Sant Vicenç estrena un nou espai per promoure l'administració electrònica

Servei d'informació i documentació a Sant Vicenç de Castellet.
Servei d'informació i documentació a Sant Vicenç de Castellet. | Catpress
Redacció
22 de gener del 2011

Servei d'informació i documentació a Sant Vicenç de Castellet. Foto: Catpress

L'Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet ha estrenat aquest divendres les noves dependències del Servei d'Informació i Documentació Municipal en el marc de la Festa Major d'Hivern. Fins ara, els diferents departaments d'aquest servei es trobaven ubicats per separat en espais municipals. El nou local de més de 400 metres quadrats ha quedat ubicat a la plaça Generalitat i el servei actuarà en tres grans àmbits. Fomentarà la gestió eficient de l'administració, funcionarà com a Arxiu Municipal i facilitarà l'organització de tota la documentació produïda des de l'Ajuntament per promoure'n el seu accés.

L'equipament vol aconseguir la implantació del projecte @SantVicenç que potenciarà l'administració electrònica en les relacions entre la ciutadania i l'Ajuntament. Aquesta iniciativa compta amb el suport econòmic del Fons Europeus de Desenvolupament Regional de la Unió Europea i ha estat reconegut per ser exportat a altres municipis. És un instrument que vol ajudar a incrementar l'eficàcia en la gestió de l'Ajuntament i a augmentar la capacitat de resposta davant les demandes de la ciutadania. En l'actualitat i de cara el futur, l'administració electrònica es perfila com una eina fonamental per simplificar tràmits i per la millora de procediments interns. Tot plegat per facilitar la transparència i eficàcia de les administracions a tots els nivells.

Amb caràcter públic
Tot el fons de l'arxiu històric ha estat digitalitzat durant els darrers mesos i properament  també es podrà consultar a través de la pàgina web municipal www.santvi.cat. Al nou equipament el públic podrà consultar documentació original, es permetrà la recuperació d'arxius i de patrimoni documental de Sant Vicenç, s'oferirà assessorament en matèria de gestió documental i arxivística i es donarà suport als investigadors i estudiants en la recerca d'informació i documentació municipal. L'espai també podrà formar estudiants en pràctiques i s'establiran convenis de col•laboració amb universitats i escoles superiors.

Serveis interns
El servei d'Informació i Documentació també ajudarà a reorganitzar la gestió interna de l'Ajuntament de Sant Vicenç. El treball que es faci a les noves dependències permetrà la coordinació del Sistema de Gestió Documental i Informació Corporatiu, la digitalització i autentificació de documents, la consulta de documentació, el servei de transferència de documents a l'arxiu i l'assessorament en matèria de gestió documental i arxivístic a les oficines administratives.