de jaqueta per que et condónin .... com deia la dita:
Moià és molt Moià
DON VENIA?
JME, 31/07/2011 a les 13:01
+8
-1
ESBRINEU DON SUR AL Sr montras FA ANYS ANREDERA SORPRESA!I QUI TE AL SEU COSTAT?
el sr. mora aquest no s´entera
Anònim, 31/07/2011 a les 18:09
+9
-1
Aixó que diu "Tant clar, com que això fa temps – molts de temps- que era sabut – i consentit – per tothom" devia ser per la vostra excelència pro per la meva part MAI HO HE CONSENTIT, els que potser ho han consentit són els que devien xupar de la mamella, (perqué si no de qué o amb qué i on s´han dilapidat tants milions) que potser eren molts; per descomptat que tots els de CiU-Moià i tots els que ara estan a la Genialitat... que fins ara els hi ha anat rebé, per tant alguna cosa n´han tret a canvi, no ho creu així ???
Tots els de CiU sense discusió són corresponsables de la ruina de Moià, fa molts anys que ho sabien i ja els hi estava bé, sino ho haguèssin canviat ràpidament...
Com per seguir votant sr. Mora a un de CiU, només pagar per la desgràcia de ser moianès...
FELICITAT AL NOU BATLLE
Anònim, 31/07/2011 a les 18:51
+10
-2
LA CULPA DEL QUE PASA A MOIÀ LA TENEN ELS MOIANESSOS QUE CADA VEGADA AL ARRIBAR LES VOTASIONS, ALLÀ ESTABAN ELS DE CONVERGENCIA PER VOTAR AL SEU. JO SI QUE NO TINC CULPA, DONS MÁI L'HI VOTAT, ENCARE QUE ESTIC EMPADRONADA AQUÍ,I SI BE NO SOC DEL PARTIT QUE EN AQUEST MOMENT ESTÁ AL CAP DEL POBLE, TAMBE VUI DIR, QUE HU ESTÁ FENT MOLT BE, I DESDE AQUÍ VUI DONAR ÀNIMS AL NOU BATLLLE I QUE TE TOTA LA MEVA COL-LABORACIÓ COM A VILATANA.
CiU MOIÀ
Anònim, 31/07/2011 a les 19:35
+14
-1
Està clar que els de CiU Moià ens han fotut al fons del pou on mai més cap moianès en podrà sortir, sense pagar les malversacions de fons d´uns polítics que no es meréixen res.
Aquests són els de CiU-MOIà i corresponsables els que ara maneguen les retallades doncs ja sabien a quí tenien de representant a Moià i els "acólitos" que hi havien...
Doncs bé, ara almenys el que cal fer és: Demanar i depurar responsabilitats als ex-dirigents del poble i mínimament passar a un embargament TOTAL de la pensió a la qué no tenen CAP DRET.
I si és el cas, Els Lledoners és aprop de Moià
Lledoners quedaria petit
Anònim, 31/07/2011 a les 20:11
+16
-1
si hagués d'encabir a més del Sr.Montràs tots els que han fet possible aquest gran espoli de Moià.

Poso també en aquest sac, a més, persones que frueixen del tractament d'Honorable o d'Il·lustríssim (quanta hipocresia en el protocol!)que per activa o per passiva, al llarg d'aquests 28 anys han permès o ajudat a que això passés.

