La nova caixa resultant de la fusió serà la primera a oferir una operatòria conjunta

A partir del dia 1 de juliol, data d'inici de la nova entitat, la caixa permetrà realitzar operacions als clients en qualsevol de les seves oficines, amb independència de l'entitat d'origen

Redacció
22 de juny del 2010
Les caixes de Catalunya, Tarragona i Manresa han dissenyat una eina que implantaran de manera conjunta les tres entitats, i que permetrà que els clients de qualsevol d'elles puguin operar amb normalitat en totes les oficines que formaran part de la nova entitat. Les operacions previstes inclouen transaccions habituals com targetes de dèbit i crèdit, compravenda de valors, xecs, transferències, consultes de saldos, reintegraments, peticions de talonaris, etc. Això succeirà a partir del dia 1 de juliol, moment en què les tres caixes d'estalvis començaran a treballar oficialment com una sola entitat.

Amb l'objectiu de primar l'atenció personalitzada, la nova entitat resultant de la fusió de Caixa Catalunya, Tarragona i Manresa, ha previst la implantació d'aquesta plataforma de suport operatiu prèvia a la integració tecnològica completa, en la que totes les oficines de la xarxa podran atendre les demandes dels clients, amb independència de l'entitat d'origen. 

De la mateixa manera, i paral·lelament a la posada en marxa d'aquest nou instrument, la nova entitat eliminarà qualsevol mena de comissió que es pogués generar a transaccions entre les entitats anteriors (Catalunya, Tarragona i Manresa), tant en operatòria d'oficina, com en els seus caixers automàtics o internet. Els clients de qualsevol de les caixes disposaran així d'una xarxa de 1.215 oficines repartides per tot el territori.

Les caixes de Catalunya, Tarragona i Manresa han estat pioneres a portar a terme aquest tipus de mesures, davant el nou escenari econòmic i els reptes als quals s'enfronta el sector. El procés d'integració es produirà amb la celeritat necessària per crear una nova entitat amb un model de negoci basat en els actuals requeriments de l'entorn i les necessitats dels clients: un model quin eix principal és la banca minorista de proximitat.

Mostra de tot això ha estat la bona acollida que han tingut els primers dipòsits que s'han comercialitzat de manera conjunta, mitjançant els quals les tres entitats han captat gairebé 350 milions d’euros. Així mateix, les tres entitats ofereixen conjuntament la devolució del 6% de l'import dels rebuts domèstics domiciliats.