Quaranta professionals, en la jornada de Networking del CIO

La sessió es va celebrar dimarts a la tarda

Redacció
18 de novembre del 2010
Jornada per a millorar la xarxa de contactes.
Jornada per a millorar la xarxa de contactes. | AjM

Jornada per a millorar la xarxa de contactes. Foto: AjM

Un total de 40 persones van assistir a la jornada Networking! (Xarxa de contactes), que es va celebrar ahir dimarts a la tarda al Palau Firal. La jornada, organitzada pel Centre d'Iniciatives per a l'Ocupació (CIO) de l'Ajuntament de Manresa, s'havia de celebrar inicialment a la Fundació Universitària del Bages (FUB) però es va haver de traslladar a una altra ubicació per l'elevada inscripció.

La jornada, que va tenir una molt bona resposta d'assistència, estava adreçada a persones amb formacions universitàries i/o experiències professionals en càrrecs tècnics o de comandament, en atur o actiu, que volguessin iniciar una xarxa de contactes de qualitat, i també empresaris. L'activitat es va programar dins del projecte Minerva, adreçat a dones amb perfils formatius i professionals alts amb l'objectiu d'afavorir el seu desenvolupament personal i la seva inserció i contractació.

Estar connectat és la clau
Desenvolupar-se professionalment passa per tenir una xarxa de contactes de qualitat: això és networking. Una persona pot tenir un perfil i/o un currículum molt interessant, però si no té els contactes adequats difícilment podrà aprofitar tot el seu potencial. A banda, aprendre a comunicar bé i ràpid és una qualitat molt important, així com conèixer els interlocutors per tal de poder adequar el servei que s'ofereix a les seves necessitats.

La jornada va tenir tres parts diferenciades:

  • Una taula rodona amb un grup de 5 empresaris que van explicar, des de la seva realitat:
    • Què es valora avui dia a l'hora de contractar a una persona?
    • Quins són els canals més adequats per fer arribar un currículum.
    • Quins són els perfils més atractius per a un empresari
    • Quina és la formació més valorada des de dins d'una empresa
  • Una sessió bàsica de comunicació ràpida: per aprendre a comunicar-se d'una forma molt ràpida quan hi ha poc temps i massa coses importants a dir.
  • Una dinàmica on els participants van poder intercanviar entre totes les persones assistents a l'acte: adreces, correus electrònics, projectes, idees,...

L'acte va estar dinamitzat pel coach Santi López, que lidera i coordina projectes de dinamització econòmica en altres comarques del país, com són www.gestiodeltalent.com o www.linkempreses.com, entre altres. També du a terme projectes dins el món de l'empresa per millorar els seus comptes de resultats, en l'estratègia de vendes, lideratge i el treball en equip (www.synapsiscoach.com). A banda, és autor del llibre Re-Ser (www.re-ser.com).