Consens pel tren tramvia

Redacció
02 de juny del 2010
576_1275478570tren_tramvia
576_1275478570tren_tramvia

Foto de grup dels adents que donen suport al manifest. Catpress

Al territori hi ha consens davant del projecte de la Generalitat d'implantació del tren tramvia a la comarca del Bages. L'Ajuntament de Manresa, el Consell Comarcal del Bages, el Consorci Viari de la Catalunya Central i els agents socials, econòmics i polítics del territori entenen que aquesta infraestructura millorarà la mobilitat de la comarca fent-la més sostenible. El tren tramvia unirà, a través de 34 quilòmetres de via, els municipis de Manresa, Sant Joan, Sant Fruitós, Santpedor, Sallent, Callús i Súria. En relació a l'Estudi informatiu i a l'Estudi d'impacte ambiental de l'obra, des del territori es valora en positiu el projecte que dóna resposta a una reivindicació llargament expressada per les administracions locals i els agents econòmics, socials i polítics del Bages.

El més aviat possible
Els agents de la comarca demanen que la redacció del projecte executiu de tot l'àmbit del tren tramvia es posi en marxa de manera imminent per assegurar que la nova infraestructura estigui en funcionament en el termini de temps més curt possible. El territori també planteja que el nou mitjà de transport faci més còmode, econòmica i sostenible la mobilitat laboral. Es defensa com una eina que faciliti l'accés als polígons industrials situats al llarg del recorregut i a altres centres d'interès econòmic i social com el Parc Tecnològic, el Parc de l'Agulla i les àrees comercials de Manresa i la resta de la comarca. El territori proposa que s'incloguin aquelles mesures correctores necessàries per minimitzar possibles impactes que es puguin produir en la implementació del tren tramvia, amb especial atenció als de tipus visual i acústic, sigui en trams urbans o interurbans.

Millorar per aconseguir competitivitat
La comarca entén que la competitivitat d'aquesta infraestructura passa en bona part per millorar la connexió ferroviària entre Manresa i Barcelona, especialment a partir de la reducció del temps de recorregut de la línia C-4 de RENFE. Només d'aquesta manera tota la infraestructura plantejada podrà ser competitiva davant l'ús del vehicle privat. D'aquesta manera caldrà tenir cura especial dels temps de recorregut i de les freqüències de pas. Els agents també pensen que cal assegurar l'accés en qualsevol dels recorreguts del tren tramvia sense haver de fer transbordaments a les estacions de Ferrorcarrils i RENFE de Manresa.

Suport a les al·legacions presentades
Finalment, el territori dóna suport a les al·legacions presentades per diferents institucions a l'Estudi informatiu i a l'Estudi d'impacte ambiental on es proposen noves parades o el seu desplaçament (Manresa, Sant Joan, Santpedor i Callús) i alternatives de traçat (a Manresa per la traça històrica interior del ferrocarril, Sant Joan i Súria). I també es demana que el projecte sigui el punt de partida per ampliar la xarxa als municipis de Navàs, Balsareny, Navarcles, Sant Vicenç de Castellet i El Pont de Vilomara i la connexió de Sant Joan a la línia de Súria.