Navàs, primer municipi del Bages governat per la CUP

Gir polític històric a Navàs on Jaume Casals serà el primer alcalde de la CUP al Bages. CUP i ERC governaran plegats

| 11/06/2011 a les 18:22h
Especial: Eleccions municipals 2011
Arxivat a: Política, constitució ajuntament
Aquesta notícia es va publicar originalment el 11/06/2011 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Josep Oliva i Jaume Casals, alcalde sortint i entrant, se saluden. Foto: Jaume Vilà

"Volem recuperar el nostre eslògan de Navàs poble jove i molt capaç", perquè com deia Martí Pol, "tot està per fer i tot és possible". Amb aquestes paraules de Jaume Casals el nou alcalde de Navàs va acabar el seu discurs d'investidura després que la CUP i ERC varen sumar els vots necessaris per a governar plegats durant els propers 4 anys. "Farem pinya com en el món casteller per arribar a aquest llarg viatge cap a Itaca".

La sala, plena de gom a gom, i on es respirava a l'ambient el final de l'hegemonia de CiU a l'alcaldia, va esclatar en llargs aplaudiments un cop fou elegit alcalde Jaume Casals. Abans l'alcalde sortint, Josep Oliva, va defensar que CIU era la força més votada de Navàs però que deixava "el càrrec acceptant l'aritmètica electoral" a la vegada que deia que el seu grup faria una oposició amb serenor i fermesa. Per la seva el PSC va demanar que "el nou govern tingui durada", mentre que Hortènsia Font d'ERC afirmava que començava "un nou Navàs que portaria il·lusió".

Un cop acabat el Ple que ha durat mitja hora, simpatitzants de la CUP han penjat l'estelada al balcó de l'Ajuntament, on més tard hi ha sortit tot el nou consistori, fet inèdit fins ara, i més tard al baixar a la plaça, els simpatitzants els hi han fet un passadís que s'ha acabat amb un seguit de fotos a la font de la plaça.

COMENTARIS

mirada assassina
Anònim, 11/06/2011 a les 20:13
Interessant
+74
-11
L'Oliva fa bona cara, a la foto...
QUIN DIA MÉS GRAN A NAVÀS !
Anònim, 11/06/2011 a les 21:11
+31
-6
UF ! ja podem respirar aire nou a Navàs, un nou Navàs ha de creixer i el faran creixer

PERÒ MOLTES MOLTISSIMES FELICITATS A ERC I CUP PER FORMAR GOVERN,

L'ARITMETICA I EL POBLE HAN PORTAT A UN GOVERN D'ESQUERRES.

MOLTA SORT I PLENA D'ENCERTS.

Regeneració natural i democràtica
Jordi Garriga, 11/06/2011 a les 21:17
+29
-8
Majoritàriament el poble de Navàs va votar que volia un canvi de fons i potser també de formes de com s'ha fet funcionar l'ajuntament en els últims anys.
El Pacte CUP Esquerra en principi és valedor d'aquest desig; Dèu dirà!. Un pacte amb Convergència no ho era.
Les coses van així. Han sigut molts anys de govern de dretes
i ara toca govern d'esquerres; de manera natural...i naturalment.
Els "sobiranistes" de CiU
Anònim, 11/06/2011 a les 21:19
+23
-5
M'encanten els "sobiranistes" de CiU jurant el càrrec de la mateixa manera que els del PSOE i PP. Amb lleialtat al rei i a la constitució espanyola.
Felicitats CUP!
Anònim, 11/06/2011 a les 22:12
+29
-6
El canvi era necessari!
Gràcies per arribar a un acord!
valentia
molt adequat, 12/06/2011 a les 00:16
+55
-8
Portem Navàs al cor, som d'aquest poble, hi hem nascut, hi hem jugat, hi hem crescut,ens hi hem fet homes i dones, es el nostre petit tresor per que un poble es això el racó estimat, el petó robat, el primer amor, l'escola, la quitxalla, els carrers que altre hora van suplir ordinadors televisors i màquinetes . Per fi després de molt mes de mig segle, podem tenir un govern d'esquerres, sommiat , ansiat, esperat , volgut. Votat pel poble, encara que ara resulta que a estat gràcies a no se quins partits berellats però que no venen al cas. El poble clamava canvi, esquerra, independencia, sous justos, impostos al abast de tots , perqué el poble es de tots i entre tots l'hem conquerir.
Gràcies CUP i ERC per fer-ho possible, treballeu colçe a colçe sense mals rollos sense baralles i amb molt de respecte.
No se quant temps hem queda però teniu la certesa que avui m'heu fet feliç .Moltissima sort.
feliç!!
Anònim, 12/06/2011 a les 11:37
+18
-4
orgasmada per 4 anys!!!!
gràcies cup!
Futur
Albert, 12/06/2011 a les 21:09
+12
-3
Horti, Felicitats. Per Navàs i pels PPCC. Feu bona feina i sigueu exemplars per poder dir amb la boca ben grossa que això és el futur. I que la ciutadania us faci suport i us ajudi participant. Són temps difícils i els problemes són de tots. Ânims per esquerra republicana i per la CUP!
Felicitats amics!
Josep, 13/06/2011 a les 09:23
+13
-2
Tai, felicitats!
Fareu un bon equip!
Al vostre costat estem!
RESUM DEL PLE 15 MIN O TOT INTEGRE
Anònim, 13/06/2011 a les 09:27
Interessant
+52
-1


WSAbtCg , AQUEST ENLLAÇ ES DE 15 MIN

AQUEST ENLLAÇ ES TOT EL PLE INTEGRE.



