Manresa En Comú Podem proposa un nou model educatiu per combatre la segregació escolar

També ha mostrat el seu descontentament amb l'actuació davant la situació de l'escola Muntanya del Drac i els anys de retard en la construcció de l'escola Valldaura

Ana Querol i Ramon Antequera
Ana Querol i Ramon Antequera | MECP
Redacció
21 de maig del 2023
Actualitzat a les 21:09h


Manresa En Comú Podem proposa un nou model educatiu de ciutat per combatre la segregació escolar i garantir l'èxit educatiu de tot l'alumnat. La formació, també ha mostrat el seu descontentament amb l'actuació del consistori davant la situació actual de l'escola Muntanya del Drac i els anys de retard en la construcció de l'escola Valldaura.

L'alcaldable Ana Querol ha estat acompanyada de Ramon Antequera, mestre de primària i número 8 de la candidatura. Per a Querol, quatre anys després de l'informe de la Comissió d'estudi sobre la situació de la segregació escolar a Manresa, "continuem tenint set escoles en màxima complexitat i ens mantenim en les ràtios més altes de tota Catalunya perquè no s'han pres mesures" i això "afecta negativament els resultats escolars dels alumnes i les oportunitats de tots els infants".

Per aquest motiu, proposen "un nou sistema educatiu als centres manresans pensant en la integració", ja que, segons Ramon Antequera, "actualment no hi ha una mirada de conjunt entre els centres de la ciutat". En aquest sentit, el grup proposa substituir l'actual Oficina Municipal d'Escolarització (OME) per un organisme "que coordini les diferents accions dins un pla estratègic d'educació i que convidi a participar entitats socials i culturals de la ciutat, així com obrir els patis de les escoles, dotant-los de monitors i educadores socials".

L'objectiu de la proposta, afegeix Querol, és obtenir "l'èxit escolar i educatiu de tot l'alumnat" i això vol dir afrontar-ho des de l'inici "perquè hi ha moltes famílies que no accedeixen a l'escola bressol" i, per tant, cal posar més recursos perquè l'educació 0-3 sigui universal a Manresa.

També "cal garantir que tot l'alumnat tingui un itinerari educatiu personalitzat, incloent-hi les extraescolars, com al reforç escolar", perquè, afegeix, "allà on tenim les majors desigualtats educatives és en l'educació fora dei l'horari lectiu i no poder accedir a activitats extraescolars reprodueix les desigualtats i redueix les oportunitats de futur". De la mateixa manera "és important vigilar les transicions educatives, ja que més del 50% dels alumnes de Manresa, que comencen els estudis postobligatoris, no els acaben", i rebla Querol que "això no ens ho podem permetre com a ciutat". Així mateix, aposten per augmentar els recursos en "formació al llarg de la vida per ampliar serveis i horaris com l'escola per persones adultes, el servei de català o l'escola d'idiomes, per donar cobertura a tothom qui ho demana i ho necessita".

A més, cal interpel·lar a la Generalitat perquè compleixi les seves obligacions com ara construir "d'una vegada per totes l'escola Valldaura" i dotar de recursos i desenvolupar el decret de l'escola inclusiva. Finalment, també consideren imprescindible, com ja van anunciar "fer de les escoles refugis climàtics, adaptant-ne la climatització". Així mateix, es comprometen a posar fil a l'agulla i fer el que calgui per mantenir l'escola de la Muntanya del Drac al Xup, "cosa que no està garantida amb l'actual govern", han reblat.