Algú ja havia avisat.
Anónim, 01/08/2011 a les 14:35
+16
-0
Quan ja fa més de 10 anys el MAP va fer públics els escandalosos números de la VISA del senyor Montràs ningú se'l va voler escoltar.
Quant butlletí rere butlletí el MAP denunciava la festa que s'estava fent amb els diners del poble tothom mirava cap a un altre costat.
Quan ara fa 3 anys el MAP va fer un acte per parlar dels comptes i la situació econòmica del poble (ja es parlava de 14 milions de deute) tothom se'n reia.
Quan fa 2 anys gràcies a la pressió del MAP van aparèixer d'un dia per l'altre 3,5 milions més de deute en factures impagades pocs hi donaven importància.
Va ser necessari que el mateix Montràs ens apugés l'IBI a tots perquè la gent obrís els ulls.
Jo dic...si el Montràs no hagués doblat l'IBI a tots els Moianesos segur que hauria tornat a guanyar per majoria absoluta, doncs què voleu que us digui, tot plegat em sembla molt trist i diu poc de molta de la gent del poble, per tant sí, tots en som responsables.
Si amb tots els avisos rebuts no reconeixem que part de la culpa és nostra, tot plegat pot ser que no serveixi de res.
Ja està bé de callar Moià !
Anònim, 01/08/2011 a les 17:25
+6
-1
Moià té que parlar, ja està bé de tanta conya, es té d´esbrinar on han anat a parar tant milions defraudats, amb els impostos més alts d´Espanya que hem pagat.
aRA ÉS HORA NO D´AMAGAR-SE SINO DE DEMANAR RESPONSABILITATS als que ens han futut per tant si els de CiU-Moià i....tenen la butxaca foradada que s´esbrini en qué han dilapidat els ingressos del poble, no passa res que se sàpiga i si és el cas que s´els embargui la pensió i tots els bens i els comptes i com a únics responsables que tornin el qué han defraudat. Srs. de CIU el poble realment s´enrrecordarà per molts anys de la vostra gestió, podreu també anar a tele5 a explicar com és fà aixó...i seguir pagant el poble
Moià fotut!!!
Anònim, 01/08/2011 a les 20:00
+6
-1
L'exposició del Sr. Alcalde de Moià xapó, perè jo vaig sortir amb mal de panxa, indignat, emprenyat, amb uns números que no mel's treia del cap i que no em van deixar dormir.
Com pot ser, després de tants anys al capdavant del consistori, el Sr. Montràs, deixi aquest forat i des d'Instàncies Superiors ningú digui res?. Com pot ser que no es revisin els comptes?
Ja sabem que els comptes dels Ajuntaments son complicats, però a mi em van ensenyar que: DEBE - HAVER = UN SALDO.
Apa moianesos-es, amb il·lusió, aquí no ha pasat res, ens ensortirem amb una hipoteca a 50-60 anys!!!
Montràs i els votants de CiU
Anònim, 02/08/2011 a les 10:43
+6
-1
Quants anys ha governat el Sr. Montràs? Algú el devia votar. I el poble de Moià ja feia anys que ho sabia, però continuaven votant-lo. Per tant, la responsabilitat ha de ser compartida entre l'alcalde, el seu equip de govern i els votants de CiU de Moià. Tot i així, encoratjo al nou alcalde, Dionís Guiteras, a seguir endavant amb la valentia que ha mostrat i posant-hi l'esforç que calgui perquè de ben segur que, degut a la mala gestió d'uns i a la poca responsabilitat dels altres que el votaven, passarà força nits sense dormir.
Molta sort, Dionís!
a votar
JosepZ, 02/08/2011 a les 16:29
+10
-1
Cada poble te el que es mereix; es predicar en el desert, ho veiem, ho sentim en les nostres butxaques, i cada quatre any tornem-hi , a votar una oligarquia, uns candidats ficats a dit pel partit; l’amiguisme es moneda de canvi, el arrossegar-se per la seu del partit, moure’s per cercles anomenats polítics, es a dir el piloteig, fa que et coneguin, t’infiltres en el partit i a viure dels diners dels contribuents, a viure de la política. Fa anys que arrosseguem aquest sistema de partís polítics, i tan es, les llistes tancades com obertes, es una gran mentida, per mantenir-se en el poder, no tenen coneixements de política, però els votem, no tenen la mínima noció de com gestionar un ajuntament, però els votem, no sabem ni qui son, però els votem, si no a aquests a uns altres, i torna a passar el mateix les nostres butxaques buides, i les seves plenes. A cobrar, a apujar-se el sou i a viure, puro en boca, benzina que paga el contribuent, la cartera plena, i com no, el dinar, amb la visa de l’ajuntament, passi el que passi ningú els demanarà responsabilitats, ens diuen que no, que perden hores i diners, per això hi ha tanta afició a col•locar-se en aquests llocs. No, no es poden reunir a casa d’un regidor o l’alcalde, no , un bon restaurant, que paga el poble , i allí decideixen d’augmentar-se els seus honoraris. A cobrar comissions dels fusters, pintors, paletes, i el que vingui, val deu , la factura es de vint, que paguen els que ens voten. Això si a comprar roses que venen eleccions i les repartirem en el mercat, a l’hora que demanem el vot. I nosaltres els tornem a votar; tenim el que ens mereixem. La política no està en mans d’intel•lectuals, ni d’altruistes i es nota.
Solucions i agermanament
Anònim, 03/08/2011 a les 11:31
+1
-3
Bon dia a tots!