Id=pla_8edb776f-9723-40ec-8d85-a87be09d757b

valentia
Anònim, 13/06/2011 a les 16:10
+1
-16
com es pot parlar de valentia i fer el comentari com anonim quina barra.
Felicitats amics!
Josep, 13/06/2011 a les 22:17
+6
-2
Tai, felicitats!
Fareu un bon equip!
Al vostre costat estem!
i el discurs d'Investidura
Anònim, 14/06/2011 a les 00:11
+43
-0
enllaç:

QLPuyob3ZmA

no ha estat possible abans per problemes informàtics de conexió interntet, encara que l'haureu pogut seguir a traves de l'enllaç de tot el Ple, sabreu disculpar.

I anem per feina.!
Ho sento
Rosa, 14/06/2011 a les 11:25
+6
-12
Josep Oliva, em sap molt de greu.
Espero que el nou alcalde sàpiga està a l'alçada.
No tots els navasencs et voliem al capdavant, TAI.
Espero que tinguis clar que si hi ets és perquè has sumat, no per res més.
Millor impossible!
Anònim, 14/06/2011 a les 12:21
+9
-2
Moltes felicitats els que han aconseguit fer fora els que durant anys i anys han fet el que els ha donat la gana al nostre poble!!! Tranquils ho fareu bé! Comfiem en vosaltres!!!
VALENTS
Anònim, 14/06/2011 a les 14:19
+6
-12
valents els de la CUP que tots signen amb anòmins....Això no s' aguantarà tota la legislatura, un govern ideal i antisismtema no pot funcionar de cap manera!això serà laruina pel poble
Jo també!
Isaac, 14/06/2011 a les 15:40
+3
-1
Jo també felicito el nou equip de govern! N'estic molt content i orgullós! Un desig: prou anònims, podeu dir el vostre nom i no passarà res, eh? Salut i independència!
LA RUINA DEL POBLE
Anònim, 14/06/2011 a les 15:46
+2
-4
HAVIAM SI NO SABEM QUI HA PORTAT A LA RUINA AL POBLE. ES DIU CIU, I LA SEVA MALA GESTIO, DEIXANT-SE ACOMPANYAR PER PSC I +NAVAS, tots en part resposables,
ho fareu bé
Anònim, 14/06/2011 a les 15:48
+3
-1
Ho fareu bé, no patiu, poseu-hi ganes i bona voluntat, sou bona gent. Fa massa temps que tenim gent que s'acosta a l'ajuntament per interessos i mirant només per ells, però per això són les eleccions, la gent tria a qui li sembla millor. Que duri molt el canvi... pel bé del nostre poble.
+lliures
Anònim, 14/06/2011 a les 16:25
+2
-1
Si no s'ha d'aguantar ja hi ha els mecanismes per rellevar-los, però la demòcràcia ja ho té això: governa el qui vol el poble. I mira que fa anys que passa... encara hi ha gent que no ho entén.... La democràcia ha dit no a tanta xuleria de despatx, endollats amunt i avall, xollos de loteries, +navassos, pàdels.... ai mare meva..... que sàvia és aquesta democracieta.
eleccions
Marc, 14/06/2011 a les 17:09
+7
-0
Les eleccions sempre acabem amb vencedors i vençuts, alegries i tristos... per més que alguns politics ens vulguin fer creure que tots sempre han guanyat.
La llei electoral no ens fa votar alcalde, ens dona la possibilitat d’escollir 13 representants que seran ells qui elegiran l’alcalde.
A partir d’aquí l’alcalde i el seu equip de govern han de saber gestionar l’ajuntament per a tots els navassencs, els que els han votat i els qui no.
I al grup que els i toca estar a l’oposició el mateix, però en aquest cas en concret amb unes dedicacions i remuneracions molt diferents.
Desitjo que uns i altres que esteu al lloc que els navassencs us han destinat, compliu amb honestedat la vostra feina, feu Navàs més gran i ens puguem sentir orgullosos d’uns i altres.
Transparència
Anònim, 14/06/2011 a les 18:18
+4
-7
Un govern que ha promès molta més transparència.... Fa 4 anys, CiU i PSC van fer públic el pacte que havien signat dies abans de l'investidura. De moment portem 4 dies de nou govern i encara no l'han ensenyat, el seu pacte, tanta transparència, tanta transparència.....
ànims Josep.
Anònim, 15/06/2011 a les 08:58
+2
-3
no tots els navassencs estem d'acord amb aquest nou govern,Navàs no és un clam a favor de la CUP+ERC, no vengueu una mentida.I encara estem esperant el pacte i els seus acords.És cert que l' alcalde s' ha baixar el sou, ara cal veure quina dedicació tindrà, igual que els regidors (tot i que tanta transparència, i encara no sabem qui ocuparà cada àrea....)Ja comencen bé!!!!
justicia- clama
replica, 15/06/2011 a les 11:07
+8
-1
Potser cal donar temps al temps.Aquí tothom es superpoderós, els nous de l'ajuntament, suposo que a hores d'ara encara estan revisant paperassa i buscant les factures que no troben. El primer es fer un bon inventari i després ja ens el podràn exposar sigui quina sigui la tendència política de cada u .Hem de tenir paciència que tots sabem que allà dins no totes les aigües son transparents.Jo tinc entès que ells estàn treballant de valent i quan acavin amb tot el que s'ha de corregir, ja expresaràn qui es el regidor de cada regidoria, a mes crec que aquest cap de setmana la majoria hem gaudit de dos dies de festa senyors, per tant ells també tenen els seus drets.Ningú està venent cap mentida Navàs volia canvi i al final el tenim , sabem que entre les dues forces que manaràn, sumen molt mes que la ridícula 1000 vots.Sabem que ells també van fer ets i uts per poder assolir el càrrec . No xerreu tant els perdedors, que si haguesiu actuat be, això de ben segur no hagués passat.
Anonims?
Ramon , 15/06/2011 a les 15:22
+2
-0
Demanar a la gent que no faci anonims desde un anonim no es una miqueta absurt, si tant en contra estas dels anonims potser caldria que tu també signesis els teus comentaris com fa l'isaac i algun altre.
amb desacord
protesto, 15/06/2011 a les 17:13
+5
-0
Que diu el senyor que es queixa dels anòmins, si ell es el primer que ho fa. A mes que , es pot possar Josep, Joan, Maria, Carme, Dolors, Ramona, o be Genissa. Això no deixen de ser anònims, perque ningú signa amb el seu cognom. L'Isaac per que tothom pensem que sabem qui es, però i si no fos ell??Bueno ni ha un que signa amb nom i cognom es el senyor Jordi Garriga.
goig
Navassenc, 15/06/2011 a les 18:10
+7
-3
No se com anirà la legislatura, esperem que pel poble vagi bé, el que no es pot negar es que la fotografia dels nous membres del govern de Navàs fa goig, no es veu cap poma macada al cistell
ja en parlarem
Un altre navassenc, 15/06/2011 a les 18:21
+8
-4
Cap poma macada al cistell ?
Un es hereter d'una de les fortunes del Bages, amb quantitats de terrenys a Navàs,que defensarà l'ajuntament o bé el seu patrimoni ?
La propera Horti, te terrenys, naus, patis...? que defensarà ?
El Bertran otro tanto...
Que passa, que per que son ERC ja son honestos ? No nois no a la generalitat ja ens ho han demostrat , son pitjors que la tinya... temps al temps!

