«Un minut de silenci pels que arriben tard cada dia»: Impulsem carrega contra Monbus des de Barcelona

La formació encapçalada per Joan Vila denuncia, a través de cartells penjats en parades d'autobús de la capital catalana, el servei "deficient, inadmissible i perillós" que ofereix la companyia

Una parada d'autobús de Barcelona amb els cartells d'Impulsem
Una parada d'autobús de Barcelona amb els cartells d'Impulsem | Impulsem
30 de març del 2023
Actualitzat a les 12:32h


Aquest matí de dimecres, 29 de març, diversos membres d'Impulsem, el partit capitanejat per Joan Vila i que es presentarà a les eleccions municipals del proper mes de maig a Manresa, ha enganxat cartells en diverses parades de d'autobús de Barcelona per denunciar el servei que l'operadora que s'encarrega d'oferir el trajecte fins a la capital del Bages, Monbus, és "deficient i perillós". En un comunicat publicat a les xarxes, la formació manresana abandera una de les reivindicacions estudiantils més endèmiques pel que fa al transport públic per carretera: "És inadmissible que hagin de fer un viatge de més d'una hora i amb una velocitat de més de 100 km/h drets o asseguts al passadís".

Amb frases com "Un minut de silenci pels que arriben tard cada dia" o "Desitgem que avui no hagis d'anar dret o esperar el següent autobús", Impulsem ha dissenyat uns cartells amb el blau marí i el blanc com a colors protagonistes que incorporen un codi QR on la gent interessada pot consultar "una bateria de propostes" que, assegura la candidatura, "tirarem endavant per acabar amb aquesta problemàtica".

Dintre de les mesures proposades s'hi troba vehicular la millora de les connexions al Bages a través d'una Taula de Mobilitat "que involucri els principals actors del teixit social, econòmic i les altres administracions locals de la comarca"; "exigir" a la Generalitat que si Monbus i Adif no ofereixen un servei en condicions, "se'ls executin les penalitzacions corresponents"; contemplar el carsharing (cotxe compartit) entre Manresa i les principals universitats de l'Àrea Metropolitana "si el servei segueix sent deficient"; millorar els horaris del transport públic, i "auditar la velocitat dels busos".