Tots els habitants de Moià hi estem al.ludits! (bé perquè un no ha tingut control, bé perquè pocs ho han controlat d' una manera que ens ha portat a tenir tots aquests problemes) i ara tot el país coneix el nostre poble per això! I el Moià d' abans, que tots ens sentíem a gust de fer poble conjuntament...

Els que no estem a l' ajuntament voldríem que tot sortís bé. Perquè enlloc de lamentar-nos no comencem a treballar amb tots agermanats, eliminant l' odi, i acabant amb la millor solució pel nostre poble! Potser la solució no és triar un partir polític...potser és que tothom hi aporti el millor que pot ( mínimament bon humor) pel bé de tots! I les crítiques estalviar-nos-les! No penseu que si estem en aquestes dialectes mai arreglarem res. Busquem la pau i no diguem mal de res. Busquem ser amics dels enemics, a veure si aconseguim aquesta última frase!

També sortirem pels mitjants de comunicació com un poble diferent, on l' odi se' n ha anat i els vilatants han sabut resoldre les diferències!!! Tots plegats!

Què us sembla?

Si trobeu alguna persona de Moià, envieu-li molta pau i ànims! Que puguin solucionar tots els seus deutes molt aviat i tornin a viure en un poble bonic i ple d ' alegria.

Els nens segur que volen tenir molts amics, mostrem-nos sempre en pau!

Una vilatana de Moià

Si em permeten...
Anònim, 07/08/2011 a les 23:49
+1
-2
I la lleial oposicio on era?. Dalt d'una figuera?.
solucions i agermanament
Anònim, 08/08/2011 a les 10:06
+1
-1
Aquesta de les sol. i agerm. està de molta conya. Aixó que ens costarà pagar amb 50 o 60 anys els que paguem, no es pot oblidar així com així. Mínimament i primer de tot cal depurar les resposabilitats dels que ens han fotut en aquest forat i els que sabent-ho (CiU) no van fer res per aturar la malversació de tants calès, perque és qué hi anaven bé ?? O PERQUÉ ?? el Sr. PUJOL, ens va condecorar l´Alcalde per la seva "bona" gestió i el F. PUIG UN 11 DE SETEMBRE VA FER EL RIDÍCUL MÉS ESPANTÓS DEFENSANT AMB LA SEVA CLÀSICA PREPOTÈNCIA, EL INDEFENSABLE A MOIÀ I QUE TOT EL POBLE CONEIXIA JA. I el BONVEHÍ DE MANRESA DEFENSA FA ANYS AL ALCALDE SORTINT SENSE SABER COM LI HAVIEM DIT QUE PROU FEINA TENIA A CASA SEVA, COM PER SABER A MOIÀ QUÉ PASSAVA... ES CLAR SI NOMÉS S´ESCOLTEN ELS SEUS I NO ELS CONTROLEN...PASSA EL QUÉ PASSA.


l´OPOSICIÓ LA van fer callar quan el tema el van portar al tribunal de cuentas, els del partido del govern que teniem a moià... vAL ?
sobre l'oposició
moianès, 10/08/2011 a les 22:36
+0
-0
Hola:
L'oposició era on havia de ser; parlava i extreia periòdicament les coses "mal instruïdes" per l'ajuntament,
l'únic que amb la minoria, se'ls revocava qualsevol iniciativa per obligar canviar costums. Periòdicament el Regió 7 i d'altres mitjans se'n feien ressò, ressò que quedava en l'aire.
L'únic que tenia potestat real per parar el tren era el secretari, i aquest no ho va fer fins que l'oposició el va advertir. Des d'aleshores el secretari no ha dormit tranquil. Per saltar-se el secretari, la creació de Moià futur va anar molt bé, empresa privada avalada pel poble;
el resultat és el que tenim ara.
Solucions i agermenament
Anònim, 17/08/2011 a les 17:46
+0
-0
No volia dir que no s' hagués de controlar res, només que no podem estar sempre enfadats. Ara és el moment de caminar junts endavant i si hem fet malament les coses saber-les rectificar entre tots. Volia dir que amb les baralles no s' arregla res, sols serveixen per passar el temps. No cal ser rencorosos i aprofitar el temps donar solucions de futur. Tempus fugit i carpe diem! Salutacions a tots els moianesos!. A veure si en la pròxima sortim amb unes notícies de nassos a la tele!