Varis
Anònim, 15/06/2011 a les 19:37
+5
-2
Entre molt comentaris . Us diuen els de Ciu porten a la ruïna quan Navàs segons s'ha publicat és un dels ajuntaments menys endeutats.
Diuen que el govern d'abans anaven per interessos i ara un dels regidors del govern té molts interessos urbanistics privats.
El senyor Garriga parla de dretes i esquerres . Un personatge que s'ha ofert a entrar a totes llistes dels partits politics navassencs.
transparència
jordi, 16/06/2011 a les 17:47
+4
-1
que es vol la transparència ja??? òstia, aquest que demana transparència tan ràpida, avans també li ho demanaves tot als de l'ajuntament?pressupostos, nòmines? quins estudis tenen els que tenen feines amb càrrecs a l'ajuntament...? ara què passa? si s'ha dit que hi hauria transparència, n'hi haurà tranquils,i més d'un es quedarà amb un pam de nas. Se suposa que "ningú" sap que els que estàven abans a l'ajuntament no ens ho posen géns fàcil, per no dir que no ens dónen cap mena d'informació de RES!!! això és voler que el poble vagi bé? jaja i es veu que van fer alguna auditoria de personal... on és així ens estalviem uns diners a fer-la? no ens ho volen donar! això val diners i són del poble, per lo tant doneu'ls-hi les gràcies si els veieu,... etc etc etc. ja aniran sortint coses ja, ncara que tranquils, costarà, però ens en sortirem!!!! en tenim ganes, moltes ganes i això és important. I la gent aquesta que ens desacredita amb mentides i suposicions, haran de CALLAR!
jordi
tranquil, 18/06/2011 a les 13:59
+0
-0
Tranquil Jordi tranquil.... si es va fer un estudi auditant al personal segur que algu sap on es. Pero penso que sense cap auditoria ja se sap mes o menys qui sobra o qui no rutlla... o no ?